Gå til innhold

Bilder fra DCN treffet 13 Sept


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Tenkte alle som har bilder fra treffet kunne legge ut bildene i samme tråden så blir det litt mer oversiktlig ;)

Ole Gunnar og Gjohn fikk teste den nye SV voksen til Scandicshine. Insignis! Ble utrolig blankt B)

HPIM0398.jpg

HPIM0399.jpg

HPIM0400.jpg

HPIM0401.jpg

Litt demonstrasjoner med DA og roterende av Truls:

HPIM0402.jpg

HPIM0403.jpg

HPIM0404.jpg

HPIM0405.jpg

Scholl S17 på blå pute:

HPIM0406.jpg

Ressultat etter diverse comboer:

HPIM0407.jpg

HPIM0408.jpg

Til slutt litt våtsliping fra Truls sin side, (med en liten dasj hemmelig ingrediens ;))

HPIM0409.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du tok bilder. Ser nesten ut som en ripe på panseret mitt da. Heldigvis bare et hårstrå, puuuuhhhh B)

Også spent på Isignisen. Takk til Dag som velvillig lot oss prøve. (Er det ikke alltid sånn at første prøven er gratis og så blir man avhengig ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

røyking + våtslip var ugunstig... he he

her er bilder fra meg, glemte å ta bilder da jeg ble voldsomt opptatt med demo og litt svinsing, i dag skulle jeg ønske jeg kunne vært flere en en person da det var mange jeg gjerne skulle snakka med, og mer jeg skulle demonstrert :)

Her er vaffel, brus og kaffe crew :)

post-3-1252871324,33_thumb.jpg

Vi hadde også en egen vaske stand som det var en del som benyttet, her er det faktisk en leiebil som får gjennomgå og herren med denne bilen regner jeg med regger seg her på DCN da han ikke var medlem her, så håper det var nok til at du ble hekta ;) og orange polo hadde det vært trivelig å se her inne etter at den har fått smake Swissvaxen du kjøpte deg :)

post-3-1252871354,31_thumb.jpg

post-3-1252871358,31_thumb.jpg

post-3-1252871362,77_thumb.jpg

Swissvax og Scandicshine var tilstede, var litt forsinket til treffet, men så fort de hadde pakket ut var de tilgitt ;) masse snadder og jeg tror både Dag, Ketil og Bo var fornøyde med dagen, både mht salget og det å treffe folk fra forumet... Vil også da rette en STOR takk til alle tre for å stille opp, Dag hadde vel 3-4 timer hjem, og Ketil hadde vel oppimot 9 timer før han var hjemme igjen i natt en gang (Bo husker jeg ikke hvor holder til)... så både applaus og et kraftig klapp på skulderen til alle sammen....

post-3-1252871328,96_thumb.jpg

post-3-1252871333,3_thumb.jpg

post-3-1252871337,24_thumb.jpg

post-3-1252871341,27_thumb.jpg

post-3-1252871345,65_thumb.jpg

post-3-1252871350,17_thumb.jpg

Og her noen random pics fra dagen, normalt knipser jeg mye bilder, men fikk ikke helt tiden i dag, men en ting skal sies at jeg koste meg voldsomt, samme med Dennis, og syntes at stemningen og miljøet der var det samme som det er her inne på forumet også, dvs veldig hyggelige folk og alle med samme syke interesse for bilpleie, så dette frister til gjentakelse fra DCN`s side, men da med litt mer program for dagen da jeg tror noen ville ha hatt med seg mer korrigering etc en det de fikk, samt at jeg ikke skal våkne 15 minutter før jeg skal være der neste gang og må la Dennis stå å vente der (sorry) ;) he he

(bildene av A5 er med insignis, før den er fjernet) etter fjerning var i posten over her :)

post-3-1252871293,23_thumb.jpg

post-3-1252871295,16_thumb.jpg

post-3-1252871297,71_thumb.jpg

post-3-1252871300,16_thumb.jpg

post-3-1252871302,61_thumb.jpg

post-3-1252871305,37_thumb.jpg

post-3-1252871307,7_thumb.jpg

post-3-1252871309,98_thumb.jpg

post-3-1252871313,08_thumb.jpg

post-3-1252871315,94_thumb.jpg

post-3-1252871318,29_thumb.jpg

post-3-1252871321,25_thumb.jpg

en ting som skal på plass til neste gang er en form for navnskilt, vanlig navn og nick her inne er ikke like lett å huske ;)

Kan vel på vegne av Dennis og meg takke alle for oppmøte og en veldig trivelig dag, Verdal, Lillehammer, Kristiansand, Oslo.... det var folk fra alle trakter her....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så utrolig kult ut! fint vær var det jo også! personlig ble jeg sittende fast i konfirmasjon i groruddalen i hele dag -.-

Men jeg stemmer for et vår treff så fort det kan bli aktuelt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av detailere i i fri dressur..... B)

- Regner med praten,meningsutvekslingene, kaffen og ikke minst visakortene satt løst i dag....det så ihvertfall kjempetrivelig ut og jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne reist dit jeg også.

Gudene hadde velsignet arrangementet med pent vær - kunne jeg veldig klart og tydelig se i panseret på bilen til både Gjohn og Ole Gunnar .....Og som nordvestlending har jeg erfart at det å bli tildelt finvær ikke er for hvermannsen, så det må dere ta med som et godt tegn :)

Jeg tenkte også....nei jaggu, nå har Gjohn fått ei ripe i panseret sitt....godt det bare var et filmtriks av Gomega :D

Smart det med navn/nick skilt Truls.....jeg som er så dårlig på navn at jeg knapt husker hva sjefen min heter, hadde sikkert surra rundt som ei forvirra høne.

Veldig respekt for forhandlerne som tok turen....Ketil har en temmelig lang og ganske tungkjørt strekning foran seg i natt.

Sjekk ut bilde nummer 11 i bildene som Truls har tatt.....jeg antar at dette er Ole Gunnar og Gjohn

Jeg var overbevist om at det ble overrekt en eller anne slag liten plante i en krukke og tenkte....hva pokker er dette....en eller annen slags premie???

- helt til det gikk opp for meg at det er et tre i bakgrunnen, og en boks swissvax gutta står og drar i og krangler om å få holde..... :lol:

En annen ting som slår meg er at ingen av de avbildede kvinnelige ledsagerne titter på hva som skjer, eller på produktene i teltet....de liksom kikker i en annen retning mens de sikkert tenker på hva de kunne fått hos lokalutsalget til Dior for det gubben står og svir av akkurat nå :D

Og det sender meg rett inn i et knakende bilde tatt av kbaskim og det er av Ketil som står med 3 flasker scholl SW 20 på disken klar til pushing mens han sprayer vann på bankterminalen for å kjøle den ned før neste kunde :lol:

Takk alle sammen for fine bilder til trøst for oss som måtte være hjemme.....

Med hilsen fra hosteharkekremtlitt misunneligehost host ståle

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

info om hva som ble testet der er sikkert ok å ta med:

Biltema DA + orange scholl + autorange paint cleaner

Meguiars DA 8Porter Cable) + beige pad + Meguiars MG83

Metabo + ull + M3 fine compound (gul) + Ultrafina + blå 3M pad

Metabo + S17 + blå schollpad + S40 + orange

Scholl vs 3M fikk ett rimelig likt resultat..

Våtslip var Meguiars 2500 papir + en del div korrigerings komboer etterpå, både 3M, scholl fikk prøvd seg og det ble benyttet ull fra Meguiars so1o ull også til dette her.

Var flere som tok tak i maskinene og testet litt selv også så jeg hadde en del jobb med å gå å ødelegge deres resultat så det ikke ble blankere en mitt... he he, var bra strøkent der det ble jobba, så skils var det i alle fall ikke mangel på:)

Prøvde også å brenne igjennom lakken der med cut paden til autoglym, men lakken på Honda panseret var bra hard, så det ble ikke noe av, lukta litt svidd, men det var også alt ;)

Adjos kommer nok med noen bilder av 50/50 også etter at han herja med våtslipepapiret og roterende, og det ble et strøkent stykke arbeid det også...

PS: takker for ryddeinnsatsen også Adjos, sistemann ut du og Dennis derfra skjønte jeg :) he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Så ut som et vellykket treff gutter! Syns jeg ikke fikk blitt med, men sånn er det nå innimellom.

Ser ut som et bra oppmøte! B)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

he he, ja plantebilde der var sant, Gjohn og Ole Gunnar fikk den voksen kl 14 og etter det, så vi de ikke igjen før lenge etterpå, og da med solbriller ;)...

Det ene bildet av fiat 500n, så ser fiaten ut som en kjempebil...he he ØHN og Wreckmaster ser jo ut som småtasser der ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som dere har hatt en flott søndag på treff hele gjengen.. Noe misunnelig at jeg ikke rakk å komme meg hjem til dette, men som det skrives over så ga vel dette noe mersmak og fremtidige treff kommer nok:-)

Gleder meg også til denne tråden fylles opp med bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bidrag fra i dag - glemte rent å knipse bilder jeg...

Denne maskinen tror jeg havner under en prematur julegran hos Truls...

3917376414_0cc9235650_o.jpg

Kø foran testpaneler - mye artig som ble kjørt og testet

3916589599_2500d03ddd_o.jpg

Våtsliping høres mye farligere ut enn i virkeligheten, men jeg går ikke løs på noen biler uten å ha tatt ca 200 målinger først. Og en slik måler er litt for dyrt for meg ennå - ihvertfall iflg Finansministeren

3916589057_73f662785f_o.jpg

Dette er noe av de råeste felgene jeg har sett på mange år - 2 x :thumbs: for disse

3916589327_83032c84a1_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere som var på treffet koste dere! Håper det kommer flere bilder, blir aldri for mye av bilder fra slike treff. :D

HVEM kom med en Mercedes-Benz 240GL?!

Endret av HHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite bidrag fra meg.

post-844-1252882847,29_thumb.jpg

post-844-1252882864,67_thumb.jpg

Litt dårlig fokuspunkt, særlig på siste bildet, så ser ikke at det faktisk ble litt blankt. Ble vel gått over minst 20 drag med en god del press med våtslip, før 2 runder med S17 og blå Scholl. Kunne nok blitt skikkelig bra med litt ekstra arbeid :D Var forresten ikke jeg som skal ta æren (!?!?) for våtslipen, bare så det er sagt...

Truls: Bare hyggelig å hjelpe tilt. Kom jo ikke før rundt klokka ett, og oppholdt deg så mye av tiden med allslags spørsmål ;) Fint å kunne snakke med likesinnede også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja begynte faktisk å lure selv da jeg så bilde av panseret til gjohn om det var en ripe ;) Kunne liksom ikke huske å ha sett det på treffet :P

Du må huske å redigere sånne bilder før de legges ut. Fikk jo nesten en nær døden opplevelse da jeg så bildet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlig fokuspunkt, særlig på siste bildet, så ser ikke at det faktisk ble litt blankt. Ble vel gått over minst 20 drag med en god del press med våtslip, før 2 runder med S17 og blå Scholl. Kunne nok blitt skikkelig bra med litt ekstra arbeid :D Var forresten ikke jeg som skal ta æren (!?!?) for våtslipen, bare så det er sagt...

Var brodern som pussa som en gal. Var jo masse lakk å gå på der. Selv etter 20 drag. Kjente faktisk kanten med fingern. Har bestilt meg ull pad fra scandic shine nå og våtslipe papir kommer straks. Dette var virkelig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...