kenzky

Tips til poleringsprodukter og vaskeprodukter

Har en mitsubishi galant G8 som sårt trenger litt bilpleie og polering.

Har til nå brukt sonax bilsåpe og biltema svamp.

Bilen har ikke vært polert på 1,5år.

Har tenkt og handle en del utstyr fra autogeek, men jeg har ikke peiling på hva som er bra og hva som ikke er fullt så bra.

Så det jeg trenger er en liste med ting jeg bør handle derfra for og få en nypolert bil.

Trenger også gode produkter til vasking.

Har endel småriper i lakken som jeg tenkte og prøve og få vekk med noe slags scratch remover.

Og jeg ønsker også og forselge frontruta.

Har høytrykkspyler som jeg kan bruke, og så lurer jeg på om jeg trenger foamgun? Jeg tenkte også og kjøpe meg en poleringsmasking fra biltema (de er vel gode nok de?)

Så jeg trenger litt tips for hvilke produkter jeg må kjøpe, så visst noen kunne hjulpet meg med det så hadde jeg blitt evig takknemlig :)

Endret av kenzky
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil handle fra Norge så har vi endel produkter på: Autobahn

Send gjerne en mail så hjelper vi deg på vei

Endret av Hardstyler
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil absolutt ikke anbefale å kjøpe såpe og andre tunge produkter fra US, da frakten spiser opp hele fortjenesten + litt til.

Det beste du kan gjøre er å kontakte de forskjellige forhandlerne her på forumet :thumbup:

Vil du spare penger ved å handle i utlandet, lønner det seg å holde seg til lette produkter fra US, og de litt tyngre fra UK.

To sider som er fine, i og med at du får oppgitt frakt umiddelbart er: Rubbish Boys UK og Detailed Image US.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, det er greit.. Men problemet mitt er at jeg ikke vet hviken såpe jeg skal se etter eller hvilke poleringsprodukter jeg skal se etter.

Så en liste med bra produkter hadde værrt bra :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er heller ikke feil å betale noen ekstra kroner for å støtte butikkene i norge som faktisk gir oss muligheten til å bestille konge produkter! :)

Også er det en smal sak å evt sende i retur hvis noe skal ha gått istykker under frakt. + så og si konstant dialog hvis det er ønskelig.

De butikkene som holder til her inne er det hvertfall ingen ting å klage på. Bra service, rask levering (såfremt ikke posten surrer), kvalitetsprodukter, brukbar pris, mange gode tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en mitsubishi galant G8 som sårt trenger litt bilpleie og polering.

Har til nå brukt sonax bilsåpe og biltema svamp.

Bilen har ikke vært polert på 1,5år.

Har tenkt og handle en del utstyr fra autogeek, men jeg har ikke peiling på hva som er bra og hva som ikke er fullt så bra.

Så det jeg trenger er en liste med ting jeg bør handle derfra for og få en nypolert bil.

Trenger også gode produkter til vasking.

Har endel småriper i lakken som jeg tenkte og prøve og få vekk med noe slags scratch remover.

Har høytrykkspyler som jeg kan bruke, og så lurer jeg på om jeg trenger foamgun? Jeg tenkte også og kjøpe meg en poleringsmasking fra biltema (de er vel gode nok de?)

Så jeg trenger litt tips for hvilke produkter jeg må kjøpe, så visst noen kunne hjulpet meg med det så hadde jeg blitt evig takknemlig :)

Den med to hoder fra Biltema er faktisk ganske ålreit å begynne med den altså, eneste er at du burde bytte putene på den. :)

Tror kanskje jeg har min liggende enda.. Jeg selger også endel bilpleie så blir det handel hos meg, kan du få med maskinen graits :D Jeg har to andre som jeg bruker nå så denne ligger kun i kjellern.. .:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JetCarrier

Om du skal handle fra USA, uansett størrelse og vekt, så er dette ett godt alternativ, kanskje beste og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold som sagt såper etc herfra (i Norge), såfremt du ikke handler paller med varer er det ikke så mye å hente på det

avfetting:

Prickbort er aldri feil, den finner du hos godkjemi den tar ufattelig mye asfaltrester alternativ er Bilt-Hambers surfex HD men den har jeg ikke testet enda, men det som kommer frem ang den på nettet er at den er drøy og funker knall, drøy i bruk også da den glatt blandes 1:10 om du har en nogenlunde ren bil, eller 1:5 om du skal fjerne det meste fra lakken før en polering, Bilt-Hamber finner du hos Autobahn.no

vask:

Da anbefaler jeg deg, GritGurad bøtte, Mothers ullmitt og Duragloss 901 såpe eller Muc-Off Ubershine såpe (gjerne begge to) Blankbil har dette

clay:

swissvax sin blå clay er min favoritt om dagen, Pinnacle polyclay er også en knallsak, Optimum NoRinse som claylube funker fjell (scandicshine har dette)

poler:

for hånd så er det Duragloss 101 som gjelder, den renser knallbra, skal du fjerne swirls for hånd er det Meguiars ScratchX som gjelder. Om du skal over på DAn til Biltema så er det viktig å kjøpe noen bedre pads en det som kommer med maskinen, Cyclo pads er bra sammen med den, Scholl A15 er også en god sak om du har mest swirls i lakken, den sammen med grønne cyclopads tar en del (dog ikke alt) Nyere utgaver av ScratchX kan også brukes sammen med DA maskiner, det også skal funke greit (har ikke testet det) Dette finner du hos godkjemi og blankbil

Beskytt:

En sealer er viktig, Duragloss sin 111 er min favoritt, men Jetseal fra chemicalguys er også en god sealer, Meguiars MG21 er også en høydare, alle tre er like lette å jobbe med, men mens Duragloss og Meguiars sine sealere trenger opptil 24 timers herding helst innendørs, er jetseal en sealer som herder i trurbofart, dvs på ca 20-30 min.

Du finner dette hos godkjemi, blankbil og scandicshine

Frontrute kjøper du Nanolotus glassorsegling proff til, den er det lite som slår.

Scandicshine, godkjemi og nanolotus har dette

Har høytrykkspyler som jeg kan bruke, og så lurer jeg på om jeg trenger foamgun?

Foamcanon til høytrykkspyler er et must mener jeg, funker knall, og er veldig greit å bruke da det hjelper deg å løse opp møkk fra lakken før du spyler det av med ht vaskeren

Scandicshine har dette

Jeg tenkte også og kjøpe meg en poleringsmasking fra biltema (de er vel gode nok de?)

Funker helt ok, er hva du er vandt til, er det første maskinen så er det helt ok, men det er mye som er mye bedre, men de koster fort 10-20 ganger så mye ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive