Gå til innhold

Min Alfa Romeo 155


Han5y

Recommended Posts

Jeg elsker sære, stilfulle biler. Biler man ikke ser rundt hvert kvartal, en bil som man legger merke til å sir "Hva i all verden er det?". I tillegg har Alfa Romeo vært favorittmerket i lang tid, men god overtalelsesevne fra gamlingen.

Husker jeg så en svart 155 med Keskin KT4 felger når jeg var 14 år, fikk frysninger, og gåsehud over hele kroppen. Jeg tenkte øyeblikkelig "en slik bil SKAL jeg ha når jeg er 18 år".

Sjekket nettet i tide og utide, fant noen som var kurrante, men skolegang, og null inntekt var ikke akkurat en god kombinasjon. Startet som lærling, og fikk fast inntekt, og da ble bil aktuelt. Plutselig i Juli 2008 kom jeg over en svart 155, med senk, og kule 16" felger. PERFEKT!

Den 08.08.08 (fin dato) ble bilen kjøpt i Oslo :)

Det som er gjort med bilen før den kom i mitt eie:

- 16" MZW felger med 195/45/16 Federal dekk

- Senket 60mm med senkefjærer

- Chip

- Simons sportskatalysator

Følte det var noe som manglet, og startet å gjøre bilen slik JEG ville :)

Det som har skjedd:

- Klistremerker her og der

- Nytype grill

- Ny eksosstuss

- Pipercross konisk luftfilter

- Momo gulvmatter

- Setebelteputer framme og bak

- Ny eksos

- Lakkert motordeksel

- Komplett stereoanlegg som består av:

Spiller; Pioneer DEH P700BT

Fronthøytalere; Hertz HCX 100

Bakhøytalere; Hertz HCX 165

Subwoofer(e); 2 stk Hertz HX 250 D

Forsterker(e); Hertz EP 1D (monoblokk)

- Komplett skinninteriør (Ikke dørsider) fra Lancia Dedra Integrale

Planer? Tja, alt for mange, sånt kommer med tiden, akkurat som pengene :)

Bilder? Her er de! :)

_MG_9728.jpg

_MG_9800.jpg

_MG_9767psd.jpg

_MG_9765.jpg

_MG_9753.jpg

_MG_9749.jpg

_MG_9745.jpg

_MG_9744.jpg

_MG_9743.jpg

_MG_9732.jpg

_MG_9729.jpg

DSC01029.jpg

DSC01028.jpg

DSC01030.jpg

Kommentarer er alltids hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Kongetøff bil!!!!! Alfa er bare drittøffe B) Tøff farge, tøffe felger og lekkert skinninteriør :P Du må bare finne frem støvsugeren og rydde bak setene for at det skal bli helt perfelt :D Forza Italia!!!!!!!

Siden du liker italienske biler så sjekk ut tråden om Italituren jeg hadde i sommer med 500`n på 500 treff :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3500-wreckmasters-tur-til-500-treff-i-italia/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster: Takk takk, Alfa er knallkult, og så sært om det er mulig å få det nesten! :)

Det bildet med interiøret ble tatt like etter montering av skinninteriøret, og lang tid siden interiørdetaling, men det er tatt nå.

Så ut som en fin tur, med mye pene kjøretøy. Kunne selv tenkt å gjøre noe av det samme til neste år da Alfa feirer 100 år da :)

HHA: Heheh, ja, er en grunn for at jeg kjøpte skinninteriør, mistet elsetefunksjonen, men djeeeses, det var SÅ verdt det! Og takk for kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 4 months later...

Spesiell bil det der, og i bra farge! Du har gjort mye bra med den uten at det ser harry ut (foruten klistremerkene kanskje :P )

Hehe, takk for det!(?) :lol: Bilen er veldig spesiell ja, men så er jeg alergisk mot biler som er i allemannseie. Klistremerkene ble satt på for snart 2 år siden, og det var under en "harryperiode", får se etterhvert hva jeg beholder eller ikke :)

Tøff bil!

Hvordan motor sitter det i denne?

Takk mister! Sitter en 2.0 twin spark 8v på 144 originalt, min har squadra chip (firma spesialisert seg på chil til Alfa), annen eksos inkl simons katalysator, og pipercross kon-filter, så hva den har nå? Tja..vil tippe 150, kanskje 155hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Skulle ikke du selge denne Hans?

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du selge denne Hans?

Neida, den blir beholdt, henter meg en delebil fra østlandet i neste uke, så starter diverse prosjekter. Clutch, tennplugger og litt andre deler er bestilt, så denne skal bli god som ny..eller..så god som en alfa kan bli :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...