NeDD

Felg inngrodd i bremsestøv

Tror ikke eieren er storfornøyd med å kjøre rundt med felgene slik som så de ut ved levering.

Ble totaltvask av bil, men tok felgene som utgangspunkt, derfor kun bilder av det.

Her er utgangspunktet:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Nok av bremsestøv som er inngrodd. Noe asfalt også ser det ut som.

Dagens killere blir Bilbarry 1:1 og P21s 1:1.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Felgrens påført felg og dekk

10.jpg

Produkt har virket i 3 minutter. Hadde selv håpet at mye av møkka skulle bare renne av nå, noe det ikke gjorde.

11.jpg

12.jpg

Redskapene som er valgt for jobben.

Karcher 7.85 MD ht-spyler

Swissvax felgkost

Ica´s skrubb

EZ-brush

Gammel Meguiars washmitt

13.jpg

Vaskeprosessen

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

Prøvde meg med Speed Detailer som claylube til en forandring, da jeg ikke hadde lube oppblandet.

Fungerte faktisk veldig godt.

23.jpg

Waffel til tørk

24.jpg

Duragloss 101 som rens

25.jpg

26.jpg

Swisswax Autobahn som felgvoks

27.jpg

28.jpg

29.jpg

Ferdig resultat med Wolfgang Tiregel som dekkfornyer.

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

Samenligning før og etter

1.jpg

31.jpg

Sorry for at felgboltene er litt smårustet, men ikke min feil at Volvo velger å levere stålbolter uten lakk/belegg til sommerfelgene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe resultat!

Får prøve dette på bilen til modern, den har ekstremt mye ingrodd dritt og lort i felgene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ble veldig bra :)

Artig med mye bilder!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott resultat Nedd. Du bruker Bilberry på dekkene også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig resultat! Men eier bør stramme opp vaskerutiner.. :)

Jeg har brukt Grime Reaper i tillegg til Bilberry på det verste inngrodde bremsestøvet. Når en felg ikke har vært vasket på 3-4 år kan det se rimelig jævlig ut. Fikk nettopp tak i et sett gamle BBS-felger som sikkert ikke har blitt vasket skikkelig siden de var nye på slutten av 80-tallet. Her må det nok brukes kraftigere lut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilberryen er ikke god på dekkene egentlig. Føler at P21s biter noe mer, men fortsatt ikke bra nok for å få dekkene rene, og ikke etterlate seg en lysebrun hinne etter vask. Prøvde flere komboer på alle 4 felgene for å teste.

Avfetting som Grime Reaper elle ARO (Amasing roll off) tar mer.

Ofte føler jeg at man må vaske dekket grunndig, viderefulgt et lag med dekkfornyer, og vaske dekket på ny etter en uke og legge på nytt lag med dekkfornyer. Da blir det helt rent, og man har fått "ut" møkka fra dekket.

En kraftig vask èn gang, fjerner ikke alt har jeg erfart. Hmm...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott resultat Nedd. Du bruker Bilberry på dekkene også?

Eg og bruker bilberry på dekksider. (sammen med ei børste)

Det fungerer kjempebra.

Blandingsforholdet eg vanligvis bruker er 1 del bilberry og 3 deler vatn. (har 5 liter bilberry, so den varer ei stund!)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilberryen er ikke god på dekkene egentlig. Føler at P21s biter noe mer, men fortsatt ikke bra nok for å få dekkene rene, og ikke etterlate seg en lysebrun hinne etter vask. Prøvde flere komboer på alle 4 felgene for å teste.

Avfetting som Grime Reaper elle ARO (Amasing roll off) tar mer.

Ofte føler jeg at man må vaske dekket grunndig, viderefulgt et lag med dekkfornyer, og vaske dekket på ny etter en uke og legge på nytt lag med dekkfornyer. Da blir det helt rent, og man har fått "ut" møkka fra dekket.

En kraftig vask èn gang, fjerner ikke alt har jeg erfart. Hmm...

So Grime Reaper er bedre på dekksider. Da får eg og teste litt.

På bilene til meg og bruttern blir bilberry brukt ofte på felg og dekksider. Da er dei ikkje so værst i utgangspunktet, so dei blir nok lettare reine enn eit dekk som ikkje blir regelmessigt behandla.

Polerer eg ein bil der dekka ikkje er vaska på lenge, bruker eg 2 behandlinger med bilberry.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo veldig rent og pent B)

Kjenner flere som har samme felgene og samtlige ser ut som om de ikke har blitt vasket på ihvertfall 3 år..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

So Grime Reaper er bedre på dekksider. Da får eg og teste litt.

På bilene til meg og bruttern blir bilberry brukt ofte på felg og dekksider. Da er dei ikkje so værst i utgangspunktet, so dei blir nok lettare reine enn eit dekk som ikkje blir regelmessigt behandla.

Polerer eg ein bil der dekka ikkje er vaska på lenge, bruker eg 2 behandlinger med bilberry.

På egen bil bruker jeg Bilbarry 1:5 på felger OG dekk. Har to lag med SV Autobahn felgvoks og dekkene fikk dekkfornyer da de ble satt på i påsketider. Har egenlig aldri latt felgene eller dekkene bli veldig skitne, så Bilberry alene holder for min del.

I tilfeller som disse Volvofelgene, så holder det ikke. Kjører man mye på grus, får jord som fester seg på sidene og slikt, så tviler jeg på at Bilberry er bra nok for DEKKENE. Generelt om man lar møkk og støv feste seg, så må sterkere saker til...

Altså, på biler der felger og dekk ikke får la møkka sette seg for mye, så er felgrensen (samme hvilken) god nok for dekkene.

Dette gjelder sommer da. Ikke fått testet det på vinterføre og med salte veger.

Kan tenke meg at jeg bruker avfetting på dekk i vinter, og felgrens på felgene....

Skal prøve å huske å teste dette med bilder og slikt.

Endret av NeDD
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble strøkent det der...

stemmer i mht Amazing roll off, den er konge på dekksider, fjerner masse møkk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent ressultat ;) bra du fikk stelt litt med de felgene, for de så ikke ut :P Må nok si meg helt enig med deg mht bruk av bilberry på dekkene. Det fungerer godt på dekk som blir regelmessig vasket, men på dekk som så og si aldri blir vasket trengs det nok sterkere saker. Her i gården har Bilt-Hamber Surfex HD blitt min favoritt når det gjelder dekkvask, får virkelig ut MYE møkk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent ressultat wink.gif bra du fikk stelt litt med de felgene, for de så ikke ut default_tongue.png Må nok si meg helt enig med deg mht bruk av bilberry på dekkene. Det fungerer godt på dekk som blir regelmessig vasket, men på dekk som så og si aldri blir vasket trengs det nok sterkere saker. Her i gården har Bilt-Hamber Surfex HD blitt min favoritt når det gjelder dekkvask, får virkelig ut MYE møkk!

x2

Har ingen erfaring med Bilberry eller andre produkter - men med Surfex så tyter møkka ut av dekka i hvertfall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en turnover! Aldri blitt vaska før de felgene der eller? Kunne nesten se sånn ut hvertfall.

Frisk farge på produktene. hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På så skitne felger, tror jeg nesten jeg hadde brukt en felgrens med syre først, så syrefri etterpå. Men resultatet ble jo bra da! Men hvorfro bruke Bilberry OG P21S? Holder det ikke med en av de?

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive