Gå til innhold

Motorvask BMW E36 318i


Dr_S

Recommended Posts

En kompis sin BMW sedan, sannsynligvis aldri vasket under panseret. Jeg gikk selvfølgelig på med stor iver og lyst, kjørte først på med ARO og oppvaskkost, samt på pansermatta som så like ille ut.

Lot dette virke i ca 5 minutter så spylte vi av med hageslangen. Tørket og gikk over raskt med Meguiars Trim Detailer på plasten.

FØR:

bc2367b9.jpg

ETTER:

bc1c5d23.jpg

Sitat bileier: "WOW"!

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Motorvask blir nok ikke tatt for ofte vil jeg tro.... er vel biler som går år i mellom vask.. bruker Amazing RollOff mht motor også selv og den tar bra den, plasten blir fin etterpå også og noe plastfornyer er vel nesten ikke nødvendig...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Holder med bileier og sier Wow! :)

Jeg driver med BMW-motorvask selv i dag og det var gøy og se disse bildene. Hvordan er Megs Trim Detailer, fester støv seg til behandlete flater etterpå? Jeg brukte Black Wow på plast i motorommet nå og var litt i tvil om det var det beste her. Men det var det eneste egna jeg hadde for hånda.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med bileier og sier Wow! :)

Jeg driver med BMW-motorvask selv i dag og det var gøy og se disse bildene. Hvordan er Megs Trim Detailer, fester støv seg til behandlete flater etterpå? Jeg brukte Black Wow på plast i motorommet nå og var litt i tvil om det var det beste her. Men det var det eneste egna jeg hadde for hånda.

Trim Detailer'n fester ikke til seg støv, som jeg har sett ihvertfall. Jeg har ikke brukt den så mye i motorrom, der går det mest i Armor All kluter..

Det som er fint med ARO er at den også gjør alu blankere, hvis man har noe alu i motorrommet, f.eks tårnstag

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Goodie. Hvem selger ARO nå? Finner den ikke i nettbutikken til SS. Men ved søk på Google kommer det flere tråder som indikerer at den har vær der :mellow:

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Goodie. Hvem selger ARO nå? Finner den ikke i nettbutikken til SS. Men ved søk på Google kommer det flere tråder som indikerer at den har vær der :mellow:

Har en gallon ARO fra blankbil.no nå som venter på posten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Takker for forhandlersvarene!

Fint resultat. Unnskyld uttrykket men det det jævlige konserveringsbelegget som blir brukt i motorrom må være satans gave til bilpleieentusiasten. Jeg fatter ikke poenget med det.

Har alle merker sånn der konserveringsgreie eller er det ei BMW-greie? Det blei ingen spes bra resultat av egen motorvask nå :mellow:

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Hvordan er ARO vs. Prickbort med tanke på motorrom? Noen grunn til å velge den ene foran den andre eller blir det hipp som happ?

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er ARO vs. Prickbort med tanke på motorrom? Noen grunn til å velge den ene foran den andre eller blir det hipp som happ?

Er egentlig hipp som happ....jeg foretrekker ARO oppi der fordi jeg synes PB er vanskeligere å spyle vekk ;)

Husk å spyle motorrommet før du sprøyter på avfetting.

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forhandlersvarene!

Har alle merker sånn der konserveringsgreie eller er det ei BMW-greie? Det blei ingen spes bra resultat av egen motorvask nå :mellow:

Jeg synes det virker som om mange E36 316i og 318i har denne dritten. Merkelig nok har jeg aldri sett en sekser (320i+) med det. Har også sett det på flere sent 80-talls Audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Er egentlig hipp som happ....jeg foretrekker ARO oppi der fordi jeg synes PB er vanskeligere å spyle vekk ;)

Husk å spyle motorrommet før du sprøyter på avfetting.

Hvorfor før? Jeg har ikke mange seriøse motorvasker bak meg opp gjennom årene, men begge (!) ganger har jeg lagt avfetting på tørre omgivelser. Er det for å fjerne løs dritt først så avfettingen jobber direkte på det som sitter? Venter du til motorrommet er tørt igjen før avfetting, da?

Motorvask syns jeg har virka litt skummelt å ta med fare for å skade noe nedi der. Jeg har stort sett tatt litt forefallende her og der ettersom, uten å lage noe showroom. Men forumet gjør jo at jeg ser annerledes på det nå :rolleyes:

Jeg synes det virker som om mange E36 316i og 318i har denne dritten. Merkelig nok har jeg aldri sett en sekser (320i+) med det. Har også sett det på flere sent 80-talls Audi.

Min 88 3,5 liter sekser hadde ett belegg stort sett overalt i motorrommet. Jeg tenkte det var en tidligere eier som hadde fått lagt dette på inntil jeg leste innlegget ditt lenger oppe. Hmmm... :blink:

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vokslag fra da bilen var ny som gjør at det blir en gul hinne på toppene. Slik er det i mange BMW motorrom, det kan selvsagt fjernes, men ikke i vanlig vask. Bruk en malingsfjerner eller en myk stålbørste, da løsner det. Men det er en drittjobb, det er klart.

Sekserne til BMW har pulverlakka sorte topper, derfor er dette et 4 sylinderproblem ;)

Spyle motorrommet før vask gjør at avfettingen tynner seg litt ut og ikke tørker inn så fort. Faktisk anbefaler ARO også selv dette. Venter ikke til det er tørt igjen nei, bare å kjøre på med sprøyte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

ok, takk for forklaringen! Jeg har ett til motorrom å gå løs på en av de neste dagene. Og det er my-y-ye verre vanstelt.... :o

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for forklaringen! Jeg har ett til motorrom å gå løs på en av de neste dagene. Og det er my-y-ye verre vanstelt.... :o

Hadde dette belegget på min 96' Mercedes C-klasse, og på Golf MK3 cab jeg tok var det også på diverse kjøleslanger, forrige eier hadde vært flink og fjernet en del men ikke alt.

Vanvittig irriterende ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Spyle motorrommet før vask gjør at avfettingen tynner seg litt ut og ikke tørker inn så fort. Faktisk anbefaler ARO også selv dette. Venter ikke til det er tørt igjen nei, bare å kjøre på med sprøyte! ;)

Gikk over neste motorrom forleden og spylte først med HT en runde før avfetting. Det gikk helt fint, det også. Syns det var greit å få spylt bort det som ikke satt så hardt også først. Har ikke handla ARO enda så det blei prickbort nå også. Blei fornøyd med resultatet hvertfall :)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...