EndreM

Interiørrens av 20 år gammel bil

Hei gutta.

I går kjøpte jeg meg en BMW E30 som lakk veldig, veldig mye olje. Det kom en god del oljedamp inn i kupeen, og jeg antar at det har gjort det det siste året hvertfall. Needless to say: Jeg trenger en god rens.

Jeg har Kärcher Puzzi våtsuger, greenclean, børster og hauger av microfiber.

Har jeg sjans til å klare å få de rene?

Hva mer trenger jeg?

De ser ikke så forferdelig ut, men er som en liten brun hinne over stoffet. De er heller ikke støvsugd på hvertfall et halvt år.

Bilder av bilen kommer. Den er dekket med olje den også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en veldig grei løsning du har der :thumbup:

Ville nok starte med en lidt kraftig blanding GC og jobbe inn i tekstilet med børste, herefter gå over de med våtsugeren. Tørk efter med mf. Prøv dette først, hvis det ikke virker må du ha noget kraftigere fedt opløsende rengjøring.

Sidst men ikke mindst. Når interiøret er blevet fint igjen Nanolotus Tekstill Forsegling da slipper du problemet i fremtiden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en veldig grei løsning du har der :thumbup:

Ville nok starte med en lidt kraftig blanding GC og jobbe inn i tekstilet med børste, herefter gå over de med våtsugeren. Tørk efter med mf. Prøv dette først, hvis det ikke virker må du ha noget kraftigere fedt opløsende rengjøring.

Sidst men ikke mindst. Når interiøret er blevet fint igjen Nanolotus Tekstill Forsegling da slipper du problemet i fremtiden ;)

Hvor kraftig blanding snakker vi da?

Planen var å fikse motoren sånn at det ikke skjer igjen, men en bestilling hos deg skal du ikke se bort ifra. Sikkert billigere det, enn å overhale motoren ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:6 vil jeg tro funker bra til dette. Normalen for interiør er vel 1:12

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:6 vil jeg tro funker bra til dette. Normalen for interiør er vel 1:12

Takker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Bruksbil eller vinterbil? hehe

Også får du ha lykke til med rensingen, samt legge ut bilder :)

Endret av HHA
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Bruksbil eller vinterbil? hehe

Også får du ha lykke til med rensingen, samt legge ut bilder :)

Takk skal du ha!

Bruksvinterbil. Hehe. Fant ut at siden jeg er ung, og mest sannsynlig kommer til å vrake bilen i løpet av kort tid, så er det lurt av meg å kvitte meg med E39'en og heller vrake en billigere bil.

Jeg tok ut hele interiøret nå, og har gått over teppet med 2 runder GC + Meguiar's Carpet Cleaner + en tepperens jeg fikk da jeg leide puzzi'en uten stort hell. Det grå teppet mitt er fortsatt brunt enkelte plasser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med alkalisk avfetting på de brune flekkene og evt. høytrykk om puzzien ikke tar de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi har et renholdsbyrå i familien så har jeg ofte brukt et produkt fra Taski som benyttes sammen

med rensemaskin. Lukter veldig godt og kan blandes sterkt hvis nødvendig, evt. brukes rent og la

stå før det skylles godt med rent vann på maskinen.

Taski Tapi TR 103

Får du tak i dette anbefaler jeg at du prøver det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive