OPC LINE

Duragloss 105-111, rekkefølge ?

Liker Duragloss produktene svært godt, men det er stadig noe jeg lurer på. ;)

Har søkt litt på utlandske forum , og har forstått det sånn at 105 inneholder minst like mye beskyttelse og varer like lenge som 111.

Jeg liker utseende på 105 bedre en 111, kan jeg da kutte ut 111 og heller legge feks 2 lag med 105.

105 inneholder jo litt rens i seg, vil den kunne "fjerne seg selv" ved flere lag?

Ser i testen Duragloss vs Meg. at et av påføringsalterntivene er: 101 + 111 + 105. Hva oppnår man ved å bytte plass på 105 og 111, bortsett fra utseende? Kunne man ikke påføre to lag 105 da istenfor, hvis den da ikke ødelegger for seg selv som nevnt ovenfor?

Lurer også på 601, i hvilke tilfeller skal man bruke denne. Blir vel overflødig den når man bruker 101?

En del problemstillinger, men jeg håper det var forståelig. :rolleyes:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange bruker 105 etter 111, men personlig har jeg brukt 111 som sistesteget, bruker stort sett 101 + 111 her og dropper 105.

105 har såpass lite rens i seg at den kan brukes etter 111, men har aldri likt det selv, så to lag med 105 med herding i mellom skal nok gå bra bare du ikke gnir den så voldsomt hard på når du legger på mht 2 lag.

601 er en bonding agent, den har litt rens den også, og er grei på en bil som feks er polert med roterende pga korrigering, etter wipedown da, så bruker du 601, da legger du den på, denne skal ikke fjernes igjen, men du legger 105 el 111 rett over den når 601 har tørket på lakken. samme med alt annet så legges denne på tynt den også :) er en bra sak 601, men har en tendens til å glemme at jeg har den her....

Er det bare en kjappis som skal til på en helt ok lakk så er det greit med 105 alene syntes jeg, den er litt mer beskyttelse en 101...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mange bruker 105 etter 111, men personlig har jeg brukt 111 som sistesteget, bruker stort sett 101 + 111 her og dropper 105.

105 har såpass lite rens i seg at den kan brukes etter 111, men har aldri likt det selv, så to lag med 105 med herding i mellom skal nok gå bra bare du ikke gnir den så voldsomt hard på når du legger på mht 2 lag.

601 er en bonding agent, den har litt rens den også, og er grei på en bil som feks er polert med roterende pga korrigering, etter wipedown da, så bruker du 601, da legger du den på, denne skal ikke fjernes igjen, men du legger 105 el 111 rett over den når 601 har tørket på lakken. samme med alt annet så legges denne på tynt den også :) er en bra sak 601, men har en tendens til å glemme at jeg har den her....

Er det bare en kjappis som skal til på en helt ok lakk så er det greit med 105 alene syntes jeg, den er litt mer beskyttelse en 101...

Takk for svaret! :)

Ok jeg kan da droppe 111.

Ser du ikke bruker 105, er det pga utseende eller andre årsaker. Jeg vil selvfølgelig ikke utelate 111 hvis jeg forringer noe i holdbarheten/beskyttelsen?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liker utseende bedre på 101 og 111 en på 105 ;) smaken er som baken, bra saker alle tre uansett ....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive