Gå til innhold

Billigere bilprodukter utenlands?


Kenneth Otterlei

Recommended Posts

Kenneth Otterlei

Lurte på om det var vits å kjøpe produkter fra utlandet. FKS fra disse https://www.in2detailing.co.uk/products/bilt-hamber-auto-clay-bar-regular-200g?_pos=9&_sid=fd797f7f2&_ss=r

 

12 kr står pundet i.. så dette vil da koste 148 kr INK mva eks frakt.  De krever 50 pund for fri frakt.   Altså 600 kr eks mva. 
 

Det ser ut for meg at dette kan være lønnsomt. FKS microfiber kluter, børster etc.  Ca 20 kr PR klut. Detail børster etc virker også langt rimeligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper litt i fra UK, ikkje så mye som før, mest pga produkter som ikkje er tilgjengelig i Norge, men og rimeligere, et eksempel er Angelwax corona som eg gav ca 350-70 for m frakt, i Norge 500 hos Poleringskongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Otterlei

Det er tydelig 50-60 kr å spare ca på det som koster 220 kr i Norge.  Som clay FKS. 

clay uk 140 kr - Norge 229. 
spesielt store microfiber kluter. 150 -200 kr differanse! 
 

så også kostesett detailer 90 kr vs 450 kr. 
forøvrig alt på den engelske butikk siden jeg linket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kenneth Otterlei skrev:

Lurte på om det var vits å kjøpe produkter fra utlandet. FKS fra disse https://www.in2detailing.co.uk/products/bilt-hamber-auto-clay-bar-regular-200g?_pos=9&_sid=fd797f7f2&_ss=r

 

De krever 50 pund for fri frakt.   Altså 600 kr eks mva. 
 

Hjelper vel fint lite med fri frakt når dem ikke sender til Norge😉

Skjermbilde 2020-09-28 kl. 20.58.37

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Otterlei

Jeg oppdaget dette, sendte e-post luringene trodde Norge var en del av  Sverige 😂😂😂
så joda de sender så lenge du handler 50 pund i varer, men på toppen av dette kommer Mva.  Ha de svare meg på e-post om det lit seg gjøre. Ved interesse kan jeg poste svaret her. 

Endret av Kenneth Otterlei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kenneth Otterlei skrev:

Jeg oppdaget dette, sendte e-post luringene trodde Norge var en del av  Sverige 😂😂😂
så joda de sender så lenge du handler 50 pund i varer, men på toppen av dette kommer Mva.  Ha de svare meg på e-post om det lit seg gjøre. Ved interesse kan jeg poste svaret her. 

Hvordan skal du få gjenomført handelen når du ikke kan velge Norge som adresse land? Du må i tillegg betale et fortollingsgebyr til posten om dem sender med Royal mail, å i følge  posten.no er dette 299kr.  

Skjermbilde 2020-09-29 kl. 00.00.37

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye styr for å spare noen få kroner, frakt tar også noe lengere tid enn normalt pga. den berømte kåråna... Det er ofte gode tilbud hos de etterhvert mange nettbutikkene i norge, og som en liten bonus støtter man jo det lokale næringslivet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Otterlei

Dere har rett i at det er dyrere i Norge. 
spesielt med tollsatser og straffegebyr fra EU til tross for at vi er i EØS. 
 

At dette gjør at prisene er hinsides vs norske butikker er et trist faktum. Men, likevel ved større ordrer vil man gå i pluss. FKS et børstesett priset med 200 vs 6-700 i Norge.  Det betyr fremdeles at påslag ligger i snitt på 2x. 

 

Norway with Shipping is not an EU country.

It is in Europe but shipping rules are different.

We have to submit commercial invoices etc with all orders and shipping costs are higher.

But I will check cost and let you know

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt litt fra Tyskland, på nettsider som https://www.waschhelden.de/ og  https://www.autopflege-shop.de/ 

 

På kvantumsordre sparer man litt, men skal man ha et par børster og noen kluter bare kan det være bedre å kjøpe i Norge. 

 

Er også heldig og har hytte i Sverige, så har handlet litt dit og tar meg evt en helgetur for å hente. 

 

Bare for å ta et eksempel:

Koch Chemie AW Norge: 890,- hos DetailShop

Koch Chemie AW Tyskland: ca. 450,- + 100,- i frakt, totalt 550. 

 

Såklart koster drivstoff, heldigvis ingen bompenger dit :)) Men kjøper jeg varer dit, så kjøper jeg ikke bare en ting, men flere for å spare mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om å kjøpe fra in2 detailing i vår men dei ville ikkje sende pga covid 19, fare for at den kom bort men samtidig har eg handlet litt fra Clean your ride og SimpleWax og det gjekk fint så enkelte er kanskje litt vel skeptiske. Simplewax sende i utgangspunktet ikkje til Norge dei heller men om du tar kontakt med @nadeem så finner han en frakt pris til deg og sende om du ber om det. 🙂 

 

Endret av ALFRED
Lagt til noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...