Gå til innhold

"rask" Vårpuss Av Volvo 240


Colli

Recommended Posts

Jada, klokken var 2300 en onsdags kveld. Jeg skulle ta en kjapp runde over bilen før treffet som skulle finne sted 1. mai. Jeg skulle opp rundt 0800 og jeg måtte få volvoen litt blankere til treffet...

Jeg begynte med å vaske og claye som alltid. Så tok jeg en rask runde over taket med hvit pute og Optimum Polish. Inspiserer greiene, og ble IKKE fornøyd. Blankt, ja! Swirls, JAAAA! Jeg ble litt småsur, men det var jo ikke noen bønn. Jeg skulle stille bilen min jeg...

Så fant fram noen oransje puter og Optimum Compound.... Tok SwissvaxÆRT mange passeringer, og 2 runder over hele bilen. Egentlig var kanskje lakken LSP ready, men kjørte over med en hvit pute og Polish etterpå (siden jeg hadde så god tid..... det ble jo sent uansett).

Så var det fram med blå pute og Jetseal 109. Brukte roterende på denne også, for å spare litt tid, produkt og få jevnere påføring. LSP ble DP MaxWax... Som dere kanskje skjønner, ble dette en sen natt.... Litt over 0400 kom jeg ut av garasjen, svett, sjanglende og trøtt. Men veeeeldig fornøyd. Jeg tok ikke bilder underveis, men bilen var swirlset etter vinteren. Tok dog noen bilder av bilen nå før i dag... Oppsummerer produktliste her....

Chemical Guys CWG

Riccardo Clay

Optimum NO Rinse CL

Optimum Compound + oransje LC

Optimum Compound + oransje LC

Optimum Polish + hvit LC

Chemical Guys Jetseal 109 + blå LC

DP Max Wax + hendene

Meguiars Trim Detailer

Meguiars Endurance High Gloss

Meguiars NXT Glass Cleaner

IMG_1669.jpg

IMG_1670.jpg

IMG_1672.jpg

IMG_1675.jpg

IMG_1676.jpg

IMG_1678.jpg

IMG_1682.jpg

IMG_1690.jpg

IMG_1689.jpg

IMG_1688.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja pokal da?

Best in show.....

Så bra ut den, og hvis det var en "rask" vårshine vil jeg gjerne se den vanlige....he he

bra som altid Colli....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var rask shine ja... Det ble jo noe litt annet. Tar som regel litt av når det er egne biler det er snakk om. En kan ikke være detailer og kjøre rundt med halvgjort arbeid på bilen sin. Best in show blir de der stygge folkene som spiller høy musikk og ruser motoren sin under i et parkeringsanlegg.... Grøss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ungdommen med andre ord....begynner du å bli gammel mister?

"if its to loud your to...???"

he he J/K

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å puste eksos og høre BOOOOM BOOOOOM i maaaaange timer, kall meg gammel om du vil. :P Nå skal jeg bre pleddet over meg selv og gullet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike Øyvind,det må være norges blankeste 240.

Er ikke helt enig med Trogha om fargen.Hadde nesten samme farge på gamlebilen og den er kjempe lett og få kvalmt blank,men uansett kjempe bra arbeid Øyvind!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker... Han mener nok det er en drittfarge å jobbe med fordi man ikke får samme resultat i refleksjoner som en mørkere bil. Heldigvis har jeg koksgrå, og ikke sølv... Sølv er dønn kjedelig, men min er litt mørkere. Trogha får rette på meg om jeg tolket feil nå. :)

Blankeste i Norge er den nok ikke, finns maaaange 240er som ser mye bedre ut enn min. Dog Swissvaxært få av de er bruksbiler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Dennis

Ble veldig bra det Colli, En av de peneste 240ene jeg har sett med skikkelig clean look og pen i lakken ;)

Er slik en 240 skal se ut synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Kunne sikkert spart den kommentaren :unsure: ....var ikke no negativt ment.....er som colli sier, KAN være litt "kjedelig" å jobbe med....sølv er nok hakket værre ja. Syns fortsatt den er strøken B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei... Jeg er jo helt enig. Man får jo et mye mer synlig resultat på en mørkere farge enn grå. ;) Er ikke vits å spare på ærlige kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Pent Colli! Jeg inspiserte den nøye på treffet:) Blir en vårshine på min 240 og snart. Må få meg nye bakdekk så ser det mye kjekkere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du slaktet jo bilen! :o Original 240 lakk fra 1986 på en bil som har gått snart 250 000 og er i daglig drift året rundt. Frekkas! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Tsss, slaktet den ikke jeg! Min har orginal lakk fra 1984 og er gått 320-330.000 ca.... Har ikke hatt speedometer siden januar 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par mobilbilder med litt støvete bil... Kan se at jeg har fått litt dybde og refleksjon fra den grå lakken min likevel.....

DSC00606.jpg

DSC00607.jpg

DSC00608.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...