Tomas

Skal freshe opp motorsykkelen for salg, litt tips?

Hei.

Skal snart legge den gamle lett MC'en ut for salg og lurte på om noen hadde noen tips til hva jeg kan bruke for å shine den opp litt?

Den har nå stått så godt som ubrukt i flere år og det er ti og med kommet rust tendenser på styret.

Det er snakk om en Yamaha Virago så det er mye chrome på denne.

Er heelt fersk når det kommer til "bil" pleie så jeg appellerer til dere med kunnskap:)

Når jeg tenker på produkter tenker jeg på kanskje autoglym og litt sånne mer "mannen i gata" produkter, da vi ikke har noen fancy bilpleie butikker i nærheten og bestille fra nett tar for lang tid.

Takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å svare direkte på hvilke produkter du bør bruke, vil jeg forklare litt hvordan jeg gjør det. Alle deksler og kåper som kan skrus av, skrur du av for å vaske og for enklere å komme til bak de.

Rene dekk og felger gir et veldig godt førsteinntrykk etter min mening. Autosol ol. gjør susen på all krom. Bruk god tid og gå over flere ganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men takk for det, hjalp faktisk endel:)

Jeg hadde faktisk en tube med Autosol liggende så kommer til å bruke det:)

Og fant ikke noe annet en det i butikkene heller.

Ellers tenkte jeg og gå over med Meg's ScratchX og til slutt legge på Megs NXT Wax 2.0.

(har ikke så mye foreløpig)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok, men takk for det, hjalp faktisk endel:)

Jeg hadde faktisk en tube med Autosol liggende så kommer til å bruke det:)

Og fant ikke noe annet en det i butikkene heller.

Ellers tenkte jeg og gå over med Meg's ScratchX og til slutt legge på Megs NXT Wax 2.0.

(har ikke så mye foreløpig)

Sykler er håpløse å vaske, så mange kriker og kroker. Pleier å bruke diverse børster for å komme til på min egen, et rimelig sett med mindre malekoster funker, men regn med at det detter av litt bust. Vet ikke hvordan lakken på Virago er, men du kan fint bruke samme fremgangsmåte som på bil på de lakkerte flatene. Pass på å ikke få noen form for vinyl- eller dekkfornyer på kjørebanen på dekket, for da blir det glatt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pass på å ikke få noen form for vinyl- eller dekkfornyer på kjørebanen på dekket, for da blir det glatt...

Hehe, tenkte jeg skulle få det blankt, men da dropper jeg det:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, skal du jobbe for hånd eller med maskin?

Dersom du skal bruke håndkraft ville jeg bare stikket innom Mekk på Spor2 og kjøpt autoglym srp og jobb denne godt inn. ;)

Denne fyller bra så sykkelen vil ihvertfall bli blank for en liten stund, og du kan legge et lag med voks eller sealer på toppen for at det skal holde lenger..

Bruk dette på alt av lakkerte overflater og autosol på all chromen så blir nok sykkelen bling bling til slutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok til å kjøre over med maskin på tanken iallefall, ellers får hånd.

Ellers som jeg nevnte tidligere så kommer det til å gå i autosol på chromen:) (dæven felgene ble blanke.)

Der har vi en som har vært i Flekkefjord iallefall:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som en god plan med maskin på tanken ja.

Har spilt for FFK i noen sesonger og bodd i Rauli så er litt kjent i byen kan du si.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat :)

Fikk sykkelen "opp i halsen" i går så jeg må ha en liten pause, men det funket veldig bra med Autosol, men ikke det beste, det ser jeg.

Voldsomt mange bittesmå rustflekker og slikt så det var virkelig på tide at dette blir gjort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør huske att Autosol ikke legger igjenn noe beskyttelse, den er kun tenkt som polering for metall. Du bør legge ett lag med voks over metallet. Og du bør være veldig forsiktig med og bruke maskin på MC, jeg kommer aldrig til og bruke det på HD`en min. Legg ut bilder hvis du har mulighet. Lykke til med salg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

cotte78,

Er klar over dette men hovedsaklig så skal den bare skinne mest mulig for en dag:)

For å si det sånn jeg skal være glad hvis jeg får 14.000 får den, når jeg skulle begynne på den så var det rett før jeg bare ville gi den vekk:P:P men det ble noe helt annet med litt Autosol da.

Hadde nok heller ikke gjort det på en HD.

Ps.

Bare si i fra hvis noen er interessert:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det har kommet "nupper" i f.eks chrome, er det fortapt da? eller kan disse fjernes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive