Gå til innhold

SS: Volvo V70


virtual

Recommended Posts

Produktliste:

Vask:

Sonax Power+ Tar Remover

Chemical Guys Grime Reaper

3m General Purpose Adhesive Cleaner

Gritguard bøtte

Chemical Guys Citrus Wash Clear

Optimum Car Wash

Nilfisk HD-Wash

Valetpro Orange Pre-Wash

Swissvax Detail Brush

Ullmitt

Sonus Der Wunder Drying Towel

Felg/dekk/hjulbuer:

Valetpro Billberry

Sonax Power+

Vikan Wheel Face Brush

Vikan Long Brush

Scholl Wheel Brush

Fender/Tirebrush for hjulbuer

Chemical Guys Bare Bones

Swissvax Pneu

Clay:

Scholl Concepts Eraser Clay Blue

Optimum No Rinse

Eksos:

Autosol

Stål ull #0000

Glass:

3m General Purpose Adhesive Cleaner

Carlack Glass Sealing Kit

Plast/Gummi:

Owatrol Polytrol

Autoglym Vinyl and Rubber Care

Lakk:

Scholl S03+

- 3m 5,5" Cutting pad

- 3m 3" Cutting pad

Scholl S40

- 3m 5,5" Polishing pad

- Scholl 3" Polishing pad

Menzerna SIP

- Mirka 5,5" Ullpad

Eurocel tape

3m General Purpose Adhesive Cleaner

Makita 9227

- 3m Backingplate

- Rubbishboys 3" Backingplate

3m Sungun

Beskyttelse:

Chemical Guys Vertua Bond

Chemical Guys 50/50 v2

Bilen ved ankomst, skitten og fæl.. Sikkert aldri vaska før :P

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Samme kombo her som vanlig.. Sonax Power+ ble lagt på først, etterfulgt av en sterk skumblanding av Nilfisk HD-Wash og Orange Pre-Wash

6.jpg

7.jpg

8.jpg

Scholl Clay

9.jpg

Inspeksjon med Sungun

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

Stein-Vidar fra forumet var også med, for litt opplæring :)

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

Panseret ble rubba med Menzerna SIP og ull, pga at det var opplakkert, og var dermed ikke sticky.

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

Omrognan fra forumet stakk også innom med det nyinnkjøpte utstyret sitt, for å få litt opplæring og få testa litt :)

32.jpg

30.jpg

Stein Vidar i action!

33.jpg

36.jpg

31.jpg

Testa Autosol og stålull #0000 på en stige i aluminium :)

34.jpg

Diverse poleringsbilder

35.jpg

37.jpg

38.jpg

Eksos før

39.jpg

Eksos etter

40.jpg

Etter en skikkelig wipedown, fant jeg masse mer defekter på panseret.. Kunne ikke la det være sånn..

Dette viser forøvrig hvor viktig det er med wipedown, stort sett alle disse ripene var ikke synlig før jeg hadde wipa.

41.jpg

42.jpg

43.jpg

45.jpg

Det matte feltet på høyresiden er en test av Scholl S0

44.jpg

Henta ut p2000 slipepapir, og slipte ned de verste ripene

46.jpg

47.jpg

Etter sliping

48.jpg

Her er panseret etter sikkert totalt 6 timers jobbing

49.jpg

Etter finishing henta jeg frem Vertua Bond

50.jpg

Motor rom med dressing

51.jpg

Bil ferdig, med CG 50/50 v2 :)

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

57.jpg

58.jpg

59.jpg

60.jpg

61.jpg

Takk for titten!

  • DCN Poeng 1

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen kom seg :) Ser for meg at du gikk rundt mens Omrognan og Stein-Vidar jobba. "Øy Stein-Vidar du glemte litt der! Tørkt av deg det fliret og fortsett å jobb med den døra Omrognan" :lol:

Knall jobb som vanlig :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Knallbra jobb gutter. :) Jasså SteinV, det er oppi der du har endt opp i army'n :P Du får iallefall highclass opplæring!

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang en nydelig jobb :)

Men jeg maser som vanlig jeg....du skriver sticky,

Får vi litt input på hvordan du tenkte og handlet for å løse det problemet ?

