Gå til innhold

Vask av MF's


S-Stian

Recommended Posts

Hei,

Jeg har flere ganger vasket mine MF i vaskemaskin med vaskepulver, brukt en halv scoop

og kjørt på 60 grader. Bruker ikke tøymykner eller noe annet!

Har problemer med at MF'ene blir myke, IKKE statiske, og tar til seg veldig mye vann (unormalt mye)

Har jeg ødelagt dem? føler at de ikke har kvalitet i det hele tatt.

Dette gjelder Cobra MF og Ultra Plush, CG Fluffers etc.

Håper at jeg ikke har ødelagt dem?

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • truhaa

    7

  • cotte78

    4

  • Hue

    4

  • HHA

    3

Mest aktive i dette emnet

Stein86
Hei,

Jeg har flere ganger vasket mine MF i vaskemaskin med vaskepulver, brukt en halv scoop

og kjørt på 60 grader. Bruker ikke tøymykner eller noe annet!

Har problemer med at MF'ene blir myke, IKKE statiske, og tar til seg veldig mye vann (unormalt mye)

Har jeg ødelagt dem? føler at de ikke har kvalitet i det hele tatt.

Dette gjelder Cobra MF og Ultra Plush, CG Fluffers etc.

Håper at jeg ikke har ødelagt dem?

Mvh Stian

Er det ikke akkurat sånn en vil ha en MF etter vask?

Myke som en kattunge og ikke statiske?

Kanskje det er jeg som har misforstått noe her.

Forøvrig så vasker jeg alle mine MF i 90 grader og med CG microfiberwash+ og syns alle klarer seg bra.

Og det inkluderer CG, Clas Ohlson, Eurow og alt mulig slags forskjellige av både billige og gode merker.

Og det er visst ikke anbefalt å vaske MF med vaskepulver, faren er dersom alt vaskepulveret ikke løser seg opp så vil du få noen knallharde vaskepulverklumper inni mikrofiberene dine.

Bruk heller flytende vaskemiddel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har flere ganger vasket mine MF i vaskemaskin med vaskepulver, brukt en halv scoop

og kjørt på 60 grader. Bruker ikke tøymykner eller noe annet!

Har problemer med at MF'ene blir myke, IKKE statiske, og tar til seg veldig mye vann (unormalt mye)

Har jeg ødelagt dem? føler at de ikke har kvalitet i det hele tatt.

Dette gjelder Cobra MF og Ultra Plush, CG Fluffers etc.

Håper at jeg ikke har ødelagt dem?

Mvh Stian

Høres ikke så galt ut ihvertfall, er værre når det er motsatt ;)

Men vil anbefale deg å bytte ut vaskepulver med flytende Milo og/eller MF vask da disse er mer "skånsom" mot MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

X 2 med milo, men jeg bruker aldri å kjøre de i tørketrommel,(ikke har jeg tørketrommel heller :wacko: ) og jeg kjører kun lav hastighet på sentrifugeringen, maks 1200. Jeg pleier også å kjøre skylleprogram først, slik at jeg er sikker på at tøymykner ikke ligger igjen i kammer. Det skal du ikke ha på MF.

Har tidligere brukt Pinnacle sin MF vaskemiddel, men synes milo gjør dem mye renere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kjørte på kun 40c før, men nå går alt på 90c her, var vel redd jeg skulle ødelegge noe, men funker fjell på 90c, bare skill mørke og lyse så er det en smal sak ;)

Benytter sammen med micro restore fra godkjemi her og det er så rent så ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet for første gang å vaske en mengde mf idag på 90 grader, ble som nye :)

Har stort sett vasket de på 40 eller 60 før, men syntes ikke de ble ordentlig rene da. Blir nok 90 grader heretter på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at noen av MF mine blir ganske harde. Har prøvd med CG sin MF vask, men er ikke så mye endring likevel. Skyller alltid ut alt av rester av skyllemiddel, og bruker ellers litt vanlig OMO. Vasker på 60 grader. Kanskje prøve å vaske på 90grader med Milo i stedetfor.

Muligens jeg begikk en stor synd da jeg vasket noen av dem sammen med pads brukt til dekkfornyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei er ikke like mye nå etterhvert, så tips taes imot på PM om det er noe spess, enig i at hovedsiden skulle vært oppgradert oftere en den blir...

Samme gjelder for forhandlere, om dere har noe som dere mener bør komme frem så send en PM ang det, nyheter osv :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker mine mf på 90 grader med cg mf vaskemiddel eller milo, og de er fortsatt vannavstøtende og helt ubrukelige! Bruker egen vaskemaskin bare til dette, og enda så blir de ikke rene! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

merkelig... har vel bare en el to mfr her jeg som er "ødelagt", uansett holder det bare å vaske de EN gang med tøymykner så er de redusert mye......

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker aplikator padsene for hand, det ligger som regel mye produkt i gjenn i paden. Det hender seg att de får en runde i maskinen også, men da kun aplikator pads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man vaske meguiars aplikator sammen med mikrofiber eller kan de bare vaskes for hånd?

Jeg bruker å vaske dem sammen, blir litt rar farge på paddene, men ellers virker det som det går bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...