Gå til innhold

Kärcher utstyr på Kranzle maskin

Recommended Posts

Stig J

Har en del utstyr fra min Kärcher K7 liggende, blant annet den store roterende underspyleren som jeg enda kunne tenkt meg å bruke. Men da på min Kranzle 10/122TS. Er det noe enkel og grei måte å få dette til å fungere? Finnes det overganger? Er løsningen å ofre Kärcherslangen, kappe av en stubbe og så få klemt på en M22 kobling slik at jeg får brukt Kärcherpistolen på Kranzlen? Har ikke så enormt lyst å rigge til både K7en og Kranzlen hver gang jeg skal ta en underspyling.  Og har heller ikke lyst å kjøpe disse andre dyre underspylerne siden jeg allerede har denne som fungerer veldig fint. Fordelen med denne er jo i tillegg skum/avfettingsbeholderen som kan kobles til. 

Til info om det har noe å si så har jeg Idrobase pistol/lanse. 

88197311_1221492694716709_47148581594438

108211776_1332231866976124_2336111819744

Endret av Stig J

Min BMW Z4 Coupe og 316i

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Moderatorer
magne

Jeg har samme underspyler og kränzle. Ikke noe problem å få tak i overgang mellom m22 og kärcher kobling.
Hvis jeg husker korrekt benyttet jeg hurtigkoblingen man får hos bilnerden, så både lanse og underspyler har den hurtigkoblingen.

Uansett finnes det jo flere hurtigkoblinger fra flere produsenter, og man få sikkert noen som passer både m22 og kärcher, i tilegg til vanlig overgang.

Her feks: https://www.swedol.no/adapter-klikkoblingm22vt-85097.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J

Takker @magne Vil det da si at du har satt adapteren du linket på Kärcherpistolen og da får M22 kobling. Trodde ikke det var plass til klumpen der og at koblingen skulle litt lengre inn før den klikket seg på plass. Adapteren der trodde jeg var til å sette på maskinsiden for å få M22 slik som dette:

adapterbilde.webp

men kan man bruke den i andre enden løser det jo alt. 

Jeg har denne pistolen:

d1.jpg

Min BMW Z4 Coupe og 316i

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Moderatorer
magne

Jeg koblet overgangen på underspyleren, siden det er den eneste tingen jeg har med kärcher kobling.
Jeg bruker som nevnt hurtigkoblinger på alt, så pistol har hurtigkobling (hun)

lanser, skumkanon og underspyler har hurtigkobling (han)

men mener jeg kjøpte en haug av m22 hurtigkoblinger, og mellom underspyler og hurtigkobling har jeg en overgang fra kärcher til m22, som igjen er m22 til hurtigkobling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...