Gå til innhold

Beste påstanden du har hørt


HHA

Recommended Posts

Får vel starte jeg da.

"TutleWax er best hvis du bruker det riktig. Jeg har alltid brukt det, kommer alltid til å gjøre det. Har fått god kursing i bruken, og har jobbet der!"

Skrev såklart et halvlangt utfyllende svar om hvordan virkeligheten var. En som oppfordrer en kompis til å bruke turtlewax på nye bilen sin. En BMW E46 :P Kjenner heldigvis ikke personen som skrev at turtewax var best :lol:

Bare er det beste du har hørt om polering? Tenkte dette kunne bli en artig tråd med litt diverse morsomheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par små-fine her:

Svigerfar:

"Nei, her i gården har vi alltid brukt grønnsåpe på bilene. Blir så ren og pen, atte! Sammen med en ren svamp så ser bilen polert ut etterpå"

- jeg rusler ut i garasjen, ruller ut 320'n, ei runde i selvvaskeanlegg + prickbort, deretter mitt og ss&s. DC1-2-3 (for hånd, hadde ikke noen maskiner der da) samt litt scratchx 2 (etter dc1) på de verste stedene (dørhåndtak, sidespeil og noe på fangeren bak - sliten i henda etterpå gitt)

- rusler inn igjen etter 3-4 timer

- svigerfar går ut i garasjen

- kommer inn igjen og ber om å få såpe + mitt av meg til ode og eie....

---------------------

Kone-mor:

"Fælt som du driver med bilen for tiden da?"

6 dager etterpå (etter ca 1200 kilometer)

"Næmmen, så lettvint de 384.395 insektene i fronten gikk av nå da?!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Mens jeg polerte bilen til muttern(Lexus is220d) Så kom fetteren min forbi, "jasså, du jukser ja" ang bruk av maskin. "Ordentlig polering gjøres for hånd." bare uvitenhet, ikke noe syk påstand som mange andre her da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg polerte bilen til muttern(Lexus is220d) Så kom fetteren min forbi, "jasså, du jukser ja" ang bruk av maskin. "Ordentlig polering gjøres for hånd." bare uvitenhet, ikke noe syk påstand som mange andre her da :P

Den virka kjent ja! Mange lever i den tro att maskinpolering er den raske og enkle måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg til min søster:

- må vel få tatt corradoen din snart

søster: joa - nye felga kommer vel snart, kan ta de først?

Kone-mor: ja ja, det roer seg vel ned snart. Han driver og skal ta "alle" bilene i nabolaget...

Jeg: (hehe, går over du liksom...) (tenker samtidig på hvordan gjemme pakker fra blankbil, autobahn og SS)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg til min søster:

- må vel få tatt corradoen din snart

søster: joa - nye felga kommer vel snart, kan ta de først?

Kone-mor: ja ja, det roer seg vel ned snart. Han driver og skal ta "alle" bilene i nabolaget...

Jeg: (hehe, går over du liksom...) (tenker samtidig på hvordan gjemme pakker fra blankbil, autobahn og SS)

:)

Går nok ikke over, blir bare værre dette ja B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78
Jeg til min søster:

- må vel få tatt corradoen din snart

søster: joa - nye felga kommer vel snart, kan ta de først?

Kone-mor: ja ja, det roer seg vel ned snart. Han driver og skal ta "alle" bilene i nabolaget...

Jeg: (hehe, går over du liksom...) (tenker samtidig på hvordan gjemme pakker fra blankbil, autobahn og SS)

:)

Kjenner gjenn problemet med og gjemme pakker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

"Det kan jo umulig ta mer enn 2 timer å polere en bil... Å betale så mye for å få polert bilen? er du syk?"

Mitt svar:

"Her har du kjøpt en bil til over 300.000 på en nybil, også skal du være gniten når det gjelder å ta vare på den? Jaja, det er ditt valg..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det kan jo umulig ta mer enn 2 timer å polere en bil... Å betale så mye for å få polert bilen? er du syk?"

Mitt svar:

"Her har du kjøpt en bil til over 300.000 på en nybil, også skal du være gniten når det gjelder å ta vare på den? Jaja, det er ditt valg..."

Denne skal jeg skrive ut og henge på kjøleskapet. Bare bytte ut 3 med 4 så er dette nøyaktig ordrett en "samtale" for 2 dager siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par bestemte venner som alltid har sett rart på meg når jeg kommer med ren bil hele tiden.

kamerat - "har du vaska nå IGJEN?"

meg - "Eh, ja?"

kamerat - "Du sliter vel ut lakken før bilen havarer"

meg - "Ja for bilen din havarer vel før du noen gang gidder vaske den.. *ler*"

Dette er så standard ungdommen i dag :wub:

Etter jeg har forklart dem ørten og ti ganger at mitt og ordentlig såpe og riktig vask ofte gjør susen.

Så har de faktisk slått til ro med at det faktisk fungerer. Absolutt ALLE har kjøpt seg mitt og en ordentlig såpe (merk: ikke grønnsåpe eller annet husholdnings-greier)

De fleste er glad i å bruke ordet "vaske" når de faktisk har sprøytet bilen med avfetting og spylt det av igjen.

Uten noen form for bilpleie iløpet av hele året.

Er det rart biler i dag ruster? :P

Flott tråd !

Endret av S-Stian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ha ha ha ha ha......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttern skulle se på fingertuppene mine idag, hu mente at microfiberklutene hadde slipende effekt og lurte på om jeg hadde slitt ut fingra mine etter all den pussinga ^_^ hehe

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
Hva med denne:

Effektlakk (også kjent som swirls) er noe bilprodusentene legger på mellom lakk og klarlakk for å skape en tøff effekt i sollys!

:lol: ROFL!!!!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen hos en bilpleier for noen måneder siden, og siden jeg fikk igjen bilen en dag det ikke var sol så den veldig bra ut da jeg fikk den. Jeg visste selvfølgelig bedre, og sjekket den asap da sola kom frem. Og der var det helvetes mye kjørespor og hologrammer...

Jeg dro tilbake for å høre om han kunne få de vekk, men da forklarte han at slike hologrammer lå under klarlakken, og at det ikke lot seg gjøre å få de bort....

Siden jeg igjen visste at det var bullshit, så krevde jeg ikke at jobben ble gjort på nytt. Hvorfor skulle jeg la en kar som ikke visste hva han drev med få lov til å ha bilen min alene for å torturere den enda mer?

Takk og lov for at det finnes SS-kursede folk her inne, ref tråden om min bil i "show & shine"!

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne:

Effektlakk (også kjent som swirls) er noe bilprodusentene legger på mellom lakk og klarlakk for å skape en tøff effekt i sollys!

Hvem i all verden klarer å prestere å si noe slikt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Hvem i all verden klarer å prestere å si noe slikt??

Sikkert en som driver med bilpleie og som skal bortforklare hvor ræva jobb han har gjort :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...