Gå til innhold

Hvor lang tid for å polere et panser eller en dør

Recommended Posts

Hei

Jeg har vasket og polert mine biler etter gode råd og tips fra DCN siden 2012, men oppfatter meg nok som relativ fersk i dette faget ennå. Benytter Swissvax-produkter (Cleaner Fluid Professional Regular og Shield vox) med dualaction maskin med litt forskjellige puter fra SV og andre (ekstra fine stort sett da jeg har vært litt engstelig for å polere for mye).

Noe som jeg har lurt på og som jeg ikke har sett noen si noe om på poster her er :

1) Hvor lang tid bruker dere f.eks. på å polere et fabrikk-nytt panser eller en del av et panser. Lurer på om jeg skulle brukt litt lengre tid.

2) Hvor ofte bytter dere puter under polering? Jeg har stort sett brukt en pute.

Noen som har tips?

Ser at mange anbefaler gule rupes puter på ny bil. Skal kanskje kjøpe noen slike for å polere min nye 330EXT (med Tanzanite Blue II Metallic) som jeg får snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Det kommer an på flere faktorer. Men et nytt panser burde gå fort da det ikke burde være mye riper å korrigere. ellers er riper, middel, puter og hardhet på lakk faktorer som avgjør tidsbruken. Du kan fint bruke gul rupes på lakken din. Du bør rense/blåse ren puten så fort den begynner å bli mettet. Og bytte før den blir for varm, da har du putene mye lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...