Gå til innhold

Erfaringer Peugeot 307 -> 03 mod


Essiek

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Peugeot 307 cirka 2003-modell (kan være et par år eldre også) mht lakkens hardhet? Skal ta en blå en i morgen - det lille jeg har sett av bilen antyder at den ikke har vært i nærheten av noen vaskemidler på en par år bortsett fra et par besøk i en børste-automat... Var mye riper overalt (det jeg kunne se av lakken...), men mye er skjult fordi bilen var så skitten. Får meg sikkert en overraskelse eller to etter vask og clay tenker jeg...

edit: får ikke endret emne-tittelen her - skal være 2003 modell eller eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Har ikke polert en slik en enda, men tanta mi hadde en 206 i samme årsmodell mener jeg. Den virket det som ikke var så alt for myk i lakken, for det var egetnlig overraskende lite swirls i lakken selv om hun vasket med svamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: får ikke endret emne-tittelen her - skal være 2003 modell eller eldre...

Var det noe slik du tenkte deg EssieK?

Ved å klikke på redigere, deretter på full editor så vil du få tilgang til emnetittel og endring av denne :D

Peugeot har jeg ikke gnukket på flere år, så der kan jeg ikke hjelpe deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Brynjar - gjorde det samme selv, men fikk beskjed fra IE8 (også i kompabilitetsmodus) om "error on page" nederst til venstre i statuslinjen. Funket heller ikke i Opera10...

back to topic: bilen er smekkfull av riper ihvertfall. Bare rundt håndtakene ser det ut som at en puma med nykvessa klør har gått til angrep i amfetamin-rus (dog ingen gått igjennom virket det som). Dette blir nok grom-testen for D151 på diverse Meg 2.0-pads - klarer D151 å korrigere vekk det meste her så blir jeg positivt overrasket. Hvis det ikke skjer så får jeg en god excuse for å handle Scholl / 3M (dcn-treff på søndag... kan bli dyrt.. :) )

Har ikke fått sjans til å sjekke for swirls ennå - må vaske og claye skikkelig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en 307 i går og i forgårs (2001-2004 modell et sted), dog bare en forsiktig 1-stegs jobb. Var mye hologrammer på bilen fra før (forhandler som ikke har gjort jobben sin for halvannet år siden), så var redd å gå på med for sterke saker. Da jeg ikke tok noen sjanser ble det bare 203S og polishing pad (Menzerna). Fikk vekk en del swirls, men var fremdeles en del igjen. Vil si ca middels hard lakk på bilen.

Har i løpet av siste 2 ukene både vært borti bil der PO203S og polishing pad tok bortimot alt etter en runde med DA, men også der SIP og cutting pad så vidt fjernet noe som helst...

BTW: Gikk nærmere to timer med clay på den bilen. Selv etter 2runder med MG avfetting og 2runder med Surfex HD (ren) var det ekstremt med asfalt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å bruke mye PB + clay på bilen ja.

Blir D151 med polishpad med Metabo først for å sjekke, så blir det evt å steppe opp med andre pads / ull hvis det ikke tar noe. Er en blå bil som ser mer grå/svart ut nå som jeg skal ta så bare det å vaske + claye skikkelig vil vel føre til at eieren dåner av glede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...