Peavey

Det evige spørsmålet: Hvilken type maskin?

Har da funnet ut at en eller annen type maskin skal jeg ha meg. Nå er det bare å finne ut hvilken.

Er veldig redd for å ødelegge lakken med en rotary maskin, men ser samtidig at dere ikke anbefaler DA pga liten korreksjonsevne.

Så har man Flex, slik jeg forstår det har den DA funksjonen og tvungen rotasjon. Leste her at noen her hadde korrigert med en slik og var fonøyd med det.

Bilen min er en Audi og har lest flere steder her at Audi har hard lakk (stemmer det?)

Når det gjelder lakken på min bil er det ikke store riper. Er vaskeswirls og småtteri.

Mulig jeg tar andre biler etterhvert (synes det er skøy å drive med slikt :)) som har mer behov for korrigering, men det får vi ta når den tid kommer ;)

Tror de fleste her kommer til å anbefale rotary, men husk; jeg er helt nybegynner på maskinpolering!

Leste i en tråd her at Flex hadde 90% korrigeringsevne til rotary. Hvis dette stemmer lurer jeg på å gå for en slik.

Vil gjerne ha tips og innspill på dette. Er Flex noe å satse på? Eller er det rett på rotary som gjelder uansett?

Jaggu ikke lett dette:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for roterende.

Så begynner du med en fin finish polish på fin pad og går gradvis over på grovere saker når du føler deg sikker.

Om du ikke tør å begynne med din egen bil så lån en gammal bil eller finn ett panel på huggern og prøv på.

Du lærer ikke roterende med DA og det går treigere å få ett bra resultat som aldri kommer til å bli like bra som med en roterende om du har over medium hard lakk.

Men Flex sin DA skal være god om det er DA du har bestemt deg for

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA med trøkk er flex sin, den er vel overlegen alt annet der ute mht DA maskiner. Så har du litt kr å bruke på maskin så ville jeg def tatt den.