Gå til innhold

Fettflekker?


Abby

Recommended Posts

Hei!

Jeg har sett etter siste polering at bilen min er full av noe som ser ut som.. jeg vet ikke helt.. fettremser..

Ser nesten ut som det ligger olje under lakken eller noe.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Det syntes aller best i sola, og det ser ikke bra ut.. ser ut som bilen er gnidd inn med fett eller olje!

Mitt spørsmål da er om noen vet hva dette er, og hvordan jeg kan unngå det, eller fjerne det..

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder hjelper mye ;) Prøvd å vaske den regner jeg med? Eventuelt en avfetting eller en håndpolish, men vet ikke helt hva det kan være så greit med et bilde først :)

Skal prøve å få tatt et etterpå, men det eneste dumme er at det kommer liksom ikke fram på bilde!=( men jeg skal prøve å få tatt ett etterpå eller i morra

Skal prøve å få tatt et etterpå, men det eneste dumme er at det kommer liksom ikke fram på bilde!=( men jeg skal prøve å få tatt ett etterpå eller i morra

Det kan minne litt om dette, bare at det ligger under lakken liksom.. men det går i remser..

post-891-1247668108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er hologrammer?

Jeg er ikke helt sikker på hvordan hologrammer ser ut... men godt muli det er det!

Men det ser ut om det er inni lakken på en måte... jeg vil bare vite hvordan jeg kan få det bort og ungå det neste gang, for det er irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Dersom det er hologrammer må du gå over med en finere polish og pad.

Tok du IPA-wipedown etter polering? Så det er ikke bare oljer etter poleringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er hologrammer må du gå over med en finere polish og pad.

Tok du IPA-wipedown etter polering? Så det er ikke bare oljer etter poleringen?

Vi vasket og clayet, polerte, wipet av, og spylte bilen etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Hologrammer/kjørespor eller noe slikt høres det ut som.

Som sagt tidligere så må du nok på ei runde til med finere polish og pad.

Hvilke produkter brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte fra proffserien til meguiars, husker ikke navnet helt, men tror det var m 80 eller noe.. Med en gang vi begynte så vi at den la igjen sånne flekker, så vi byttet til en mildere pute... kanskje det kan ha noe med saken å gjøre?

Så dere mener det blir borte om jeg polerer igjen? Planen er å gjøre det om ikke legge, og få lagt voks på bilen og.. (noen jeg aldri har gjort før)

Men finns det noen måte å få det bort på uten polering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hvis det er kjørespor, så nei! Kjørespor er på en måte mange microriper som kan ha kommet av at polish ikke har brutt seg helt ned,kjørt med for lenge, eller som sagt at det er brukt for kraftig kombo i forhold til hvor myk lakken er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kjørespor, så nei! Kjørespor er på en måte mange microriper som kan ha kommet av at polish ikke har brutt seg helt ned,kjørt med for lenge, eller som sagt at det er brukt for kraftig kombo i forhold til hvor myk lakken er...

Er ganske sikker på at det ikke er kjørespor! for det er ikke riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ja da er det nok kjørespor/hologrammer er jeg redd ;) Mulig det var igjen en del oljeg etter MG#80 etter sist dere polerte som skulte dette frem til beskyttelsen ble borte etter vask og dermed oljene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hologrammer av s30 og orange scholl pad. Dette på hard lakk, og grunnen viste seg å være at jeg kjørte produktet tørt, og brukte for mye press på avsluttende pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...