Gå til innhold

Hvor kan man vaske bilen selv i Oslo?


fredsjo

Recommended Posts

Hei

I Trondheim hadde jeg Shell på Tunga hvor jeg kunne vaske bilen min. Betalte 100kr. i timen for å stå der inne i varmen..

Er det noen steder i Oslo hvor man kan stå UTEN å måtte stresse for å bli ferdig? Er naturligvis viktig at det er mulighet for å fylle vann i bøtta! Er ikke ute etter Statoil sine "selvvask" hvor man må bruke en vanlig hagekost for å skrape dritten av bilen.. : bh :

Har lest flere tråder nå, og alle tipser om disse møkka-greiene til Statoil, men Oslo må da ha noen steder hvor man kan stå å vaske med bøtte og MF-hanske? (merk: ikke svamp) ;)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I Trondheim hadde jeg Shell på Tunga hvor jeg kunne vaske bilen min. Betalte 100kr. i timen for å stå der inne i varmen..

Er det noen steder i Oslo hvor man kan stå UTEN å måtte stresse for å bli ferdig? Er naturligvis viktig at det er mulighet for å fylle vann i bøtta! Er ikke ute etter Statoil sine "selvvask" hvor man må bruke en vanlig hagekost for å skrape dritten av bilen.. : bh :

Har lest flere tråder nå, og alle tipser om disse møkka-greiene til Statoil, men Oslo må da ha noen steder hvor man kan stå å vaske med bøtte og MF-hanske? (merk: ikke svamp) ;)

Fredrik

Det spørs litt når på dagen du skal vaske, men jeg har god erfaring med Shell på Sinsen. Der er det 3 båser innendørs og kran med kaldt vann i hver bås, så du får vann i bøtten iallfall. Koster 35,- pr vaskepolett, og det er stort skilt med at det ikke er lov å bruke medbrakt utstyr hvis det står biler i kø. Jeg har god erfaring med å stå der lørdag kveld uten å være i veien for noen ;) Men vasker du på ettermiddagen kan du være ganske sikker at du blir bedt om å pakke sammen før du har fått vann i bøtten engang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å fylle opp bøtta med varmt vann og såpe før jeg kjører hjemmefra. Det forutsetter tett lokk og rolig kjøring.. :)

Da kan jeg i realiteten bruke samtlige selvvaskeanlegg her jeg bor. Har til nå ikke opplevd å bli kastet bort selv om jeg har stått 2-3 timer va og til. Men det gjelder å unngå de typiske tidspunktene da "alle" vasker, dvs ettermiddager på ukedager og formiddager i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å fylle varmtvann og ev kaldtvann på plastkanne med kork fra Europris og har heller ikke blitt "jaga" fra selvvask her i Hortens-området. Dette er typisk på vinteren.

På sommeren så vasker jeg på fortauet utenfor blokka jeg bor i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I Trondheim hadde jeg Shell på Tunga hvor jeg kunne vaske bilen min. Betalte 100kr. i timen for å stå der inne i varmen..

Er det noen steder i Oslo hvor man kan stå UTEN å måtte stresse for å bli ferdig? Er naturligvis viktig at det er mulighet for å fylle vann i bøtta! Er ikke ute etter Statoil sine "selvvask" hvor man må bruke en vanlig hagekost for å skrape dritten av bilen.. : bh :

Har lest flere tråder nå, og alle tipser om disse møkka-greiene til Statoil, men Oslo må da ha noen steder hvor man kan stå å vaske med bøtte og MF-hanske? (merk: ikke svamp) ;)

Fredrik

Softwash ved haugenstua....:) Kvelden er fint der. 35kr pr polett for skum/avspyling. Skummet er bra. Forøvrig vannkran i hver hall..

Endret av Odd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens. Får ta meg en liten kjørerunde da.. :)

Denne på Haugenstua høres jo best ut da. Men hadde vært greit med et sted hvor det faktisk er helt akseptert :P

Ang. å kjøre med bøtta full av vann; kunne gjort det, har CG bøtte med lokk, men uansett, fy faen hvis den hadde bikka baki der! Men går vel å sette den i gulvet bak passasjersetet..

18L. vann inni en bil er mindre heldig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en på Lørenskog også. Hvis du først er på Haugenstua er det ikke lange biten ut til Lørenskog.

Dinvask.no

Har vasket der selv en del ganger. Du kjøper poletter på en maskin utenfor. Det finnes tilgang på varmtvann der også, men mener å huske at de tar 10 kr for 10 liter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bare kaldtvann i vaskehallen og man ikke har bøtte med tett lokk, spar opp noen tomme spylevæskekanner (eller ta med noen fra en bensinstasjon) og fyll dem opp med varmtvann hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bare kaldtvann i vaskehallen og man ikke har bøtte med tett lokk, spar opp noen tomme spylevæskekanner (eller ta med noen fra en bensinstasjon) og fyll dem opp med varmtvann hjemme.

Ikke dumt, ikke dumt! Det enkle er ofte det beste. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...