MortenM

Hvilken voks?

22 innlegg i emnet

Har tenkt å få kjøpt meg en god voks, siden samlingen min egetlig ikke har noen.

Problemet mitt er hvilken jeg skal kjøpe :unsure:

Bilen den skal på er sølv metallic, så jeg tenkte litt på Glacier siden den skal være bra på lys lakk. Eller burde jeg heller gå for Concorso?

Andre forslag?

Ikke foreslå Divine.... da dreper kjærringa meg :shocking2:

Regner med at jeg ikke trenger Cleaner Fluid, siden det kommer til å ligge sealer under uansett!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å få kjøpt meg en god voks, siden samlingen min egetlig ikke har noen.

Problemet mitt er hvilken jeg skal kjøpe :unsure:

Bilen den skal på er sølv metallic, så jeg tenkte litt på Glacier siden den skal være bra på lys lakk. Eller burde jeg heller gå for Concorso?

Andre forslag?

Ikke foreslå Divine.... da dreper kjærringa meg :shocking2:

Regner med at jeg ikke trenger Cleaner Fluid, siden det kommer til å ligge sealer under uansett!?

Hei Morten, ut fra din bilfarge ville jeg anbefale deg Concorso - da Glacier først og fremst er er for hvite eller helt lyse biler. Den funker ok på sølv også, men da kan det kanskje være like bra å gå for Saphir. Concorso er jo også hva vi kaller en utstillingsvoks og ligger et hakk over Glacier/Saphir som er premiumvokser - men de er også utrolig fine vokser når det er sagt:)

Skal du ha sealer under uansett så dropper du CF. De fleste starter ikke med Divine...hehe

Mvh Dag

Endret av Dennis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sniker inn et lite spørsmål her:

Dag,

Kan jeg spørre om hvorfor en ikke trenger CF når en skal ha sealer under??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sniker inn et lite spørsmål her:

Dag,

Kan jeg spørre om hvorfor en ikke trenger CF når en skal ha sealer under??

Heisann,

fordi cf skal trekke ned i porene på lakken og skape heft, samt at den har rens i seg. Når en sealer er lagt så er jo porene i lakken på sett og vis allerede forseglet, samtidig som man da risikerer å fjerne noe av sealeren:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil være bortkastet å legge på CF og så en sealer for så å legge voks også?

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil være bortkastet å legge på CF og så en sealer for så å legge voks også?

Vil nok det ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vil det være. CF kan gjøre at Sealeren ikke sitter som den skal. Min anbefaling er egentlig: Sommer - CF og Voks (da CF er med på å skape ekstra dybde og glød i lakken) og Vinter - Sealer og Voks (da sealeren er mer slitesterk som underste lag) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaah:)

Alt jeg har å lære:)

Takk for kjempe informasjon:)

Du ser, jeg begynte å lure på om det var bortkastet å bestille den CF´en da jeg allerede har sealer jeg har tenkt å bruke, men det er jo lenge igjen av sommeren enda (i alle fall hvis kjerringa spør hvorfor jeg har bestil så mye:P)

Tomas

Endret av iDuddits
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja lett skal det ikke være... Bare hyggelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Blir nok Concorso jeg må gå for B)

Om jeg bestiller fra Swissvax.no, sendes det SMS eller vanlig hentelapp fra posten da?

Redd kjærringa begynner å bli lei.. hu trur nok jeg har brukt bortimot 5 laken på bilpleie allerede.. skulle bare vist :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Blir nok Concorso jeg må gå for default_cool.png

Om jeg bestiller fra Swissvax.no, sendes det SMS eller vanlig hentelapp fra posten da?

Redd kjærringa begynner å bli lei.. hu trur nok jeg har brukt bortimot 5 laken på bilpleie allerede.. skulle bare vist default_blink.png

Tror nok du vil bli veldig godt fornøyd med Concorso...

Men klager hun for mye så får du bare si som det står i "påstands-tråden" her: 3-400.000 på bil og du synes det er for dyrt med 5-10.000 i pleieprodukter som varer og varer og varer....

Sleng gjerne på: ...da får du kjøpe shampo, sminke, rynkekrem og underbukser på Nille....

Deretter rygger du tre meter, snu 180 grader og løper avgårde for å unngå kjevla som kommer etter deg

default_cool.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du vil bli veldig godt fornøyd med Concorso...

Men klager hun for mye så får du bare si som det står i "påstands-tråden" her: 3-400.000 på bil og du synes det er for dyrt med 5-10.000 i pleieprodukter som varer og varer og varer....

Sleng gjerne på: ...da får du kjøpe shampo, sminke, rynkekrem og underbukser på Nille....

Deretter rygger du tre meter, snu 180 grader og løper avgårde for å unngå kjevla som kommer etter deg

default_cool.png

Hehe :lol:

Spørs hvor mange ganger jeg kan si 5-10.000 da...

Tror kanskje kvota er oppbrukt nå.. noen ganger :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vil det være. CF kan gjøre at Sealeren ikke sitter som den skal. Min anbefaling er egentlig: Sommer - CF og Voks (da CF er med på å skape ekstra dybde og glød i lakken) og Vinter - Sealer og Voks (da sealeren er mer slitesterk som underste lag) :)

Er det noe spesiell sealer du vil anbefale som grunnlag før man eventuelt legger på en SV voks? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Blir nok Concorso jeg må gå for B)

Redd kjærringa begynner å bli lei.. hu trur nok jeg har brukt bortimot 5 laken på bilpleie allerede.. skulle bare vist :blink:

hehe, du er strategisk anlagt skjønner jeg;) Vi sender sms så her kan ting holdes i det skjulte...:)

Er det noe spesiell sealer du vil anbefale som grunnlag før man eventuelt legger på en SV voks? :)

Har egentlig ikke noen spesiell anbefaling, men vet at mange er fornøyd med Jetseal under - det er jo en veldig bra sealer som får mye skryt. Ellers så er det nok ikke så nøye så lenge du velger en sealer av god kvalitet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, du er strategisk anlagt skjønner jeg;) Vi sender sms så her kan ting holdes i det skjulte...:)

Høres bra ut. Liker ikke leke med helsa ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan får jeg betalt med kort i shoppen?

Huker av 'Dibs Creditcard', men for ikke opp noe sted å legge igjen kortnummer (visa) på neste side.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan får jeg betalt med kort i shoppen?

Huker av 'Dibs Creditcard', men for ikke opp noe sted å legge igjen kortnummer (visa) på neste side.

Popper opp eget vindu helt til slutt etter du har bekrefta alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for über kjappt svar :thumbup:

Da var bestillingen på Entry Collection med Concorso i boks :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for über kjappt svar :thumbup:

Da var bestillingen på Entry Collection med Concorso i boks :fun:

Grattis. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

Blir spennede å prøve dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive