Gå til innhold

maling + tulletebil kjøring = ikke bra


S-Stian

Recommended Posts

Haha,

Må bare le av meg selv her altså.

Hadde akkurat vært på handle tur for og handle litt maling til garasjen.

På vei hjem skulle jeg være litt tøff i en sving og holde farten, selvfølgelig så sto malings-bøtta i baksete og ble kastet inn i døra og lokket åpnet seg.

Plutselig begynte det og lukte maling og jeg stoppet. Her var det som ventet meg:

2873khy.jpg

mbq39e.jpg

Heldige meg hadde heldigvis fått meg med en avis fra en stand som var innpå butikken. Denne kom til god nytte for og få bort det verste sølet.

Satt deretter 3-4timer når jeg kom hjem med 4-6 MFs, CGs Green Clean, vann, papir og en våt støvsuger.

Fungerte greit. men var verst på plastikken. Satt som bare f**n! Skal ta en ny rens i morgen samtidig som jeg skal slenge ved resultatet etter vaskingen.

hilsen en uheldig eier

edit: noen som har tips til å få bort vannbasert maling på en lettvindt måte? jeg måtte gnukke fælt.

Endret av S-Stian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... :(

Vannbasert maling kan sette stygge flekker som er utrolig vanskelig å få bort. Dette ser du lett på klær o.l om du er uheldig å søler.

Jeg skulle spare 15sek en gang ved å bære 5 spann maling oppå hverandre hjemme. Gikk som det måtte gå. Etter et par timer med vasking, lovte jeg meg selv at noe slikt ville jeg aldri gjøre igjen :rolleyes:

Tror du var smart som startet gnikkingen med en gang, og ikke ventet til det fikk satt seg skikkelig fast.

Det beste er vel å bare bruke MYE vann og såpe, men får håpe noen her har en 'magisk' løsning til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å bare bruke MYE vann og såpe, og da før det har tørket... Maling som har størknet har jeg ingen gode tips til annet enn det som er på plast må du prøve ta når det har størknet helt, få av rn liten flik, så kan man ofte dra av "hele flak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke bare jeg som har vært uheldig nei :wub:

Uansett, hovedvasken er gjort. Så rester er bare små prikker evt. Så kan nok ikke bli så lett og dra av "hele flak"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke bare jeg som har vært uheldig nei :wub:

Uansett, hovedvasken er gjort. Så rester er bare små prikker evt. Så kan nok ikke bli så lett og dra av "hele flak"

oki... ikke vært uheldig selv, bare tenker på rengjøring av malebrett... lettere å la det ligge et godt lag i de og vente til malinga tørker helt og dra av flak som skrevet... Muligens noe tynner kan brukes, men ville prøvd på et ikesynlig sted først, tynner kan bli MEGET stygge merker av....-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

its a job for the supersvamp ;)

hadde testet med Nanosvamp jeg, på plast er den uber bra, men sjekk når du gnukker så du ikke matter flata ned for mye..

og jeg hadde besvimt om jeg åpna døra på bilen til det der gitt, stakkars mann :( men fikser seg nok skal du se...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ganske ny innen dette med detailing. Men har jo satt meg ganske strenge regler når det gjelder hva som blir spist/drikki i bilen.. Og detta tok jo kaka over alt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør vell neppe den tabben igjenn. Shit happens. :D Spent på å se bilde etter du er ferdig renset. Du er tydelig vis godt på vei allerede, dette blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke noe moro ut det der :( ! Men håper du får vekk mesteparten!

Hadde en episode av nesten samme typen, det var bare det at bikkja spraylakkerte hele bagasjerommet brunt! Ikke fullt så moro å vaske det heller gitt.. :rolleyes:

Ser fram til bilder når du er ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må beklage at jeg ikke har noen bilder i dag, men har stått på hue og rævva for og få malt ferdig garasjen. Skal gå over med nanosvampen og ta bilder imårra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må beklage at jeg ikke har noen bilder i dag, men har stått på hue og rævva for og få malt ferdig garasjen. Skal gå over med nanosvampen og ta bilder imårra!

.. bilder av garasjen? Mangla vel litt maling der vel?

Neida - håper du får vekk alt - jeg hadde vel fått hjerteinfarkt av dimensjoner hadde det samme skjedd med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad ingen filmet hvordan jeg reagerte, det var nok ikke et pent syn :) bilder kommer som sagt i morgen etter jeg har prøvd nanosvampen på plastikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt da. Men hvorfor i all verden setter du maling i baksetet? En detailer bruker aldri setene til oppbevaring :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, akkurat.. har vært utrolig sløv i det siste. har jo ikke hatt rens innvendig på halvt år. Sånn går det når man prioriterer feil ! så lenge det ser bra ut utvendig så funker det en liten stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Beklager, men holdt på å le meg ihjel når eg leste dette. :D

Hørets ut som akkurat en sånn ting som kunne hendt med meg.

Når jeg hadde sommerjobb med å male en skole brukte jeg en høy gardintrapp for å male oppunder taket og da hadde jeg malingspannet stående på toppen av gardintrappa. Tror du jeg gadd å ta ned malingspannet når jeg flytta rundt på gardintrappa?

En stor malingsflekk på asfalten utenfor skolen er der som et bevis på min tabbe for mange år siden.. :)

(Gjorde forresten samme trikset med en radio på toppen av gardintrappen, gikk med endel tape men sånn ellers klarte den fallet på 3 meter fint...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sorry, men måtte le litt der.

Har hatt noen malingstabber jeg også i mitt liv, f.eks fylle maling i rullebrettet, deretter tråkke i malingspannet og tryne bakover med hue oppi ja rullebrettet med maling på jobben.. Kan tro jeg fikk høre det hehe.

Du kan prøve å vaske det i aceteon, løser opp stivna maling. Hvis det ikke funker kan du prøve med en varmepistol og skrape forsiktig vekk med en plast skrape eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...