Gå til innhold

Torbjørns garasje


Torby

Recommended Posts

Da har jeg kommet såpass langt at jeg synes det er verdt å legge ut litt bilder. Ting tar litt tid her i gården, men nå begynner det endelig å likne noe.

Litt intro; forrige huseier brukte denne delen av garasjen til snekkerverksted, så når jeg var på visning så var det smekkefullt av gulvstående freser, bormaskiner, dreibenker etc etc. Det bærer også litt preg av hobbysnekring fra før. Uansett - det passet meg perfekt å ha et eget verksted til å skru bil, drive med bilpleie og alt mulig annet jeg måtte finne på å pusle med.

Noen husker kanskje hvordan det så ut fra en tidligere detailingtråd..

IMG_6666.JPG

IMG_6656.JPG

Så jeg fikk til slutt mannet meg opp og ryddet ut alt.

SG1L2708.JPG

Brukte to kvelder på å skrape gulvet rent for lim- og malingsflekker med dette fantastiske verktøyet..

SG1L2709.JPG

Hadde en liten sprekk langs ene veggen som måtte mures igjen.

SG1L2710.JPG

Deretter ble gulvet skrubbet med Jotun kraftvask, skyllet, svabret og mattet ned med 120 papir.

SG1L2714.JPG

SG1L2715.JPG

Deretter støvsugd og maskert.

SG1L2717.JPG

Så ble det 2 strøk med Sigural 2K epoxy i fargen skygrå:

SG1L2911.JPG

I strøk nr 2 så blandet jeg i fugesand i malinga, i håp om at gulvet ikke skal bli så glatt når det blir bløtt. Ikke veldig stor suksess... :huh:

SG1L2913.JPG

Så var det tid for å leke snekker og lage benker:

DSC_0009.JPG

Lett skadete benkeplater kjøpt til halv pris:

DSC_0010.JPG

Og slik så det ut i går kveld, etter iherdig innsats:

DSC_0560.JPG

DSC_0561.JPG

DSC_0562.JPG

Nå gjenstår det bare litt småtteri, samt å ordne noen skikkelige hyller til alt bilpleieutstyret..

Takk for titten! :D

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig godt det jeg så her! Som du skriver, så tar ting tid! Det er helt sikkert! Selv holder jeg jo på med et renoverings prosjekt, og ja, det tar tid! Som jeg har skrevet flere ganger så kommer det en bilde seanse ala din her! Er jo morro å plukke opp litt div ideer fra hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjen ser ut som en herlig leke plass for voksne.thumbs.gif Håper og få så god plass som du har, en vakker dag.

Kvalitet tar tid. (og koster penger) Gratulerer.default_biggrin.png

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer :D

Ja, skapet er litt lite, det er kun til diverse spraybokser, ikke noe bilpleie inni der...

Det var ikke noe negativt med å blande i sand, det virket bare ikke så bra som jeg hadde håpet. Godt mulig jeg blandet i alt for lite...

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg liker arbeidsbenkene dine :) Så ikke så aller værst ut den garasjen der nå. Peis er kjekt! Skulle hatt det selv merker jeg. Har ofte dratt på meg kjeledressen og gått ut i garasjen for å skru. Brr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Strøkent og stort arbeidsrom dette her, knall å ha såpass bra plass

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...