Jump to content
vsbilpleie

Polytop

Recommended Posts

vsbilpleie

Polytop - Noen som har fått erfaring? polish / pad

ser at scandicshine har erstattet scholl consept med dette og skryter uhemmet av den. 

jeg gikk fra scholl til menzerna. pga pris og syns den var lettere å bruk.

vil polytop generelt være en oppgradering fra menzerna? i den grad det er mulig å svare på.

Ramm

Du bør teste Koch Chemie hvis du ikke allerede har gjort det. Gode priser og veldig gode produkter. 
Venter på en 3D One, som også skal være veldig bra. PanTheOrganizer skryter av den og han kåret den også til beste polish 2020. Kan evt. gi deg en tilbakemelding på 3D One :) 

• Like 1

Knutis

Jeg skiftet selv fra Scholl til Polytop i sommer, har ikke vært helt fornøyd med Scholl siste årene. Jeg syns S20black har vært god, men har savnet den gamle S3gold og det sier kanskje litt.

Både de blå og de røde putene til Polytop er gode i bruk, jeg syns kanskje de tykke med luftehull er hakket mer behagelig enn de tynne.
Jeg har kjørt de til det ryker av de, og eneste "feilen" jeg har oppdaget så langt er at den hvite Polytop-skriften på baksiden av putene overføres til bakplaten. :)
Rapid one step plus er det nærmeste jeg kommer en perfekt 1-stegs, har ikke testet holdbarheten på den uten LSP men den avslutter utrolig pent og er en drøm å buffe.
Det samme gjelder Diamant 5000 og 3000: en drøm å jobbe med, lett å buffe. Det eneste jeg savner er en polish med enda mer cut, da til og med 3000 blir litt snill syns jeg.

Menzerna har jeg ikke brukt på snart 10år, så jeg vet ikke hvordan de er å bruke nå i 2020. Men jeg var godt fornøyd med polish derfra sist jeg brukte, støvet kanskje litt mye og luktet stram kjemi, men ellers fungerte det meget bra.

Apex seal er er forsegling som koster lite, og er lett å jobbe med. Litt tyngre å buffe hvis man legger for tykt eller holder på i temperaturer ned mot 10grader.

Foreløpig testing viser svekking av sheeting etter ca 3mnd, langtidstest i vinter er igangsatt.

835F925A-89D7-4C97-919C-8D9730085A1C.jpeg

FC5E7D55-19DB-497C-8E60-DF3EB9316ABA.jpeg

Edited by Knutis

MortenHaa

Har fått testet Super Cut 5000 en del som er medium polishen til Polytop og må si at jeg ble positivt overasket over denne! Cutter ekstremt bra og avslutter meget pent og fungerer ypperlig som en-stegs på tysk lakk. Den støver noe, men langt fra like mye som Menzerna.
Jeg er hovedsaklig en Koch Chemie mann og har brukt ekstremt mye av deres polisher, men jeg heller nå nesten over til å bruke Polytop framfor Koch. En av hovedfordelene til Polytop er at polishene er lettere å buffe :) 

vsbilpleie

da høres det ut som om polytop absolutt ikke vil være noen nedtur ifra menzerna. 

spørs om ikke jeg må bestille inn rapid one step plus for å teste den. så får se se hva som kommer senere.

noen som kan si noe om forskjell på pads? i dag bruker jeg stort sett bare uber puter pga pris.... ja, jeg har vært gnien og kjøpt etter pris.

er det stor forskjell på uber puter og "dyrere" puter? 

har det noe for seg å kjøpe polish og pad i samme merke? eller er det mer markedsføring at de anbefaler selvfølgelig å bruke sine egne spesialtilpassede puter? 

blei mye nybegynner spørsmål (fra en som egentlig ikke er det) her nå, men jeg har lissom bare finni noe som har fungert og sitti fast der i mange år.

så tenkte plutselig på at kanskje verden har kjørt fra meg så jeg må ut på oppdagelsesferd igjen. 

Knutis

Jeg syns Uber-putene fungerer veldig bra, jeg likte også veldig godt de gamle Scandicshine-putene som nå dessverre er utgått.
De nye Waxd-putene de har syns jeg blir for tynne, jeg liker at det er litt tykkelse på putene. Så er du fornøyd med Uberne, kan du bare fortsette med det etter min mening.

Men gud så morsomt det er å være på oppdagelsesferd igjen? :)

vsbilpleie
23.9.2020 - 12.24, Knutis skrev:

Jeg syns Uber-putene fungerer veldig bra, jeg likte også veldig godt de gamle Scandicshine-putene som nå dessverre er utgått.
De nye Waxd-putene de har syns jeg blir for tynne, jeg liker at det er litt tykkelse på putene. Så er du fornøyd med Uberne, kan du bare fortsette med det etter min mening.

Men gud så morsomt det er å være på oppdagelsesferd igjen? :)

Da blir det nok bare prøve først med de putene jeg har. har jo blitt en bunke. har egentlig aldri sett noe særlig her heller at folk virkelig anbefaler likt merke på puter og polish. noen ganger er det bra noen ganger er andre kombinasjoner bedre.

tja, kan fort bli dyrt. ikke vært inne på scandiscshine sine sider på lenger (har bare handlet på bilnerden i mange år). mye spennende der. så er det det å prøve å la vær å handle masse nytt bare for moro skyld da....

23.9.2020 - 20.04, ALFRED skrev:

er ikke så stor face bruker. men takk for tips. det finnes tydeligvis noe annet en middags bilder, strava oppdatering og andre tilsvarende "spennende" ting der