Gå til innhold

sol / opphold kontra regn og høyere makter


Essiek

Recommended Posts

har funnet ut at det er en eller annen høyere kraft som driver gjøn med meg for tiden

Meg: "Hmm, i morra tenker jeg at jeg drar over bilen litt, etter jobben"

Kone: "Ja, gjør det du - så ordner jeg alt med ungene, kveldsmat og greier"

Neste dag. Fint vær/ opphold mellom 0730 og 1630. Regn fra 1630 og utover

Meg: "Nei, håper det blir bedre i morra"

Kone: "Ja"

Neste dag. Fint vær / opphold mellom 07.30 og 16.30. Regn fra 16.30 og utover.

Meg: "Nei, i morra får vi dra på Ikea og handle i stedet - eldste-ungen må jo ha nytt stæsj til skolen starter"

Kone: "Ja, det gjør vi"

Neste dag. Sprut-regn på vei inn til jobben (kjører 2-hjuling). Kliss våt. Små-regn utover dagen. Hagl-skur på vei hjem (vondt vondt vondt, vått vått vått). Glimrende vær fra ca 17.30 og utover.... men er da svett og kort-lunta på Ikea istedet for å bedrive terapi med bil....

Arrrghh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg igjen her ja.

Men nå har jeg funnet ut at bilvask i regnet er sterkt undervurdert B)

Slipper tørking, samt at møkka sitter løsere enn når det er tørt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her altså! hehe men er av og til jeg vasker bilen i regn.

Polerte 3 biler, når bilene var klare for å kjøres ut av garasjen, joa da kom regnværet. 3 biler på rad! Morro å se perlene på lakkflatene, men alikvel. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at Ikea manglet halvparten av det vi skulle ha, så det blir ny tur i dag. Har alltid tenkt på Ikea som Djevelens for-gård....

Samt at det var trope-regn norwegian style på veien hjem (dvs av den typen som _ikke_ slutter etter 20 minutter). Passering mellom bilene medførte i tillegg da oversprøytinger av vann på størrelse med en brukbar bølge. Ja ja, det får bli ei trøste-pølse eller fem på Ikea etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt til regnvær nå ja! Muttern skrøyt fælt av at hun ikke trengte å bruke vindusviskerne i regnværet nå. I 60km/t bruke alle andre vindusviskere for harde livet mens min kjære mor kom i sin Citroen 2CV og brukte ikke viskerne en eneste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veldig bra

Har 2 lag med natty blå på vindskjermen min jeg (og resten av sykkelen). Ulempen med det er at vannet sklir over toppen så fort det blir litt fart og treffer meg rett i visiret på hjelmen.... men bra sikt da :) Må vel behandle hjelm og visir også snart

Neste blir nano-forsegling av mc-jakke og -bukse. Ikke morsomt å kjøre sykkel når det kjennes ut som at det er mer vann på innsiden av jakka enn på utsiden...

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Stein86

Idag har jeg hatt det helt motsatt av deg, har vasket inni en bil idag og når jeg lukket døren for å si meg fornøyd begynte det å pøsregne.

Moahaha..... :P

Men på en ellers vanlig dag så skjønner jeg akkurat hva du mener, skal ikke kimse av Murphys lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja kjenner meg igjen her jeg også.... ikke morro, men heldigvis kan jeg vaske bilen i regneværet og trille inn i garasjen for tørk etterpå og vidre kos ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - hadde jeg begynt å vaske i dette uværet så hadde kona skifta lås på døra før jeg var ferdig :)

Har ikke tilgang til strøm i fellesgarasjen - ellers hadde jeg muligens vært mer der enn godt planta i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vær i bodø i dag, så da ble det 2-stegs (FCP + Ultrafina) og LSP (MG16) på bilen til mutter'n.. kan jo ikke la Metabo'n ligge urørt selv om det er ferie B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...