Gå til innhold

Legge solfilm på bilrutter selv?


alexanderst

Recommended Posts

alexanderst

Er det noen som har erfaring med å legge solfilm på bilruter selv? Lurer på å gjøre dette på Poloen, men gidder ikke hvis det er tilnærmet umulig å unngå luftbobler, eller at det må rives av etter en stund pga. dårlig kvalitet. Ser det er en del guider på YouTube jeg kan følge, noen som har brukt en spesifikk guide og/eller bestilt en spesifikk solfilm og fått gode resultater? Rutene på Poloen er nok ikke av se mest utfordrende, men den lille sideruter kan nok bli en liten case. 

 

 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian1991

Hei, 

 

Ja dette er et eget fagfelt! uten tvil. 

Har prøvd litt tidligere, men billig film er noe dritt. Og om man ikke har lagt solfilm før så blåser man igjennom endel før det blir ok. Og man ender nok bare med ok :P

 

Få noen som kan det til å gjøre det mener jeg :) av personlig erfaring. Såå dyrt er det ikke, og man ender nok dyrere til slutt om man skal gjøre det selv

 

#sparesegtilfant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg la solfilm for ca.20 år siden skulle jeg absolutt gjøre det selv. Etter et par mislykkede forsøk demonterte jeg rutene og tok dem inn i stua, og med et par ekstra hender gikk det da greit å få det relativt strøkent. De andre rutene fikk jeg hjelp til å legge, på neste bil satte jeg bort hele jobben til noen som vet hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...