Gå til innhold

Foam Cannon problemer


MortenM

Recommended Posts

Da skulle jeg også ha det gøy med skum, men sånn ble det ikke :mellow:

Blandet opp ca 1:7 med CG Citrus Wash and gloss. Fyrte løs men ikke noe skum.

Jeg kan skru mot både + og - men det gjør ingen forskjell, bare vann kom ut.

Når jeg snudde den på hodet (med flaska opp ned) og ristet som gal, så kom det noe skum. Det skummet som kom var ikke stort å skryte av, også er det vel ikke meningen man skal se ut som en vibrator på speed når man skummer bilen!?

Noe jeg gjør galt? eller noe som er feil med min nyaskaffelse? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det vann ut av koblingene på kanonen? Er spyleren i orden? Har du stilt den inn riktig foran slik at strålen blir bred nok?

Endret av bjorke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det vann ut av koblingene på kanonen? Er spyleren i orden? Har du stilt den inn riktig foran slik at strålen blir bred nok?

Kommer ikke vann ut av koblingene, de er tette og fine med gjengetape.

Spyleren er i orden, da det kommer bra med trykk både med og uten cannon.

Om strålen er bred eller smal gjør ingen forskjell. Kun vann som kommer ut.

Jeg så på slangen til cannonen ved å løfte den litt ut av flaska, og da virket den som om den pumpet vann ned i flaska, istedet for å suge opp såpe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Og du har fått blandet såpa godt nok i beholderen? Mulig at gloss partikklene kan tette om de ikke er godt nok blandet ut. Varmt vann og iherdig risting gjør i så fall susen ;) Eventuelt prøve med en annen såpe om du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har fått blandet såpa godt nok i beholderen? Mulig at gloss partikklene kan tette om de ikke er godt nok blandet ut. Varmt vann og iherdig risting gjør i så fall susen ;) Eventuelt prøve med en annen såpe om du har.

Fyll rent vann på cannonen, kjør på med ht, og se om det minker i beholderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som den ene jeg fikk. Den fungerte ikke i førsten, så skrudde jeg på regventilen ett par ganger, også kom den.. Har solgt den nå, og vet at den ikke fungerer på max, men hvis den blir dratt 1/10 omdr. mot -, da funker den som f.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Sjekk at det minsker i beholderen, ta av slangen fra kanonen, (den som er ned i flaska) og sjekk så det ikke sitter noe inne i den som hindrer den å dra opp såpe... event ta av slangen som er ned i flaska og spyl med flaska opp ned .....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var snodig, aldri hørt om dette problemet før. Du har skrudd den helt over til høyre også?

Skrudd og vridd på alle mulige måter :rolleyes:

Sjekk at det minsker i beholderen, ta av slangen fra kanonen, (den som er ned i flaska) og sjekk så det ikke sitter noe inne i den som hindrer den å dra opp såpe... event ta av slangen som er ned i flaska og spyl med flaska opp ned .....

Minker ikke i beholderen, det øker i stedet :blink:

Snur man flaska opp ned renner det såpe gjennom luftehullet i 'korken'.

Jeg får gjøre et nytt forsøk i løpet av et par dager, så får jeg sjekke ut om det ligger en blokkering et sted.

Syntes det er merkelig om det gjør det, da det kom null skum fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

napp av slangen når du snur den, og så spyler du, renner noe ut ja, men minker det ikke "fort" i flaska når du spyler da så er det noe som er tett (tydligvis ... he he) da må du ta av koblinger i hver ende og titte i mellom røret og inn i koblinger,. sitter vel ikke et lokk på filteret nede i flaska? ser du om det er tettet med noe mht gjengene?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

napp av slangen når du snur den, og så spyler du, renner noe ut ja, men minker det ikke "fort" i flaska når du spyler da så er det noe som er tett (tydligvis ... he he) da må du ta av koblinger i hver ende og titte i mellom røret og inn i koblinger,. sitter vel ikke et lokk på filteret nede i flaska? ser du om det er tettet med noe mht gjengene?

Ikke noe filter på slangen om det er det du mener.

Vet ikke om det er en annen type enn du har, men denne har svart ratt som går mange ganger rundt mot + og -.

Skal titte enda mer jeg, men får vel ikke demontere så mye da Ketil sikkert vil ha den tilbake om den ikke vil virke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite slangen som går ned i tanken, er det ikke en slags ventil i bunn?

Er for unngå å få groms gjennom selv kanonen! :)

Synd dette her. Skal ikke vær slik i hele tatt!

Ingen ventil på den slangen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du den ikke til, så sender du den bare i retur :D

Den er go ;)

Skal få sjekket den ut om noen få dager, så jeg ikke sender deg et produkt som virker. Da føler jeg meg bare dum :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå forsøkt å ha varmtvann sammen med citrusen, og gjett hva som skjedde!

Det kom skum :fun:

Takk for hjelpen alle sammen, det var deilig å se at den endelig virket :D

Flott !

Har samme tendensen på min etter at den ble stående med flaska fylt i over en uke her tidligere...

- håper en skikkelig rengjøring gjør susen.

Du mener det varme vannet løste opp det som tettet går jeg ut i fra ?

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...