Gå til innhold

Ford P100 + Meguiars


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Sneik med opp til svigers hvor de har en rød Ford P100 stående, og som ikke akkurat blir overøst med pleie, la på ett lag med Autoglym 3 stegs (venstre side) og et lag 3 stegs Meguiars på høyere side) i fjor, Nesten glemt det bort, men fikk tatt en tur opp her for noen dager siden slik at jeg kunne se hva/hvordan det så ut.

Her er i hvordan det så ut for ca et år siden

IMG_1551.jpg

Så utgangs punktet var bra for å se hvordan AutoGlym/Meguiars ville forandre glansen og eventuell holdbarhet på produktene gjennom høst/vinter/vår.

Etter Autoglym v/side og Meguiars h/side var lagt på så det slik ut (med 2 hodet biltema)

IMG_1565.jpg

Stripa i midten er etter tapen. Begge produktene gjorde jobben bra i mine øyne, men personlig syntes jeg Meguiars var "litt" bedre (er vel derfor jeg ble hekta på det)

Uansett, året etter ser det slik ut etter vask

IMG_5637.jpg

Fortsatt "blankt" igjen, men sef dusere en når det ble lagt på, stripa i midten er fortsatt godt synlig så det har ikke oxidert så voldsomt på nesten 1 år. Får si meg imponert både av Autoglym og Meguiars, og det viser også at ved å ha litt pleie på bilen hjelper det mot feks oxidering og fuglemøkk ol.

Den egentlige grunnen til turen dit var vel at jeg skulle teste ut Meguiars Meguiar's 83 og Meguiar's 21 på bilen. Har fått "noe" mer kunnskap og snøring på dette året, samt et større utvalg av produkter takket være min AutoGeek avhengighet

Vasket og clayet først for best resultat, lakken var bra nuppete og det var en STOR forbedring etter bare en runde med clay

IMG_5659.jpg

IMG_5660.jpg

Ikke min hand da......

teipet av et område og fyrte opp den roterende poleringsmaskinen fra best tools (billig og grei, men motoren tåler begrenset med press på maskinen) samt burgunder megs pad og Meguiar's 83, etter fulgt av Gul megs pad og Meguiar's 80 el 82 (husker ikke = gammel) + Meguiar's 21 på topp med beige megs pute.

Ble noe slik

IMG_6001.jpg

IMG_6024.jpg

Skille etter roterende + ca 1 år gammelt skille helt til venstre på bildet over.

Tok også skjermen (ble ikke tatt i fjor) med Roterende og gul pute + Meguiar's 83 og megs beige pad + Meguiar's 21. Den tok faktisk veldig godt bare med den gule puta/MG83 også, så det er nok den kombon jeg hadde brukt om jeg skulle tatt hele bilen.

IMG_6055.jpg

Fortsatt noen hvite dotter i lakken jeg ikke vet helt hva er, noen som kan hjelpe? fått høre lakkstøv bla el porer i lakken. Mulig den hadde trengt en feitere polish etter Meguiar's 83 for å mette lakken igjen før Meguiar's 21 på topp.

IMG_5995.jpg

Hadde 1 meter for kort skjøteledning, så fikk ikke tatt hel panseret nå, men det blir gjort en annen dag.

Gleder meg bare til å få testet Hitachien min (Yes its neeeew) senere, så dere får myse på noen gamle poster her.....

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...