Gå til innhold

Grovere pads og/ eller grovere polish?


cotte78

Recommended Posts

cotte78

Hei, jeg er helt fersk innen maskin polering. Sliter med og fjerne riper og swirls. Jeg kjører maskinen på ca.1200 omdreininger og tar fire til fem pass per påføring av polering. Jeg brukte Meg. polerings pute,

Meg. M83 og Scholl S 30 polering. Først Scholl så Meg 83.

Her er bilde før påføring:

Og bilde etter:

Hva må jeg gjøre for og få bedre resultat? (Bortsett fra og trene mere) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Jeg er ikke guru innen faget, men er ikke megs 83 grovere enn S30? eller er jeg ute å kjører nå?

Anyways, lek å lær funker fett, greit å ha litt forskjellig padder og produkter, så man får testa og erfart hva de forskjellige comboene får til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Sort Avensis har ofte myk lakk. På roterende kan det hende du må avslutte mildt med f. eks MG"82 og MG finish pad eller annet med tilsvarende kutt.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
cotte78

Jeg prøvde og øke turtallet, men det resulterte i en vannvittig sprut fra polerings paden. Jeg lå en X stripe med produkt på paden for og prime den, mulig det fungerer bedre og spaye paden med en QD ? Får også alt for mye produkt på paden, må vell kjøpe noen flasker med mindre tut. Bare jeg som har dette problemet? Tips & tricks er velkommen. :D

Sort Avensis har ofte myk lakk. På roterende kan det hende du må avslutte mildt med f. eks MG"82 og MG finish pad eller annet med tilsvarende kutt.

Har lest på foruet att Japse biler har myk lakk, gledet meg som en liten unge til og prøve maskinpolering på denne bilen. Regnet med og få en total make over på lakken. Men jeg trenger nok mye trening før jeg klarer og fjerne alle defekter. Jeg ble overasket over att jeg ikke "klarte" og lage kjøre spor eller hollogrammer i lakken. Så faktisk ikke forskjell på lakken der jeg brukte kun Scholl S30 og hvor jeg kjørte på med MG 83. Mulig lyset er fordårlig.

Takker for svar. :)

Jeg er ikke guru innen faget, men er ikke megs 83 grovere enn S30? eller er jeg ute å kjører nå?

Anyways, lek å lær funker fett, greit å ha litt forskjellig padder og produkter, så man får testa og erfart hva de forskjellige comboene får til :)

Jeg har også forstått det slik att M83 er grovere enn S30. Må nok handle inn grovere padder og kanskje også grovere polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78
Letteste måte å se hologrammer/kjørespor er å ta bilen ut i direkte sollys :) Da ser du det garantert hvis det er noe der ;)

Da kan det hende jeg får meg en aha opplevelse i dag. Man lerer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Når du la på den X'en med produkt på padden, gnidde du inn produktet i padden regner jeg med? Greit å gjøre det for å prime padden, for deretter å legge en liten stripe med produkt på panelet som du henter opp med litt turtall. Da er det minst sjangse for å sprute samt få spredd produktet jevnt på padden. Dette trenger du kanskje litt trening for å få til ordentlig, men har i alle fall opplevd det som den beste mettoden. Da kan du fint gå opp i turtall. Om det fortsatt spruter bruker du nok for mye produkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78
Når du la på den X'en med produkt på padden, gnidde du inn produktet i padden regner jeg med? Greit å gjøre det for å prime padden, for deretter å legge en liten stripe med produkt på panelet som du henter opp med litt turtall. Da er det minst sjangse for å sprute samt få spredd produktet jevnt på padden. Dette trenger du kanskje litt trening for å få til ordentlig, men har i alle fall opplevd det som den beste mettoden. Da kan du fint gå opp i turtall. Om det fortsatt spruter bruker du nok for mye produkt...

Da forstår jeg att jeg har gjort nok en tabbe, gnidde ikke inn produktet i paden. Takk for god hjelp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Da kan det hende jeg får meg en aha opplevelse i dag. Man lerer så lenge man lever.

Må bare få presisere at jeg mente ikke at du helt sikkert har fått det :P

Nevner bare en metode å se de på ;)

Jeg lærte vertfall mye på første bilen jeg tok. Den var full av det jeg trodde var hologrammer/kjørespor. Etter en vask og tørk var de borte :P Var bare produktrester :)

Dette var med s30 og orange scholl pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78
Må bare få presisere at jeg mente ikke at du helt sikkert har fått det :P

Nevner bare en metode å se de på ;)

Jeg lærte vertfall mye på første bilen jeg tok. Den var full av det jeg trodde var hologrammer/kjørespor. Etter en vask og tørk var de borte :P Var bare produktrester :)

Dette var med s30 og orange scholl pad.

Jeg fikk ikke sett bilen i dags lys i dag. Når bilen var ferdig så regnet det selvfølgelig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sett bilen i dags lys i dag. Når bilen var ferdig så regnet det selvfølgelig. :(

Slapp unna hologram/kjørespor. Bestillte meg grovere pads og grovere pollish til neste gang jeg skal prøve meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lurt med grovere produkt og pad på myk lakk? Da skurrer det i hvertfall for meg.

Du kan bruke en grover pad på et finere produkt eller et finere produkt på en grover pad for å lage mellomløsninger på cut.

Da trenger en ikke så mye produkter i hylla selv om det er kjekt å ha.

Jeg går heller over flere ganger med en mild kombo for å fjerne minst mulig lakk, da det er begrenset hvor mange korigeringer du kan ta før lakken ikke beskytter like godt lenger.

Men er dette et inntekts kilde, da er tid penger og det endrer settfølgelig saken med hensyn til produkt valg.

Mener Brynjar nettopp skrev noe om det med lakktykkelse og antal ganger lakken tålte full korigering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt og ta det rolig og forsiktig, har ikke tenkt meg over på ull pads enda. Bilen min er en Opel Vectra og den har hard lakk, skal prøve meg fram på noen lakk defekter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok det forandret saken. Var litt usikker på om du kom til å bruke grov rubbing og cutting pad på myk lakk, :P

Da er det bare å kjøre på, Det er veldig vane dannede å se at ripene og merker forsvinder fra lakken. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...