Jan E.

Ville ha 105, 111, og 101, men fikk CG. Returnere?

Kun en glad amatør, uten særlig erfaring. Men begynner å få litt dreisen på ting syntes jeg selv. Så ville gå til innkjøp av litt mer og bedre tilpassede produkter.

Leste en del her. Og valget falt på Duagloss 101, 105, og 111. Samt Swissvax Saphir.

Det viste seg at foretningen ikke hadde det på lageret. Så fikk beskjed om at de sendte Verua Bond, og Jetseal isteden.

Ok, leste litt om de. Og tenkte jeg får se hvordan de funker. Spesielt siden det ville korte ned mye på herdetiden.

Men det som kom var 101, og CG sine SUDS II, Creme glaze, og M-seal.

Prøvd å lese litt om disse, men ikke funnet så alt for mye.

Ut fra hva jeg finner ut så blir SUDSII bare et bonus vaskemiddel i denne sammenhengen?

Og at creame glaze tilsvarer ca 105?

Og at M-seal da blir et sluttprodukt ala 111?

Eller har jeg fått litt dobbelt opp. Og at Creme glaze tilsvarer mer 101, en 105?

Tenkte å bruke Saphir som en siste finish i forbindelse med treff.

Ser det står om M-seal: "Må stå 12 timer før man kan legge voks eller et nytt lag over."

På flasken står det at den danner et nesten ugjennomtrengelig skjold mot skitt.

Men hvordan blir det da å legge på Saphir over M-seal, spesielt siden den baseres på nano?

Vil ikke Saphir da feste seg ganske dårlig til denne. Og bli bortkastet å legge over?

Så spørsmålet mitt blir da: Bør jeg bytte noen av produktene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C-G er nok ikke samme som duragloss 105, duragloss 105 er en AIO type, den har noe rens i seg og den beskytter også, C-G er mer en utseende messig sak, den gjør mest mht dybde og glød i lakken din og skal så vidt jeg vet ikke være på lakken alene, den må du legge noe over.

hvorvidt du trenger den eller om det holder med Duragloss 101 og M-Seal kan jeg ikke svare på, creram glaze har nok rens i seg også så den kan nok fjerne Duragloss 101 igjen. Nå bruker de fleste duragloss 101 primært som en rens, men den alene holder også bra og ser veldig bra ut.

Hadde nok gjort følgenede her:

Duragloss 101

CG M-Seal

Saphir

M-Seal hefter til lakken på en annen måte en en voks gjør, så er nok ikke noe problem med saphir over, men vet det diskuteres om hvor lenge det holder, er ikke lett å se at en voks er borte da også en sealer shedder og beader vannet :)

Hadde nok ikke byttet noe jeg, funker bra det du har der, men mulig creame glaze ikke trengs når du bruker Duragloss 101 først....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egenskapen til nano skal vel være at den har finere overflate en konvensjonelle produkter. Og at den går bedre ned i og fester seg bedre til underlaget?

Da er det for meg nærliggende å tro at produkter en legger oppå dette vil sitte dårligere en med konvensjonelle produkter?

----------

Så det blir litt bortkastet å bruke 101, og Creme glaze?

Hvordan er Jetseal i forhold til M-seal?

Heller litt mot å bytte til Jetseal. Også bytte Creme glaze mot noe mer lakkrens ala Menzerna Power Gloss for å ha det også.

Men om jeg bruker Menzerna Power Gloss. Så blir vel 3M Ultrafine SE 50383 det samme som og bruke Menzerna Nano polish over?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja 3M ultrafina og Menzerna 106 er nok i samme gate de, begge gjør flatene LSP klare, men ultrafina er nok hakket vassere mht kjørespor om du har bløt lakk, Menzerna 106 har litt mer oljer i seg, om du bruker en av de kan du også fint gå rett på feks M-Seal etterpå (uansett er det greit med en wipedown før sealer), da er allerede lakken din renset og klar for voks eller sealer. de gangene jeg skal bruke Duragloss serien etter en lakk korrigering tar jeg ofte med 101 som rens også så den blir en base, hopper derfra over på DG 111 etterpå og lar den da herde i 24 timer..

M-Seal er vel litt bedre en jetseal mener jeg, det vet nok feks Pirex/ketil mer om, men ville nok ikke bytta til jetseal selv.

Som sagt er det flere som har diskutert heft på voks over sealer, men veldig mange gjør det, nano produkter er smått og skal nok hjelpe til å hefte i fjell landskapet du vil se om du forstørrer lakken en del ganger, derfor det henger på lengere en en voks, flaten er nok glattere, men om du feks legger på en sealer, lar den herde en stund (24 timer) skyler og tørker over bilen etterpå, deretter legger på en voks kan det nok hjelpe noe mht heften på voksen.

Personlig har liker jeg mer og mer å bruke feks Swissvax Cleaner fluid før en voks om sommeren, og syntes det gjør at voksen holder lengere. som vinterbeskyttelse er det stort sett sealere her i gården, da de med rett herdetid holder bra og tåler mer kjemi mht vask av bilen når den er på det verste om vinteren. om jeg legger en voks over sealeren da skjer jo, en av grunnene til det er at feks Saphir eller annen voks fra Swissvax er en lett sak både på og av, tar vel en halvtime både på og av med det, så det er ikke noe stor krise mht tidsklemma her hjemme ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive