Gå til innhold
MortenB

Innrøyka taktrekk

Recommended Posts

MortenB    5
MortenB

Siden jeg skal bruke min 98 modell VW Caddy som treningsbil med roterende maskin fant jeg ut at jeg også vil ta den skikkelig inni. Ingenting er som en strøken bil. Har hatt den i 1.5 år og når jeg kjøpte den hadde den gått 170.00km med nidamping i bilen i 10 år. Så taktrekket ser ikke ut. Har fått rent alt av hardplast men taktrekket byr på visse utfordringer. Noen som har forslag til produkter og fremgangsmåte for å få rent et taktrekk?

Som dere kan se på bildet er det relativt håpløst møkkete.

IMG_0133.JPG

Prøvd meg litt med div såper men det blir ikke bra. Som dere ser er halve taket tatt men det blir fortsatt ikke bra :(

IMG_0132.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mats    16
Mats

Utenom og ha prøvd det selv så skulle jeg tro at f.eks en damprenser måtte være gull på det der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rasmus/Nanolotus    57
Rasmus/Nanolotus

Tror teppe renser maskine er saken her. Truhaa har vist gode erfaringer med det send ham en pm han ved sikkert hvor du kan leie en slik maskine.

Det er også lurt at gi AC anlegget en rens hvis der er blevet røket så tet som du siger, mye lugt og baksilllller :shocking2:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Tepperenser gjør nok susen. Kommer til å bli som natt og dag! Må si meg enig med Nano. Rens AC anlegget :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Vinyltaktrekk?

Da vil nok en runde med Chemical guys green clean + mikrofiber også funke uber... rensemaskin på type "plast" blir mye søl, en damprenser er mer veien å gå vil jeg tro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Kjøpte meg en pajero 3,2 DID for ettpar år siden, og der var samme problemet. Riktignok var taktrekket av stoff, men innrøkt var det.. Spraya på Autoglym sin interiørrens, venta noen minutter og da begynte det å danne seg kaffefarga dråper i taket. Tørka av med fuktige microfiberkluter, spraya på i flere omganger og tørka av. Resultatet blei bra det! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brage    0
Brage

CG Stain Extractor. Bland ut i en vanlig sprutflaske, spray på rikelig, jobb det inn med en børste til det begynner å skumme. Sug så ut væsken med en våtsuger. Spray på rent vann, gni litt med en ren MF klut, sug ut væsken på nytt.

Dette bør funke knall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
InFuzion    0
InFuzion

Jeg hadde også samme problem i caddy'n min. Jeg prøvde mye rart, men til slutt ble det til at jeg tok ut taktrekket og brukte høytrykkspyleren på det. Ser det står mange steder at man ikke skal bruke for mye vann når det gjelder taktrekk, men ser ikke noe merker i taket mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig