Gå til innhold

Spørsmål Angående Bruk Av Cleaner Og Swirl Remover


kris1986

Recommended Posts

kris1986

I går fikk jeg den ene pakka jeg bestilte på Autogeek. Inneholder #82, #9 swirl remover, # 21 2.0 og # 26. Fra før har jeg blant annet hele den "deep crystal"- serien fra Meg's. Det jeg lurer på er: Jeg skal shine en to år gammel Toyota Avensis som er sølv/champagne farget. Bilen er godt tatt vare på, bare ikke polert så mye som det skulle ha blitt. Kan jeg like gjerne bruke DA'n med cleaneren og polish'en til Deep Crystal og toppe den med #21 2.0? Bruker jeg step 1 og 2 i DC serien, så er vel det omtrent like greit som Swirl removeren... med tanke på at lakken er pen.

(Mye skrift, og skjønner det ikke er lett når dere ikke har sett bilen... men så ikke swirls omtrent i det hele tatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Om det ikke er noe riper ol så holder det med en lakkrens (DC 1) samt polish (DC 2) + Meguiar's 21 2.0 som en topper.....

Alle tre funker sammen med DA maskin samt medium/bløt pad

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Tusen takk igjen for ett raskt og bra svar fra deg! Tenkte jeg skulle bruke DA på de to første, og fyre opp Hitachi'n på #21'n. Polerte en båt i dag se, og da kom det en fyr bort og spurte om jeg ville ta bilen hans.. Lørdag klokka halv tre (akkurat ferdig på jobb) sa jeg, og da hadde vi en deal:) Føler at den hitachi'n er mye for pengene.. Skikkelig go' å bruke

Fargen på #21 2.0 var jo helt rå.. vet ikke hvordan den gamle er, men den lilla fargen på den nye ser ut som enten en dyr sjampo man kjøper hos frisøren, eller en blåbær yoghurt type Lidl. (skal ta halve panseret mitt til uka med #21 2.0 og andre part med #26.. blir moro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et spørsmål her; Hvor hardt og hvor lenge/mange ganger bør man kjøre over et felt på en bil med f.eks Menzerna PO 106FF? Syns det blir bedre og bedre etter hvor hardt og lenge jeg kjører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kommer nok litt an på paden du benytter, men jeg kjører den med medium pad og legger press på maskinen først, så slipper jeg opp presset og lar den bare gli over panelet noen ganger...

106ff har en del olje i seg så den kan jobbes ganske lenge, feks med en finishing pad kan du holde på riiiimelig lenge...

Allsidig den 106ff, benyttet den sammen med ullpad på Kangoon, og det var ikke langt unna LSP klart etterpå, lite kjørespor, men noen steder det var litt matt...kjørte bare over med Menz APO60 (sealer med litt cut) og gul meguiars pad, så ble det bra...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Legger du på #21 2.0 med roterende benytter du bløt finishing pad og lav hastighet, kjørte selv på 1 når jeg la på #21 på v40n...funka bra det

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jupp.. Legger meg LAVT på fart, og den fineste (eller nest fineste) til Lake Country.. Tenkte også på det som r.øver spurte om, men tenkte på Meguiar's #83. Hvis jeg bruker en pad som er midt på treet når det gjelder mykhet, og det ikke blir kjørespor, kan jeg gå rett over til LSP da? så det skjemaet over produkter på en guide, og der sto det at man må bruke ytterligere to steg etter #83, men vet ikke om det stemmer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...