Gå til innhold

Clay lube


meggguiars

Recommended Posts

Hei igjen.

Skal vaske bilen min imorrå. Men har nesten ingen clay lubricant igjen.. Har bittelitt.. Jeg bruker Meggs proffessional clay.. den milde typen.. men er det noen krise om jeg blander den ut med litt vann?

På Forhånd takk!:-)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er krise, kan du blande litt såpevann på en sprayflaske.. Det pleier å fungere om du er short. Har hørt om noen clay's som kan gå litt i oppløsning ved bruk av såpevann, men det merker du uansett fort. Husk å spyle av etterpå da, men det forklarer vel seg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

ville blanda i litt såpe også da, men vær obs på at noe clay liker ikke noen såper, dvs at clayen kan gå i oppløsning, men sikkert noen her som har brukt en såpe som funker sammen med den meguiars clayen du har, det å blande ut "ferdigblandet" claylub gjør nok at den kan bli vel tynn..

Regner med du ikke har Optimium NoRinse hos deg ?..

Endret av truhaa
damn, brynjar var kjapp :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

farbror blank

Hei igjen.

Skal vaske bilen min imorrå. Men har nesten ingen clay lubricant igjen.. Har bittelitt.. Jeg bruker Meggs proffessional clay.. den milde typen.. men er det noen krise om jeg blander den ut med litt vann?

På Forhånd takk!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke såpe som claylube så bland sterkt, og kjør over et lite område først.

- kontroller deretter nøye om clayen riper klarlakken.

Jeg har brukt såpe av og til, noen ganger går det bra, men jeg har også ruinert bilen 2 ganger.....det har aldri hendt de gangene jeg har brukt QD som lube.

- I ene tilfellet er jeg usikker på om det var lav luft temp som var årsaken, men i det andre tilfellet var det klart at det var mangel på glid i luben som

var årsaken.

Mener det skal ligge noen bilder av herligheta et eller annet sted i bilpleieloggen min.

mvh

ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blanda det ut med litt såpe. Det funka helt ok. Hehe, lakken ble glatt og fin, men det ble ganske mye ekstra arbeid.. legger ut bilder! Sjekk ut Audi A6 2.7T 2007, og gi meg tilbakemelding;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødvendig forarbeid defineres aldri som "ekstra arbeid"... :rolleyes:

Ang. såpe som kan løse opp clay: dette har skjedd meg ja, men ikke før etter ca. 3-4 biler.

Så det skal STERK såpe til for at du merker det med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...