Gå til innhold

Grovhet på pads ved bruk av scratchX


eplesjekk

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Trenger ikke så grov pad mht ScratchX da den fjerner defekter med kjemi opg ikke slipemidler, om dette er endret på de sendere utg av denne vet jeg ikke men 1 utg bruker jeg for hånd her med skumpad og den funker den ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, så å stå i 1 minutt med poleringsmaskinen på full guffe over den samme ripen vil ikke duge?

Da er det vel stor fare for og brenne lakken, prøv flere påføringer i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Hvis du etter gjentatte pass og runder ikke ser store forandringen så er nok ripen for dyp for vanlig rubbing. Du kjenner sikkert til reglen hvis neglen setter seg fast når du drar den over, ja da har ripen normalt sett gått gjennom klarlakken.

Hvis ripen har gått gjennom klarlakken anbefaler jeg deg da å skaffe det touch-up lakk fra forhandler, en kanyle og sprøyte fra apoteket, fylle inn i ripen, våtslipe og polere opp igjen.. Det pleier i alle fall å bli veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Nja, er vel ikke så heftig våtsliping så lenge man tar det med ro og ikke bruker for mye trykk. Du har ofte mer kontroll på hvor mye du tar av lakken enn med roterende og grov pad/polish, dette være seg på stygge riper da.. Hvis man bruker f.eks 3000 papir og tar 6-8 rette drag med lite trykk, så vil du ikke ta mange MY. Det har jeg selv testet flere ganger og jeg synes ofte det er "tryggere" å våtslipe på riper som jeg er usikker på har gått gjennom klarlakken, enn det å skulle jobbe veldig mye på samme plass med pad/ull. 3M mini sliperondell som kazzper selger er veldig enkel og "mild" å bruke. Funker som fjell på mindre RDS'er. Hvis du noen gang bestemmer deg for å våtslipe mye, så anbefaler jeg at du får lånt/kjøpt en lakkdybemåler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

I sånne tilfeller er det Scholl S0 eg sverger til, så polere opp etterpå. Men det nytter vel strengt tatt ikke å prøve å korrigere etter S0 med en DA-maskin, her er det for det meste kun roterende som gjelder. Generelt sett om en våtsliper, er man avhenging av roterende maskin for å få en fin finish til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...