Gå til innhold

Hva er forskjellen på alle disse?


Daniel35d

Recommended Posts

Vet, veldig bra tittel. 🤓

 

Hva er egentlig forskjellen på alt disse greiene som Ditec, RestorFX osv? Er det samme greien med ulikt navn og produkter fra ulike produsenter? Altså keramisk coating og slikt. Eller er det ene bedre enn det andre?

 

Er det noe fordeler eller bakdeler med å levere bilen inn til et slikt sted framfor å la noen proffe her inne ta på seg jobben? Kvalitet på jobben, pris, tidsbruk osv.

 

Har en BMW 3-serie i Black Sapphire metallic som er veldig på overtid nå, og etter en nylakkert bakdør så ser jeg virkelig hvor slitt lakken har blitt. 😦

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Ditec o.l. har i blant litt dårlig kvalitet på jobben som gjøres før forseglingen. Selve sluttproduktet kan være vel så bra som alt annet, men om bilen ser dårlig ut under er forseglingen bortkastet. Der er den største forskjellen.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel35d
6 timer siden, Klykken skrev:

Ditec o.l. har i blant litt dårlig kvalitet på jobben som gjøres før forseglingen. Selve sluttproduktet kan være vel så bra som alt annet, men om bilen ser dårlig ut under er forseglingen bortkastet. Der er den største forskjellen.

 

Vil ikke dette variere fra person til person? Eller misforstår jeg deg nå?

 

Eller er dette på grunn av at de må bruke minst mulig tid på arbeidet for å komme seg til neste bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha
7 timer siden, Daniel35d skrev:

 

Vil ikke dette variere fra person til person?

 

Det vil selvfølgelig variere fra person til person, men siden Ditec ikke er så utbredt blant entusiaster/detailere er det kanskje større sjanse for at jobben ikke blir helt 100%

Når du velger en proff/entusiast vet du ihvertfall at alt blir gjort "rett", og når du har sort bil er det også veldig lett å se om de har slurvet. Det koster gjerne litt mer, og de bruker den tiden det tar, men det er strengt tatt en fordel og ikke en ulempe. 

Restorfx hadde jeg aldri vurdert engang, de våtsliper bilen før de legger en slags coating med en merkelig finish.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel35d
12 timer siden, trogha skrev:

Det vil selvfølgelig variere fra person til person, men siden Ditec ikke er så utbredt blant entusiaster/detailere er det kanskje større sjanse for at jobben ikke blir helt 100%

Når du velger en proff/entusiast vet du ihvertfall at alt blir gjort "rett", og når du har sort bil er det også veldig lett å se om de har slurvet. Det koster gjerne litt mer, og de bruker den tiden det tar, men det er strengt tatt en fordel og ikke en ulempe. 

Restorfx hadde jeg aldri vurdert engang, de våtsliper bilen før de legger en slags coating med en merkelig finish.

 

Skjønner. Jeg kan fint lite om dette, så er ikke sikkert jeg hadde merket noe negativt med en bil som hadde vært behandlet f.eks hos en Ditec forhandler. 😅

Det er nok større sjanse for at du får et bra resultat av å sette den vekk til en entusiast som du sier ja, selv om det for mange sikkert vil føles tryggere å levere fra seg bil og nøkler til en bedrift framfor en privatperson hehe.

 

Det er en av bakdelene med svart bil, absolutt.

 

De gjør det ja.. Sluttresulatet ser jo veldig blankt ut for oss utrente/uvitende da. Men ikke sikkert det er så bra som de skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha
5 minutter siden, Daniel35d skrev:

 

Det er nok større sjanse for at du får et bra resultat av å sette den vekk til en entusiast som du sier ja, selv om det for mange sikkert vil føles tryggere å levere fra seg bil og nøkler til en bedrift framfor en privatperson.

 

I dag er det mange entusiaster/detailere som har (eller jobber for) firma i hele landet, legg ut en forespørsel under "jobb ønskes utført" så finnes det sikkert noen ikke så altfor langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel35d
2 minutter siden, trogha skrev:

I dag er det mange entusiaster/detailere som har (eller jobber for) firma i hele landet, legg ut en forespørsel under "jobb ønskes utført" så finnes det sikkert noen ikke så altfor langt unna.

 

Jepp, har tenkt å gjøre det etter jeg har fått lakkert og byttet et par ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...