Gå til innhold

Volvo 850 T5-R


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Fikk litt arbeidslyst til overs så jeg reiste over til nabo øya for å ta en jobb på 850en til en kompiss!

Denne er helt enkel sort blank uten klarlakk vil jeg anta siden paden ble sort.

Det var ikke så mye inspesjon å gjøre, for det såg helt jævlig ut! Heldigvis hadde han polert litt for hånd så det var ingenting å ta med clay, den var fri for nypper og asfalt. Det som skulle gjøres med bilen var en enkel 1 steg polering for å få den bra. Jeg tok en test på panseret og informerte om at om denne skal bli 100% så må man til med våtsliping og ull, noe jeg ikke praktiserer, men han var stor fornøyd med det han såg så jeg kjørte på.

Fant ut at comboen ble Menz SIP på hvit Sonüs over hele. Etter polish så testa jeg IPA wipedown for første gang, dette var ganske så bra. Fikk fjerna oljene som SIP hadde lagt igjen og polish rester på div lister og noen ruter.

Den andre tingen jeg fikk testa for første gang var CG 109 Jetseal, og jeg må si det at den var en drømm og jobbe med! Veldig enkel å påføre og...holdt på å si avføre...men buffe bort!

Vask:

-CG CWG

-Mitt

-Børster

-Waffle

Rens:

-Menzerna SIP

-Hvite Sonüs pads

-MF

Beskytt:

-CG 109 JetSeal

-AG Bumper Care

-Meguiars Endurance tire gloss

-Autosol

Pakket og klart!

DSC01043.jpg

FØR:

DSC01045.jpg

DSC01046.jpg

50/50:

DSC01049.jpg

ETTER:

DSC01050.jpg

DSC01051.jpg

DSC01052.jpg

DSC01053.jpg

DSC01054.jpg

DSC01055.jpg

DSC01056.jpg

DSC01057.jpg

DSC01058.jpg

DSC01059.jpg

DSC01060.jpg

DSC01061.jpg

DSC01062.jpg

DSC01063.jpg

DSC01065.jpg

DSC01066.jpg

DSC01067.jpg

DSC01068.jpg

DSC01069.jpg

Bilen er forøvrig til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja bør kunne selges ene og alene denne pga av den er HINSIDES blank :)

Sort er overlegent når det er blankt

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut dette :)

Jeg er litt ny innen dette, men bør man ikke gå over med f.eks. PO85RE eller noe slikt etter man har brukt SIP? rodde 106FF var "grensen" på hvor grovt man kunne gå uten å gå over med en mildere polish etterpå med tanke på kjørespor og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Ser veldig bra ut, utrolig flott :) PO85RD3.02 er en er utrolig bra polish :wub:

Ad|oS: Det spørs hvor hard lakken er, man kan helt fint bruke "SIP" som polish før en LSP uten å få kjørespor, på Boraen jeg hadde kunne jeg bruke Meguiars M105, som er en veldig tøff rens, å så få den LSP- klar, det spørs bare hvor blankt en vil ha det siden det er poleringsstepet som gjør det meste av blankheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Ble blank og fin denne, godt jobbet..

Både digg og hat å jobbe med helt svart lakk.

Hat fordi en ser hver minste lille feil i lakken, men sykt digg å se hvor blankt det blir når en blir ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...