cotte78

Grovere pads og/ eller grovere polish?

Hei, jeg er helt fersk innen maskin polering. Sliter med og fjerne riper og swirls. Jeg kjører maskinen på ca.1200 omdreininger og tar fire til fem pass per påføring av polering. Jeg brukte Meg. polerings pute,

Meg. M83 og Scholl S 30 polering. Først Scholl så Meg 83.

Her er bilde før påføring:

Og bilde etter:

Hva må jeg gjøre for og få bedre resultat? (Bortsett fra og trene mere) :rolleyes:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke guru innen faget, men er ikke megs 83 grovere enn S30? eller er jeg ute å kjører nå?

Anyways, lek å lær funker fett, greit å ha litt forskjellig padder og produkter, så man får testa og erfart hva de forskjellige comboene får til :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort Avensis har ofte myk lakk. På roterende kan det hende du må avslutte mildt med f. eks MG"82 og MG finish pad eller annet med tilsvarende kutt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint øke turtallet opp til ca 2000 RPM+. Da skjer det som regel litt mer ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde og øke turtallet, men det resulterte i en vannvittig sprut fra polerings paden. Jeg lå en X stripe med produkt på paden for og prime den, mulig det fungerer bedre og spaye paden med en QD ? Får også alt for mye produkt på paden, må vell kjøpe noen flasker med mindre tut. Bare jeg som har dette problemet? Tips & tricks er velkommen. :D

Sort Avensis har ofte myk lakk. På roterende kan det hende du må avslutte mildt med f. eks MG"82 og MG finish pad eller annet med tilsvarende kutt.

Har lest på foruet att Japse biler har myk lakk, gledet meg som en liten unge til og prøve maskinpolering på denne bilen. Regnet med og få en total make over på lakken. Men jeg trenger nok mye trening før jeg klarer og fjerne alle defekter. Jeg ble overasket over att jeg ikke "klarte" og lage kjøre spor eller hollogrammer i lakken. Så faktisk ikke forskjell på lakken der jeg brukte kun Scholl S30 og hvor jeg kjørte på med MG 83. Mulig lyset er fordårlig.

Takker for svar. :)

Jeg er ikke guru innen faget, men er ikke megs 83 grovere enn S30? eller er jeg ute å kjører nå?

Anyways, lek å lær funker fett, greit å ha litt forskjellig padder og produkter, så man får testa og erfart hva de forskjellige comboene får til :)

Jeg har også forstått det slik att M83 er grovere enn S30. Må nok handle inn grovere padder og kanskje også grovere polering.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Letteste måte å se hologrammer/kjørespor er å ta bilen ut i direkte sollys :) Da ser du det garantert hvis det er noe der ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Letteste måte å se hologrammer/kjørespor er å ta bilen ut i direkte sollys :) Da ser du det garantert hvis det er noe der ;)

Da kan det hende jeg får meg en aha opplevelse i dag. Man lerer så lenge man lever.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du la på den X'en med produkt på padden, gnidde du inn produktet i padden regner jeg med? Greit å gjøre det for å prime padden, for deretter å legge en liten stripe med produkt på panelet som du henter opp med litt turtall. Da er det minst sjangse for å sprute samt få spredd produktet jevnt på padden. Dette trenger du kanskje litt trening for å få til ordentlig, men har i alle fall opplevd det som den beste mettoden. Da kan du fint gå opp i turtall. Om det fortsatt spruter bruker du nok for mye produkt...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Når du la på den X'en med produkt på padden, gnidde du inn produktet i padden regner jeg med? Greit å gjøre det for å prime padden, for deretter å legge en liten stripe med produkt på panelet som du henter opp med litt turtall. Da er det minst sjangse for å sprute samt få spredd produktet jevnt på padden. Dette trenger du kanskje litt trening for å få til ordentlig, men har i alle fall opplevd det som den beste mettoden. Da kan du fint gå opp i turtall. Om det fortsatt spruter bruker du nok for mye produkt...

Da forstår jeg att jeg har gjort nok en tabbe, gnidde ikke inn produktet i paden. Takk for god hjelp. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe da er det nok ikke så rart det sprutet nei ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter du har primet pad med vann, så holder det med to "erter" på ett område på 30x30 cm, hvertfall med Meguiars og Menzerna

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da kan det hende jeg får meg en aha opplevelse i dag. Man lerer så lenge man lever.

Må bare få presisere at jeg mente ikke at du helt sikkert har fått det :P

Nevner bare en metode å se de på ;)

Jeg lærte vertfall mye på første bilen jeg tok. Den var full av det jeg trodde var hologrammer/kjørespor. Etter en vask og tørk var de borte :P Var bare produktrester :)

Dette var med s30 og orange scholl pad.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Må bare få presisere at jeg mente ikke at du helt sikkert har fått det :P

Nevner bare en metode å se de på ;)

Jeg lærte vertfall mye på første bilen jeg tok. Den var full av det jeg trodde var hologrammer/kjørespor. Etter en vask og tørk var de borte :P Var bare produktrester :)

Dette var med s30 og orange scholl pad.

Jeg fikk ikke sett bilen i dags lys i dag. Når bilen var ferdig så regnet det selvfølgelig. :(

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg fikk ikke sett bilen i dags lys i dag. Når bilen var ferdig så regnet det selvfølgelig. :(

Slapp unna hologram/kjørespor. Bestillte meg grovere pads og grovere pollish til neste gang jeg skal prøve meg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så lurt med grovere produkt og pad på myk lakk? Da skurrer det i hvertfall for meg.

Du kan bruke en grover pad på et finere produkt eller et finere produkt på en grover pad for å lage mellomløsninger på cut.

Da trenger en ikke så mye produkter i hylla selv om det er kjekt å ha.

Jeg går heller over flere ganger med en mild kombo for å fjerne minst mulig lakk, da det er begrenset hvor mange korigeringer du kan ta før lakken ikke beskytter like godt lenger.

Men er dette et inntekts kilde, da er tid penger og det endrer settfølgelig saken med hensyn til produkt valg.

Mener Brynjar nettopp skrev noe om det med lakktykkelse og antal ganger lakken tålte full korigering.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt og ta det rolig og forsiktig, har ikke tenkt meg over på ull pads enda. Bilen min er en Opel Vectra og den har hard lakk, skal prøve meg fram på noen lakk defekter der.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok det forandret saken. Var litt usikker på om du kom til å bruke grov rubbing og cutting pad på myk lakk, :P

Da er det bare å kjøre på, Det er veldig vane dannede å se at ripene og merker forsvinder fra lakken. :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive