Essiek

Tips for å ta en A6 2004 mørkegrå / koksgrå

Skal ta en A6 04 nå snart for en bekjent - tenkte å bruke følgende på den:

Surfex HD til avfetting lakk (1:10), hjulbuer/felg/dekk (1:5)

Bilthamber Clay

Poorboy SS&S

D151 med biltema DA og uber pads (har alle i 4" størrelse)

Natty Blue som LSP

NanoLotus vaskehanske til lakk

Meg mitt til felger

Guzzler HD

+ ymse MF

Vinyl etc i interiør blir tatt med Poorboy Natural Look - brukbar på dekksidene også?

Noen tips til lakken på denne bilen? Kjøre 2 runder med D151 (grønn og blå pads fra Uber)? Eller 2 pass med orange og grønn? Skal kjøre testspot...

Bilen har noen parkeringsriper, og generelt sett swirls over det meste. Har ikke fått sett over nøye ennå så jeg vet ikke hvor mye RDS det er (men det får jeg vel ikke gjort så mye med uansett hvis det er standard hard VAG-lakk?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jobbet med noen slike A6'er og de er herlige å jobbe med.

Ingen vanskelige områder, alle flater er store og fine og fangere fremme og bak er lette å komme til.

Og lakken på de jeg har tatt har vært knallhard. Måtte bruke Powergloss og SIP for å få fjerne endel. Ligger en tråd under show & shine som jeg laget for noen uker siden.

Og med BH auto-clay ville jeg brukt en hageslange i den ene hånden som smøring. Funker utmerket.

Tror bare det jeg er trøtt, men hvilken polish er d121?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D151 er en AIO fra Meg. Cut mellom 205 og 105 mener jeg å huske

takk for tipset med å bruke hageslangen

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D151 test: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=94173&highlight=d151

Bilen vil nok ikke bli 100% korrigert, MEN lakken kommer nok til å løftes ett "par" hakk opp :) Husk bilder

Og husk at bildene viser en bil som har hvit lakk uten klarlakk, det er en tøff lakk å korrigere, så skal ikke se bort i fra at en Audi-lakk KANSJE er enklere å jobbe på når det kommer til å fjerne defekter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke vi går for 100% korrigering denne runden her :) Trenger nok litt bedre utstyr før jeg kommer meg dit. Men hvis jeg med det jeg har i dag kan få vekk 70-75% permanent så tror jeg Audi-eieren blir mer enn godt nok fornøyd. Er en freebie-jobb også - og de er klar over at de er litt prøvekanin for meg mht D151 og Natural Look.

Skal ta plenty med bilder - håper jeg får tid til noen 50/50 også (etter wipedown - slik at evt fillers er borte). Tror også at Natty Blue blir fin på den bilen - 3 lag på min egen og det popper ganske bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive