Gå til innhold

Ny bil og håpløs på egeninnsats - Hva passer best?

Recommended Posts

superclementz

Hei!

Jeg venter på en ny Midnight Silver Tesla Model 3, og som jeg sier i tittelen er ikke egeninnsats på bilrenholdet mitt sterkeste karaktertrekk.

Det jeg kan være litt flink til er en kjøretur innom børsteløs bilvask med jevne mellomrom i tillegg til innvendig utvendig vask med sjeldnere mellomrom hos noen som driver med dette i det daglige, spesielt under Coronaen.

Har tenkt på om bilen kunne behandles med coating eller lakkforsegling (av noen andre enn meg) når jeg får den levert som gjør at selv min noe mangelfulle oppfølgingsevne gjør at den holder seg bedre, er lettere i renhold, og er ser ok ut.

Jeg ønsker å bevare bilens naturlige fargetoner, og trenger ikke kunne speile meg i den hver dag.

Hva er det smarteste kost/nytte jeg kan gjøre uten å endre helt på hva jeg vet jeg er istand til å følge opp? Budsjettet er ikke himmelhøyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Sv cleanerfluid og fusso. Det klarer du fint selv hvis du vil. Det krever ikke maskiner og koster derfor ikke masse selv om cleanerfluid har økt ekstremt i pris siden corona kom. Men hvis du ikke vil gjøre det selv er det helt greit å få noen til å gjøre det for deg. Og den behandlingen må følges opp 1 gang i året akkurat som bilen bør. Da er du sikker på å ta eventuelle problemer i startfasen. Og Tesla er en av bilene som absolutt bør gåes over etter utlevering. Jeg finner nesten alltid feil på helt nye biler av det merket. Trenger ikke være store problemer men greit å ta det fort.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...