Gå til innhold

Benkeplater til hobby/verkstedbenk


Torby

Recommended Posts

Trenger tips til hvor jeg kan få tak i noenlunde solide benkeplater til verkstedbenkene mine, men som ikke koster skjorta. Værsåsnill ikke si IKEA, hvor dit drar jeg ikke med mindre noen tvinger meg...

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje byggmax har noe?

sjekk www.byggmax.no eller noe:)

Sjekket, og de har bare hvite hobbyplater i max 18mm tykkelse.. Hadde sett for meg noe litt mere solid.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Solid er vel 2" 4" på høykant limt sammen i rett bredde, da har du i åresvis ;)

interwood har også MDF/finer plater opp til bra tykkelse, men noe mer en 30mm trenger du ikke tipper jeg, veier dog noe hinnsides

interwood

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid er vel 2" 4" på høykant limt sammen i rett bredde, da har du i åresvis ;)

interwood har også MDF/finer plater opp til bra tykkelse, men noe mer en 30mm trenger du ikke tipper jeg, veier dog noe hinnsides

interwood

Hehe, "tofire" på høykant blir litt voldsomt igjen. Har laget rammeverk av spikerslag (1,5" x 3"). Skal gjøre en tur innom byggvaresjappene rundt her i morgen og høre.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så gjort. Stakk innom Coop Obs Bygg i dag og der hadde de jammenmeg noen plater med ørlitt skade på til halv pris. Så fikk 2 stk 3m lange benkeplater i ekte imitert treverk for 549 penger. Itt'værst.

DSC_0010.JPG

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ekte imitert faktisk... he he

ja bare å kappe og kutte da å få det på plass, poste opp bilder og motta applaus ;)

Blir bra dette her......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Ser fine ut de platene der Torbjørn:-) Lagde arbeidsbord på jobben for en tid tilbake, hvor jeg trakk arbeidsbenkene om med sjakkmønstret vinylbelegg og limte de på platene(holder veldig bra fortsatt med veldig hard bruk). Vinylbelegget ga en viss dempene effekt også. På noen av av benkene la jeg også plexi plastplater og listet rundt benkene for litt bedre finish...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...