Gå til innhold

unabomber's samling


unabomber

Recommended Posts

unabomber

Jepp, her kommer en del bilder av det jeg har i garasjen. Er ikke så veldig mye ennå. Har holdt på med dette i ca 1,5 mnd og kan vel si at jeg er blitt hekta :D Skal få lagt ut her ettersom jeg handler inn ;)

PS: Er ikke så jævlig stødig på hånda når det kommer til bilder. :P

post-925-1248968609_thumb.jpg

Diverse gallons fra Chemical Guys.. Ordered from SS ofcourse.

post-925-1248968714_thumb.jpg

Grit Guard bøtte ++

post-925-1248968818_thumb.jpg

Pads! 3M, Sonax, Scholl, Sonus og Meg's

post-925-1248968904_thumb.jpg

Diverse fra Chemical Guys..

post-925-1248969018_thumb.jpg

CG Pete's 53 og CG felgvoks! Gleder meg til å teste...!

post-925-1248969123_thumb.jpg

Samma + Touch Up paint fra VW og Clay fra CG og Meg's.

post-925-1248969239_thumb.jpg

Meg's 1,2,3 Step :)

post-925-1248969349_thumb.jpg

Diverse Meg's....

post-925-1248969393_thumb.jpg

Hmm.. bra kvalitet! Nanolotus glassforsegling.

post-925-1248969527_thumb.jpg

Scholl S40 og S17!! Gullane godt!

post-925-1248969548_thumb.jpg

Diverse gammal moro :D

post-925-1248969618_thumb.jpg

Koster! Her trengs det noe nytt.. og det er vel det neste på lista!

post-925-1248969648_thumb.jpg

Biltema billig MF. Til alt mulig rusk og rask! Div MF fra Meg's og Cartec.

post-925-1248969734_thumb.jpg

Under her skulle det stått en Foma Mimo også syns jeg... :D:D

post-925-1248969783_thumb.jpg

Maskineriet! Meg's G220 eksenter og Metabo roterende. Til dere som vurderer om dere skal ha eksenter eller roterende. Hør på folka her inne å kjøp roterende med en gang! :D Min G220 er 1,5mnd gammel å brukt på fire biler....

post-925-1248969916_thumb.jpg

Her er plassen.. Hadde ikke sett helt sånn ut hvis det var min garasje. Er heldig å få låne plass hos bestefar. Awsome!

post-925-1248969988_thumb.jpg

Litt verktøy må man ha!!

Det var det forløpig. Skulle ikke meg forundre om det kom noe mer her etterhvert ;);)

Ønskeliste: En god del nye MF's. Diverse børster.. Anbefalinger?? Og selvfølgelig en Foma Mimo :)

Endret av unabomber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78
Brynjar

Ikke noe å si på den der plassen.. Blir en fin jobbekrok der..

Må nesten kommentere Nano MF som er utrolig tette og fine. Fungerer veldig bra til å buffe av polish og er helt supre på vinduer..

Testet forresten Nano svampen hjemme på kjøkkenbenken og komfyren her om dagen...lol lol lol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanx folks ;D Det hjelper. Bli god med roterende nå så blir det nok moro. Litt OT men hva menes med "pass" ?

Flot samling du har fået skrapet sammen der unabomber :wub:

Til din ønskeliste minner jeg om at vi har kvalitets all around MF til en god pris 189,- for en 10 pk :shocking2: Se mere her :thumbup:

Nice :D Det virket jo som en veldig ålreit pris! Hvis disse i tilegg da kan brukes til å dra av polish så er det gull :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Thanx folks ;D Det hjelper. Bli god med roterende nå så blir det nok moro. Litt OT men hva menes med "pass" ?

Blir ikke OT så lenge det er din tråd og det er du som lurer på noe ;) truhaa svarte på dette tidligere i dag, men uansett. Sitat truhaa: "pass = runder med maskinen over et panel"

I tillegg kan det jo forklares nærmere at når vi snakker antall runder over et panel så menes det over AKKURAT samme område.

Et panser regnes også som et panel, og du bør dele dette opp i flere mindre områder slik at ikke produktene tørker mens du kjører "passene". Selv pleier jeg å dele opp f.eks et panser i 4-5 deler litt avhengig av størrelsen selvsagt, og bryte ned produktene på mindre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke OT så lenge det er din tråd og det er du som lurer på noe ;) truhaa svarte på dette tidligere i dag, men uansett. Sitat truhaa: "pass = runder med maskinen over et panel"

I tillegg kan det jo forklares nærmere at når vi snakker antall runder over et panel så menes det over AKKURAT samme område.

Et panser regnes også som et panel, og du bør dele dette opp i flere mindre områder slik at ikke produktene tørker mens du kjører "passene". Selv pleier jeg å dele opp f.eks et panser i 4-5 deler litt avhengig av størrelsen selvsagt, og bryte ned produktene på mindre områder.

Okey. Tenkte kanskje jeg burde startet en tråd om det. Men det finnes vel sikkert fra før. :D Men så er det slik at feks Scholl ikke brytes ned? Mye å ta hensyn til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Ja, scholl er i kategorien non-diminshing slik som mange andre "nyere" polisher er, noe som i utgangspunktet gjør at også de brytes ned men, partiklene som skaper den slipende effekten har lik cut ved start som ved slutt.

Ta en titt i tråden som zHoe startet for en stund tilbake. Der beskrives og diskuteres det litt frem og tilbake. Det nevnes jo at f.eks proffene som Pirex stopper på 2000rpm på scholl serien..

http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...c=3481&st=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...