Jump to content
jdidds

Lakkskader ved ny bilkjøp

Recommended Posts

jdidds

Slettet

Edited by jdidds
Klarte ikke å slette innlegget

Stian1991

Hei, norsken var grei etter litt tyding; wing, eller fender. Altså skjerm høres ut som noe som kan ordnes med en bulkedoktor. Noe forhandler burde ordne om bilen er gått typ 100km.

Interiør og listen er grei skuring i forhold til garanti sak mener jeg. Selv om det er eiere som klarer å påføre mye allerede første 10 minuttene, derfor er dette noe du burde ha påpekt før du kjørte den ut.
Saken er at "prikkene" ville jeg lagt i med lakkstift rett og slett for å unngå lakkering av et helt panel. Dette er noe mange kan ordne her slik at det er så og si umulig å se.
Seriøse forhandlere burde selvfølgelig tatt alt dette på garanti innenfor et par hundre km mener jeg, og da dette tydeligvis ikke er noe tesla så er dette under det man kan forvente av standard.

Hjulene er også grei sak da dette står i kontrakt!

Legg gjerne inn flere og bedre bilder, gjerne opplyse om hvilke bil det er. Dette fordi enkelte ting er utsatt på enkelte modeller, som for eksempel listen som ikke er slik den skal.

Jeg har vært borti mye saker, og fått orden på mye. Men som oftest er det udiskuterbart hvilke opphav skaden har :)

jdidds
11.9.2020 - 2.08, Stian1991 skrev:

Edited by jdidds

Stian1991

Ja det er viktig å ta en virkelig nøye inspeksjon når man skal hente en bil, uansett om det er nytt eller brukt. Det er så lett for at det oppstår slike situasjoner. 

Mest sannsynlig om det er så lite så er det ikke gått igjennom galvaniseringen, bare å legge i lakk og ikke tenke noe mer på det. Sårene i lakken ser veldig ren ut på bildene og skal gå helt fint uten at det byr på problemer i ettertid. Men som alltid så er det viktig å holde bilen ren og pen, det er alfa omega når det gjelder å unngå rust.

Mulig det er alu paneler på den andre bilen din, ikke vet jeg. men synlig rust danner seg ganske fort i sår der det kommer frem bart stål.

Opel skal generelt være ok kvalitet sånn produksjonsmessig og hva som er levert, at det er i forhold til forventninger og standard. Men her er erfaringsmessig det forhandler leddet som svikter.