Jan E.

Hvordan se om produktene brytes ned under polering?

Ut fra det jeg kan lese meg til brytes de fleste ned ved bruk. Men noen forblir med nesten like høy cut under hele prosessen. Men hvordan kunne se hvem produkter dette er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bry deg om å se hvilket produkt det er, for uansett om slipemidler brytes ned eller ei, så får du finere finish ved å juvelere produktet uansett. M205 kan man "ikke bryte" ned, men man kan benytte en metode omtrent som med da f.eks MG#80 som man bryter ned for å da juvelere overflaten hvis du skjønner..

Du ser jo da at polishen er riktig brutt ned hvis det er bare en grå, tynn overflate.. Litt vanskelig å forklare siden ikke alle polisher ser lik ut når den er brutt ned, men skal liksom være en film igjen, ikke masse rester. Veldig mange jobber for lite med polishen, inkl. meg selv noen ganger ;) Tenk deg 30/40cm x 30/40cm kan man jobbe med i minutter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
 Tenk deg 30/40cm x 30/40cm kan man jobbe med i minutter.

Gjelder dette også Scholl?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Med juvelere, mener du da de siste rundene på lavt turtall for å få bort kjørespor/hologrammer, og få opp glansen?

Har brukt Zenith metoden til nå på biler som skal korigeres mye, og har funket bra. Men er litt usikker på hva som kan skje om jeg plutselig får et produkt som ikke brytes ned i hånden?

Men jeg vil kanskje se med en gang på hvordan det oppfører seg at det ikke brytes ned? Eller er det plutselig stor sjanse for å kutte gjennom lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok.

Med juvelere, mener du da de siste rundene på lavt turtall for å få bort kjørespor/hologrammer, og få opp glansen?

Har brukt Zenith metoden til nå på biler som skal korigeres mye, og har funket bra. Men er litt usikker på hva som kan skje om jeg plutselig får et produkt som ikke brytes ned i hånden?

Men jeg vil kanskje se med en gang på hvordan det oppfører seg at det ikke brytes ned? Eller er det plutselig stor sjanse for å kutte gjennom lakken?

Det som kris1986 beskriver som å juvlere er riktig som du sier. kjøre på ca 900-1000 rpm 2-4 pass og lite press på maskinen.

Angående det du lurer på hvis du bruker et non-diminishing produkt så vil det ha samme cut hele veien. Du trenger ikke være så redd for å kutte gjennom lakken med mindre du står stille med pad'en og kjører på høyt turtall. Se linkene under hvor vi har diskutert scholl/menz/mg produkter og nedbryting, rpm osv...

Her diskuteres det om Scholl produkter og diminishing og non-diminishing produkter og erfaringer ved de forskjellige:

http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...shing&st=20

Her har DA vært diskutert:

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=3520

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive