Gå til innhold

Hva skal jeg vokse med?


dincene

Recommended Posts

Har brukt Meguiars 3 step greia til våren men har hørt at den holder seg ikke så bra om vinteren. Hva anbefaller dere å vokse med nå på høsten? Og gjerne måten de tinga må smøres på :) Og helst Meguiars sine vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Meguiars 3 step greia til våren men har hørt at den holder seg ikke så bra om vinteren. Hva anbefaller dere å vokse med nå på høsten? Og gjerne måten de tinga må smøres på :) Og helst Meguiars sine vokser.

Kjøp en sealer før vinteren og legg den i bunn... så en voks oppå for ekstra nice look :DMG#20 i bånn f.eks og mg#16 oppå den, smooth :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er #20 noe i gate med NXT 2.0 tech wax? Er # 16 jeg sikler mest på da jeg har lest mye bra om den. Skal visst være både billig og bra B)

#20 er vel en syntetisk sealer, nxt wax er vel en blend, blanding av naturlig og syntetisk voks.

#16 er konge, men litt tung å jobbe med.

@dincene: Gammel voks må fjernes før påføring av sealer. Kan vel fjernes med IPA eller om du kjører en lakkrens så er den borte. :D

Står litt om produktene her: http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=32&CID=29

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du MG#16 som er en knallgod voks, spesielt når det gjelder holdbarhet trenger du ikke å fjerne det som ligger på nå..

To-tre lag med MG#16 holder fint gjennom vinteren, og at den er en voks ser den bra ut også, så den er knall på sommeren i tillegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dokke anbefalle en grei poleringsmaskin? Ikke en av de dyreste da. Men helt grei. Her er det 2 biler i huset og dem blir voksa 2-3 ganger i året. Så kunne vaert kanskje vits å ha en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å det skikkelig:

lakkrens

MG 21 Synthetic Sealant 2.0 (kan disse to påføres med poleringsmaskin?)

Og hvorfor ikke den nr.16 som noen har ovenfør nevnte? Hvorfor er 21 den beste for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkrensen kan gjøres med DA-maskin, resten tar du for hånd.

#16 er fin som ekstra beskyttelse over #21, men alene er den for svak. #21 er en sealer, #16 er en voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkrensen kan gjøres med DA-maskin, resten tar du for hånd.

#16 er fin som ekstra beskyttelse over #21, men alene er den for svak. #21 er en sealer, #16 er en voks.

Vil det si at 20 + 16 gjør samme jobben som 21 alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at 20 + 16 gjør samme jobben som 21 alene?

21 alene er good som beskyttelse, men siden den er syntetisk bringer den ikke frem like mye av det gode i lakken din som en voks vil gjøre (#16) derfor bør du legge #16 på toppen

Les denne :D :

http://www.detailersclub.no/artikler/artikkel/17

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Som vinter beskyttelse så hadde jeg nok valtg MG21 av disse valgene, MG16 holder nok bra den også, men tatt i betraktning hvor lett MG21 er å legge på og fjerne vinner den, kan legge to lag feks med MG21 også om du vil, men husk at den skal herde minimum 12 timer, og helst 24 timer...

Kjøp for all del MG16 også når du er i slaget, det er en knallvoks det, bare pass på å bruke lite produkt når du legger den på bilen, mye av denne skaper en del jobb når den skal fjernes...

MG 21 vinter

MG 16 sommer

;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Går også god for MG21 x2 på vinteren, og gjerne et par lag MG16 over der igjen for ekstra bling B) MG16 er bare tung om du legger på for tykt, legger du tynne nok lag er den veldig enkel å fjerne etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med NXT 2.0 tech wax? Egner den seg ikke? I tilfelle hvis man bruker denne er det noe som skal oppå den eller holder bare med denne?

NXT 2.0 er helt ok, litt lakkrens og beskyttelse alt i ett. Helt kurant for mannen i gata synes jeg. Du ser det forsåvidt på innpakninga også, masse farger og fancy greier. For vanlige folk... MG 21 2.0 er vel den beste sealeren Meguiars har så vidt jeg vet, og det er proffserien. Ville valgt 21 2.0 selv, uten tvil, og så hvis du vil så kan legge på en hvilken som helst ren voks oppå der igjen.

Hvor holder du til? Bor du i nærheten av meg så kan du bare komme innom å få teste alle de nevnte hvis du vil (20, 21, 16 og NXT).

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...