Kjenner at jeg har opparbeidet en viss angst for å ta andre folks biler etter at jeg fikk stor-problemer med min egen saab

som er "sticky bel grande"

Nå står det enda 2 saaber å venter på meg, men jeg kjenner at jeg sliter med å si værsågod å kom med bilen..... :rolleyes:

Med hilsen

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

STRØKENT som vanlig dette Tommy :) Bruker du bare stålull og autosol, eller går du over med en MF og autosol etterpå? Har ikke testet med stålull selv enda, men ser for meg at det blir mange småriper av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentarer folkens! :)

Når det gjelder sticky lakk, er det noe jeg får på bare flere og flere biler..

Har prøvd ganske mye for å løse det problemet..

Men det jeg har kommet frem til, er at Scholl S03+ fungerer best, den er fortsatt tung å jobbe med, men veldig lett sammenligna med andre produkter.

Scholl S40 er også en lek å bruke sammenlignet med andre compounds.

Har også opplevd at valget av pads har noe å si.. 3m sine pads fungerer stort sett alltid bra, og de nye "Uber" putene Scandicshine har fått i nettbutikken sin.

Noe man skal være obs på ang de nye Uber padsene, er at dem har helt skarp kant.. Noe som iallefall for min del, gjør at det er veldig lett å brenne lakk hvis man ikke er nok forsiktig (tidligere erfaringer). Så mitt tips er å ta f.eks p80 slipepapir å holde det på kanten når man kjører maskinen på lav fart, så får man en fin og avrundet kant.

STRØKENT som vanlig dette Tommy :) Bruker du bare stålull og autosol, eller går du over med en MF og autosol etterpå? Har ikke testet med stålull selv enda, men ser for meg at det blir mange småriper av det?

Takker og bukker! :) Før når jeg brukte "vanlig" stålull, gikk jeg over med vanlig papir (papir er bittelitt slipende) og autosol etterpå, for å fjerne alle de små ripene som blir.

Men nå når jeg bruker stålull #0000 (fineste stålulla man får tak i), så blir det fint lite med riper.

Syns det er dumt å sløse en mf klut til slike formål.. Så det går helt fint å bruke papir. Jeg har kjøpt meg sånne "polishing towels" fra Tork, som jeg bl.a skal bruke til slike formål.

Dem loer ikke, og går ikke like lett i stykker som vanlig papir. Betalte 60,- for en stor pakke..

Tork Polishing Towels fant jeg forresten på en discoverytur jeg hadde på Maske på fredag.. Fant mye snacks der :)

Kom over en 5l dunk med bilsåpe fra Lilleborg, som jeg betalte 260,- for.. Såpa er veldig tyntflytende, men den skummer noe heeelt vanvittig, og renser bra..

Så det blir nok fast foam cannon såpe her i gården iallefall! Fant også 100pk engangshansker for 60,- :)

Så hvis noen her har Maske i nærheten, sjekk det ut.. Har masse 3m saker der også.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Du kan snart selge signerte bilder du :) er jo en annen verden dette her... like imponerende som vanlig Virtual......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for en grom forbedring! Den var slitt..

Har du prøvd med "ett par dråper" parafin eller glyserin i polishen når sticky paint er problemet? Skal vist være veldig effektivt...

Uansett, ser veldig bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan snart selge signerte bilder du :) er jo en annen verden dette her... like imponerende som vanlig Virtual......

Takker :)

Saaaaker dette.. Kanon jobb og flott writeup.. Liker også veldig godt svarene du gir til folk som spør:-)

Schmart med P80 papir på uber padsa.. Det skal jeg jaggu gjøre selv nå, før jeg tar dem i bruk.

Thanks :)

Prøver å svare så godt jeg kan, dele litt erfaringer osv osv.. Kan være nyttig for andre :)

Meget imponerende :D

Så jo ut som om den hadde noe utrolig med swirls før?

Tusen takk :)

Tja, vil ikke akkurat kalle det for noen av ripene for swirls.. Heller rds (random deep scratches).. hehe

Fy fader for en grom forbedring! Den var slitt..

Har du prøvd med "ett par dråper" parafin eller glyserin i polishen når sticky paint er problemet? Skal vist være veldig effektivt...

Uansett, ser veldig bra ut! :)

Hjertelig takk :)

Det har jeg faktisk aldri hørt om før.. Har du testa det? Skal skaffes iallefall, hørtes meget spennende ut! :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...