Gå til innhold

1991 Mercedes 190E by Rudilgr


rudilgr

Recommended Posts

Fikk besøk av en kompis i dag, og var plutselig igang med shine av bilen hans. Det er en 1991 modell Mercedes 190E som egentlig er sinnsykt fin, men har blitt misligholdt mtp vask og stell de siste tre år...

Bilen ble først avfettet med Grime Reaper 1:5

Deretter Prick Bort

Bilberry 1:5 på felgene.

Skummet med Chemical Guys Wash and Gloss og SS Snow Foam, deretter håndvasket med CG CWG

Meg #82 ble brukt på venstre siden, med en blå finishin pad fra Scandic Shine, men høyre var verre i tilstand så der ble det brukt 3M Gul, Extra fin rubbing med tilhørende gul pad.

Optimum tire gel på dekkene

Voksen som ble brukt til slutt er CG Petes #53

Utgangspunktet:

IMG_0227.jpg

IMG_0228.jpg

IMG_0229.jpg

IMG_0230.jpg

IMG_0231.jpg

Skum er moro :D

IMG_0233.jpg

50/50:

IMG_0235.jpg

IMG_0236.jpg

Før:

IMG_0237.jpg

Etter:

IMG_0241.jpg

Endret av rudilgr
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb, flott bil :) Må legge ut bilder av hele bilen også da. Hvis du er ferdig med den.

Er ikke så mye som skal til for å få en 190E sinnsykt fet. Litt større felger, litt mindre gummi, endel senk, hvite sideblinklys evt klart glass som er sota.

Bra 50/50 bilder. Forventa ærlig talt ikke å se så stor forskjell. Deilig å se på helt ren og pen lakk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom ikke så blank ut av fabrikken engang B) Hvis det hadde vært min bil hadde jeg blitt overlykkelig.

Var lakken hard, myk eller medium? Ser for meg et sted mellom medium og hard

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra jobb! Ser ut som et nydelig eksemplar av en 190 :D

Den er virkelig nydelig ja, aldri vinterkjørt engang før de siste tre år... utrolig lite rust.

Kom ikke så blank ut av fabrikken engang B) Hvis det hadde vært min bil hadde jeg blitt overlykkelig.

Var lakken hard, myk eller medium? Ser for meg et sted mellom medium og hard

Var vel mer akkurat på medium... venstresiden tok jeg 98% av alle riper og swirls med MG #82 med finsihingpad, høyre siden med 3M extrafin som skrevet... var ikke noe alvorlig hard lakk liksom. Takknemlig og fin å jobbe med, men deler av bilen virket litt sticky. mest tak og en dør, mulig omlakkert?

Og eieren av bilen var overlykkelig, hadde han ikke hatt ører hadde smilet gått rundt :P

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har eier all grunn til å være fornøyd, bra jobba :thumbs:

Slik det høres ut nå fra eiers side får jeg en jobb på hans svogers svart blank Ford F150 Lightning og snart :D eier av 190 dro rett til slekta og viste frem :D Og svoger var mektig imponert :D :D FordLightning høres moro ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres mere ut som odal'n det da menne default_tongue.png hehe... eller solør default_tongue.png hmmm...

er litt hærta ta hørt (kåbbåi + indianer), og da blir det litt blanding... bodde på vinger til jeg var 25

Men bra dette ja - en F150 er relativt diger, men fine flater å jobbe på vil jeg tro - så den kan du glede deg til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vakkert stykke arbeid dette her :)

Morro med sticky lakk, får i allefall mosjonert armene noe ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid brukte du på denne forresten?

Med X antall vask, og hele jobben med vask inni osv, totalt tror jeg det gikk med rundt 7 timer... Men da er spising og pauser inkludert i de timene og :P

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...