Gå til innhold

Shine lyse rosa Partner


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Skal shine Partnern til faren min før salg og som de fleste andre røde partnere så har lakken fadet noe helt hinsides. Den er mer hvit/lyserosa enn rød. Hvilket produkt i Mirror Glaze serien er det som funker best til dette? M83? Og hvilken pad anbefales for å rense godt? Gul eller burde jeg kanskje kjøpe ull?

Thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kjøp deg ull, er den oksidert voldsomt så tetter paden seg voldsomt fort mht død lakk, MG 83 funker nok det, benyttet so1o polishen her og den tok greit bra den sammen med ull selv om den primært er til fersk lakk..

Huske bilder da ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Nå vet jeg ikke hvor hard lakken på den bilen er, men tror kanskje at MG#105 og ull ville gjort underverker om lakken er ca medium hard. Selv om du da nok må belage deg på å gå over en runde med en finere polish etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Tenkte å gå over med m80 etterpå. Vet ikke hvor hard den lakken er jeg heller. vil tro at den ikke er så veldig har for det er ganske dårlig lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Hvis du har gått over med f.eks #80 til slutt, så har den såpass med oljer i seg så jeg ville latt bare #80 ligge på lakken i noen dager eller kansje en uke for å mette lakken med masse oljer. #80 har også litt polymerbeskyttelse i seg, så det skal ikke være skadelig å ikke bruke LSP rett etter den. IPA på en bil uten klarlakk, spesielt rød som ikke er en ekte farge har jeg ikke troen på..

Og siden #80 har så mye oljer, som sagt, vil nok ikke en voks hefte seg godt direkte etter poleringen.. Bare noen tanker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Takk for innspill. Men vil det ikke ble mye olje igjen i lakken før voks da? vil vel skinne som regnbuen? Må jo få av oljene på ett vis slik at jeg kan legge voks i steden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

ok, takk for det. Får teste litt i helga og se hvordan det blir så får jeg heller bestille en sånn på mandag hvis det ikke funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Da fikk jeg testet litt på panseret for å se om det var noe håp for denne bilen. Dro innom Bilxtra for å handle M83, men det hadde de ikke mer igjen av så det ble en flaske fra pro serien til Autoglym isteden, Paint Renovator. Tok også med en gul ullpad fre Meg's.

Her er litt bilder fra testen, lager en ordentlig tråd når jeg er ferdig.

Før start. Ganske matt og fult av svarte prikker og oksidasjoner

_MG_3226.JPG

Etter en runde med mitt og NXT såpe

_MG_3228.JPG

Etter en liten del av panseret

_MG_3230.JPG

Ullpadden etter halve panseret

_MG_3231.JPG

Halve panseret tatt en runde med Paint Renovator

_MG_3232.JPG

Masse brune flekker som satt hardt på panseret

_MG_3233.JPG

Slet med å få de bort så testet 3000 papir og da ble de slik. Noen som vet hva som kan fjerne det? Det ble mykt etter sliping, nesten som seigt lim.

_MG_3234.JPG

Slik så den ut etter en runde på hele panseret

_MG_3235.JPG

Kommer nok til å bli litt jobb og ta resten av bilen også, så tar den nok i flere etapper for så å avslutte med M80 for å fjerne swirlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Looking good.

De brune flekka kan være gammal kvae/sevje som har fått ligge og 'bakt' seg inn over lengre tid.

Endret av General Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Looking good.

De brune flekka kan være gammal kvae/sevje som har fått ligge og 'bakt' seg inn over lengre tid.

Takk Takk :)

Kvae ka ndet være ja, for bilen står ofte i en furu skog (parkeringsplassen på hytta) Men hva er beste middel for å få det bort? Rødsprit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Takk Takk :)

Kvae ka ndet være ja, for bilen står ofte i en furu skog (parkeringsplassen på hytta) Men hva er beste middel for å få det bort? Rødsprit?

Sevje fra mange typer løvtrær fjerner du med varmt vann, bartrær virker det best med kaldt vann.

Finnes mange gode 'kjerringråd', som rustløser og annet.

Du kan jo prøve med FerroBet Rustvask, fosforsyre funker på det meste.

Rødsprit funker kanskje det og.

Men uansett bør du polere og beskytte lakken etterpå, ekstra viktig om du ikke har klarlakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Sevje fra mange typer løvtrær fjerner du med varmt vann, bartrær virker det best med kaldt vann.

Finnes mange gode 'kjerringråd', som rustløser og annet.

Du kan jo prøve med FerroBet Rustvask, fosforsyre funker på det meste.

Rødsprit funker kanskje det og.

Men uansett bør du polere og beskytte lakken etterpå, ekstra viktig om du ikke har klarlakk...

Takk. får prøve litt fram og tilbake. Bilen blir polert og vokset helt til slutt, for så og selges. Den ser jævlig ut ellers, men burde vel klare å presse noen 1000 lapper til når den ser bra ut i lakken i forhold til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ser ut som dette gikk veien dette her, blankt ble det i allefall :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...