Nøstbakken

Intreriør : Rensing / vasking av stoff interiør

Skal ta å shine litt opp i stoff interiøret mitt , Stolene , baksete gulvteppe osv .

Tenkte litt på denne typen her Meguairs GOLD CLASS CARPET / INTERIOR CLEANER :http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=12719

Er den brukende og kordan bruker men den ?

Vurderer og å låne ein slik tepperense , men vil prøve først med litt produkter å se resultate.

Setter stor pris på gode råd til produkter og korleis dem skal brukes.

Legger med eit bilde av interiøre som skal behandles..

uqqkkj8yu9l5frxwd84f.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god den der, spraye på, jobbe den inn, tørke over med et frotehåndkle/mikrofiber håndkle, gå inn, ta håndkle iunder vann i vasken, vri det opp og si å fy f""n etterpå.... en lurer på hvor all dritten kommer fra innimellom....

men, og et stort MEN, en rensemaskin er himmelen mht seterens, du kan spraye, gni, tørke så MYE du vil manuelt, men om du går over med en rensemaskin etterpå blir vannet svart som kaffe uansett, foma mimo er knallsak, den er ikke voldsomt dyr, og kan fint kamufleres i innkjøpsbudsjettet som noe som hører til inne i huset også... senger, sofa, stoler, tepper.... u name it, den renser det (så lenge det er av fiber)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den er god den der, spraye på, jobbe den inn, tørke over med et frotehåndkle/mikrofiber håndkle, gå inn, ta håndkle iunder vann i vasken, vri det opp og si å fy f""n etterpå.... en lurer på hvor all dritten kommer fra innimellom....

men, og et stort MEN, en rensemaskin er himmelen mht seterens, du kan spraye, gni, tørke så MYE du vil manuelt, men om du går over med en rensemaskin etterpå blir vannet svart som kaffe uansett, foma mimo er knallsak, den er ikke voldsomt dyr, og kan fint kamufleres i innkjøpsbudsjettet som noe som hører til inne i huset også... senger, sofa, stoler, tepper.... u name it, den renser det (så lenge det er av fiber)

Takk for svar.

kva vil du anbefale å jobbe inn produktet med ?

Vurderer jo å leige ein slik maskin, for å få topp resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva man skal jobbe inn produktet med avhenger av tekstiltype; selv bruker jeg en/flere av følgende:

grov mictofiber

halvmyk børste (f.eks skobørste)

Meguiar's Interior Brush

Neglbørste

Tannbørste

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som mht kazzper her, bruker også en børste fra biltema som funker bra mht seter ol....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glimrende folken . Nå er eg litt smartere på dette med interiør vask

Så viss eg kjøper Meguairs GOLD CLASS CARPET / INTERIOR CLEANER

Sprayer den på og jobber den inn med børste , slik børster som på linken under og så tørker eg av med microfiber klut.

http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=102636

Høyres det bra ut ??

Tusen takk for svar !!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør dette at fargen kommer litt tilbake også? De svarte stoffsetene mine er jo snart grå.. Noen som vet hvor man kan leie en slik maskin billig (evt noen i klubben som har lyst til å teste sin ;) )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børsten der (den flate) funker bra...

Om du er i området her Andreas kan du teste så mye du vil ;) og ja, grå seter blir bra sorte igjen etter en runde...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for råd og tips truhaa. Så snart eg kommer heima fra sjøen , så blir det interiør vask.

til deg AndreasLie: så kan du sikker låne slike maskiner hos interør butiker , som selger tepper osv !!

Her på øya som eg bur har den lokale Farge Gled butiken ein slik maskin som dem leiger ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver en runde meg's først så skal jeg si ifra hvis det ikke blir bra :) Prøvde en sånn turtle wax boks med børste på for en god stund sia, men den var som allt annet fra Turtle; ræva.. Ble bare vått og like grått etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prøver en runde meg's først så skal jeg si ifra hvis det ikke blir bra :) Prøvde en sånn turtle wax boks med børste på for en god stund sia, men den var som allt annet fra Turtle; ræva.. Ble bare vått og like grått etterpå.

Prøv det..

Du må si fra om resultatet blir bra.

Viss ikkje så går eg rett å leiger meg ein rense maskin !!

Lykke til !!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den flate fra Biltema var faktisk litt for hard synes jeg. Dro av en del "bust" fra teppet. En mykere klesbørste er nok å foretrekke trur jeg. ellers gikk jeg over beige interiør med CG GreenClean. Det fungerte suverent. Med er par dråper Prickbort på vanskelige flekker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort på interiør heres litt skummelt ut spør du meg da men...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker av og til grime reaper 1:8 dersom greenclean 1:(10-15)* ikke fikser problemet.

Vet ikke om det er noe lurt å bruke GR på interiøret, men jeg er litt lat så ikke altid jeg gidder å hente mer green clean for å lage en sterkere blanding.

* Blandet bare opp skikkelig første flasken jeg blandet, etter det tar jeg det bare på øyemål... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den flate fra Biltema var faktisk litt for hard synes jeg. Dro av en del "bust" fra teppet. En mykere klesbørste er nok å foretrekke trur jeg. ellers gikk jeg over beige interiør med CG GreenClean. Det fungerte suverent. Med er par dråper Prickbort på vanskelige flekker.

Den blir mykere etter bruk, bruk den på feks. mattene eller teppa i dørken først, så mykner den greit opp og funker fjell på setene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve med biltema børsten først. Bruke dem på gulv matter og gulv teppe først for å mykne dem opp .

Så ta stolene osv..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive