Gå til innhold

plenklippermotor som ikke slår inn

learningbydoing

Recommended Posts

learningbydoing

Jeg har en plenklippermotor som jeg ikke får "kompresjon" på virker det som, men jeg har liten lyst å begynne og demontere sylinder/toppakning m.m dersom det er noe annet jeg bør feilsøke først. Så langt har jeg forsikret meg om at starteren virkeren, coilen fungerer, ny tennplugg, bensintilførselen er som den skal være, olje er det. Har elektrisk start, når nøkkelen vris rundt så "starter" den dvs starteren slår inn og  "svinghjulet" blir dratt rundt, men ingenting annet skjer. Noen som har noen gode tanker og ideer, hva neste feilsøkingsskritt burde være. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian1991

Hadde for litt siden samme, men da var det tett luftfilter faktisk. De er gjerne så små at om det er mye drit i det så skal det ikke mer til for at man ikke får start :) Prøv uten luftfilter, en dash med startgass og se om det tenner. Husket å sjekke gnist?
Skal ikke være så mye mer enn det du sier her. Men skal mye til for at en mister kompresjonen, om den ikke har stått utrolig lenge i fuktig miljø osv.
Regner med du har prøvd med chock og god gammel håndmakt i drasnoren? 😜

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 8 months later...
Snik1

Fått den til nå? Kanskje litt seint svar..

Som regel har plenklippermotorer en liten splint som sitter mellom veiva og svinghjulet. Hvis bladene stopper opp på en stein eller stubbe, så fortsetter ofte svinghulet en kvart til halv omdreining, og knekker denne splinten. Ta av startsystemet på toppen av klipperen, så du kan se svinghjulet og det lille sporet. Er det ikke på riktig plass, så vil den heller ikke starte. Bytt splinten og sett alt på plass, så skal det være lett å starte igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...