Gå til innhold

Fjerning av sevje fra bjørketre


TunkX

Recommended Posts

Etter at jeg hadde lagt på voks i dag (CG 5050) har det kommet små blanke prikker på lakken. Mest sannsynlig fra et bjørketre i hagen. Trur det er noe slags sevje fra buska. Det sitter som pokker`n ! :( sikkert mulig og fjerne med clay, men siden jeg akkurat har vokset bilen er jeg ute etter en mere skånsom metode. Noen som har opplevd lignende, og evt forslag til og få det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224
Etter at jeg hadde lagt på voks i dag (CG 5050) har det kommet små blanke prikker på lakken. Mest sannsynlig fra et bjørketre i hagen. Trur det er noe slags sevje fra buska. Det sitter som pokker`n ! :( sikkert mulig og fjerne med clay, men siden jeg akkurat har vokset bilen er jeg ute etter en mere skånsom metode. Noen som har opplevd lignende, og evt forslag til og få det bort.

prick bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke verdens undergang om du må legge et nytt lag voks...? Ville kanskje prøvd avfetting først ja, og så ev. clay, da seige ting ikke akkurat blir mindre seigt når man clayer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve en omgang med prickbort, og deretter et nytt lag med voks ;) . Clay er nok ikke aktuelt i første omgang, da den tar knekken på grunnarbeidet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

avfetting for bilogiske saker ala insektsfjerner kan også gå. sw100 sin kan stå på lakken greit lenge også og er så og si harmløs mht voks/selaer

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy
VARMT VANN!! Det funker fjell.

Hmmm, da jeg jobbet som klargjører hos Møller bil, så hadde vi ofte dette problemet, med nybiler som sto på parkeringsplass, med mye trær, å da brukte vi alltid steamer med KALDT vann, ettersom varmtvannet bare gjør dette seigere, å drar det utover lakken.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange forslag!!! :rolleyes:

Tenkte jeg ville prøve qd sammen med mine nye microfiberkluter fra Cobra først, og det funket faktisk! :D Gikk over 3-4 ganger panser og tak som var hardest rammet, så godt som alt forsvant.

Uansett ble det et lag til med CG 5050, nydelig voks ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok inn en bil for behandling i dag som ikke har sett voks på 4 år! Den hadde inntørket sevje fra gran eller furu på panseret, skikkelig inntørka og etsa inn i lakken. White spirit på ei fille tok det meste! (hverken clay eller prickbort funka her..) (også håper jeg på at scholl tar resten..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Har det samme problemet. Ingen kjemikaler har gjort jobben, uten å også ta voksen. MEN..

Swissvax Quick Finish tok det lett. Kun spray på og tørk bort med microfiber... MEN...

Skikkelig varmt vann og en god klut gjorde det vel så bra. Billig, miljøvennlig og velfungerende.

TAKK FOR TIPSET!!!

_______________________________________________________
Torgeir Jacobsen
Riktig bilpleie er jo moro... Jeg lærer noe nytt hele tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo det pokkers treet. Du vil jo bare få nye flekker hele tiden så lenge det lever.

Mor har samme problem med sin bil som står parkert under flere store bjørketrær.

Frem med motorsaga. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...