Gå til innhold

Festool rotary


Soeyland

Recommended Posts

Hehe, var på Lillehammer forrige mandag; men skal ikke opp igjen med det første ;)

Pads og midler kan det være greit å investere et skikkelig "sett" som henger sammen, da kan du ta det meste av biler. 2-3 forskjellige poleringsmidler og 3-4 pads med ulik gradering burde holde.

Det enkleste (og beste?) systemet å forholde seg til mener jeg bestemt er 3M sitt. Tre forskjellige midler, med fargekode på korkene som matcher fargene på hvilke pads man skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var på Lillehammer forrige mandag; men skal ikke opp igjen med det første ;)

Pads og midler kan det være greit å investere et skikkelig "sett" som henger sammen, da kan du ta det meste av biler. 2-3 forskjellige poleringsmidler og 3-4 pads med ulik gradering burde holde.

Det enkleste (og beste?) systemet å forholde seg til mener jeg bestemt er 3M sitt. Tre forskjellige midler, med fargekode på korkene som matcher fargene på hvilke pads man skal bruke.

Takker for raskt svar :)

Har sett på 3m sin serie og sett noen guider og ser jo finfin ut den, men har veldig lyst å teste scholl også. Har jo også sett på MG.

Skal først og fremst ha til min bil så jeg kan øve meg litt så blir det nok tatt familie biler etterhvert og så frister det jo og prøve seg på litt "ekstrajobb"

er ikke so1o serien meget bra?

mange pads trenger jeg for å gå over en bil? på min f.eks som ikke har riper bare noen tinytiny vaskestriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So1o pads er bra, men det er kun ett korrigeringsprodukt.. #86.

Til din bil vil jeg tippe at 3M EFC før Ultrafina vil gjøre susen; med andre ord to forskjellige midler og to forskjellige pads. Det er mulig det holder med kun Ultrafina, men det er normalt sett såpass hard lakk på Beemer's at du må til med grovere skyts for å ta ripene.

Det er mye som frister ja.. og mye bra der ute. Men hvorfor ikke gå for det som sannsynligvis er en av de aller beste løsningene med en gang? ..og heller bygge ut med andre ting du har lyst til å teste etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So1o pads er bra, men det er kun ett korrigeringsprodukt.. #86.

Til din bil vil jeg tippe at 3M EFC før Ultrafina vil gjøre susen; med andre ord to forskjellige midler og to forskjellige pads. Det er mulig det holder med kun Ultrafina, men det er normalt sett såpass hard lakk på Beemer's at du må til med grovere skyts for å ta ripene.

Det er mye som frister ja.. og mye bra der ute. Men hvorfor ikke gå for det som sannsynligvis er en av de aller beste løsningene med en gang? ..og heller bygge ut med andre ting du har lyst til å teste etterhvert ;)

Fikk lønn på fredag og har kjøpt meg maskin, div børster og stæsj på bilXtra og vært oppom Dag\Swissvax og henta litt stæsj så da blir det lite til overs.

Jeg har mest lyst og bare gå rett på bra produkter, men som alle andre så tar pengene slutt.

Blir nok en tur oppom Dag før han reiser på ferie og henter noen pads ;) Sliter med å holde meg! Maskinen ligger på senga her og frister :lol:

Enda enklere med Scholl Concepts S17, blå og sort scholl pute da ;)

Jepp... har både SS, blankbil, godkjemi, sv og cyc oppe og driver å "luft handler" redd det blir noe på kreditt denne månden :shocking2:

Scholl frister veldig, men du må få inn igjen Purple 9000 (har turtle wax)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

3M vs Scholl er dead even :) he he

3M serien er knallsaker (grønn, gul, blå), ultrafina alene er jo verdt gull..... Scholl s17 + s40 blå, orange og sort pad er også knallsaker, personlig tror jeg at jeg kommer til å d###e i å velge en av de da det er så og si umulig å finne den beste av de to seriene der....

Du får få en pris da vet du på PM fra Kazzper og Pirex her med hvert sitt oppsett og ta valget.... alternativt gjøre som oss andre her inne å velge begge to... he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M vs Scholl er dead even :) he he

3M serien er knallsaker (grønn, gul, blå), ultrafina alene er jo verdt gull..... Scholl s17 + s40 blå, orange og sort pad er også knallsaker, personlig tror jeg at jeg kommer til å d###e i å velge en av de da det er så og si umulig å finne den beste av de to seriene der....

Du får få en pris da vet du på PM fra Kazzper og Pirex her med hvert sitt oppsett og ta valget.... alternativt gjøre som oss andre her inne å velge begge to... he he

Ketil har en ordre fra meg :) så får nok kazzper seg en neste gang ;) Men klarte ikke vente siden jeg MÅ teste maskinen imorgen så var oppom Dag og hentet meg en Swissvax finishing pad og Swissvax Cleaner Fluid Professional.

Så imorgen skjer det noe med panseret mitt! Om det blir blankt eller brent gjenstår og se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var på Lillehammer forrige mandag; men skal ikke opp igjen med det første ;)

Pads og midler kan det være greit å investere et skikkelig "sett" som henger sammen, da kan du ta det meste av biler. 2-3 forskjellige poleringsmidler og 3-4 pads med ulik gradering burde holde.

Det enkleste (og beste?) systemet å forholde seg til mener jeg bestemt er 3M sitt. Tre forskjellige midler, med fargekode på korkene som matcher fargene på hvilke pads man skal bruke.

Bortsett fra orange pad, som ikke stemmer med fargen på flasken den er til, men den er ment til å bruke gul(efc) til å rubbe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Går sammen med grønn også den, funka ikke så veldig sammen med gul her og merker etter 3000 papir.... tror det er et godt hopp fra gul til grønn mht cut... grønn er jo 2 pass det så er det bra... he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sammen med grønn også den, funka ikke så veldig sammen med gul her og merker etter 3000 papir.... tror det er et godt hopp fra gul til grønn mht cut... grønn er jo 2 pass det så er det bra... he he

funker gull med grønn ja, men i flg 3M er den laget til gul... Er et bra hopp i cut fra gul til grønn, men jeg syns den gule tar rimelig bra den og egentlig. ref; http://www.detailersclub.no/forum/topic/3874-1991-mercedes-190e-by-rudilgr/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...