Ståle

swissvax sykkeltrøyer - wow wow wow!!!

46 innlegg i emnet

Hei Dag :)

Utpå morgenkvisten i dag bråvåknet jeg av at jeg hadde drømt.

I drømmen var jeg på sykkelferie i mellomeuropa, eller nærmere bestemt jeg holdt på å sykle opp Alpe D`huez i de franske alpene, noe som er en drøm jeg har hatt lenge, og antagelig skal gjøre neste sommer

-Vi skal ha bil og campingvogn og reise rundt å sykle alle de kjente fjellpassene fra Touren på dagtid, og drikke lokal rødvin om kveldene.

Wiki :

Alpe d'Huez er ett av de mest kjente fjellene i Tour de France. Det har vært med nesten hvert år siden 1976.

Klatringen er 13,8 km lang og med en stigning på 8,1 %. Vegen har 21 serpentinsvinger med skilt med navnet på vinnerne på hver etappe som er avgjort her.

400px-Serpentinen_AdHn.jpg

Lance i aksjon opp nevnte strekning... :

Men la meg komme til poenget,

Jeg hadde en sort Swissvax sykkeltrøye på meg da jeg syklet.... B)

Trøya var kortermet og foruten sort, så hadde den swissvax logoen i ganske stort på bryst og rygg slik som dette:

swissvaxlogo.jpg

Og på armene sto det "care for your dream" i hvit ganske diskret skrift.....Og den var så kul at selv pro-rytterne som trente der, og passerte meg på veg opp kommenterte den (ja det var en syk drøm) :D

Men saken er den at alt som inneholder det sveitsiske flagget aldri kan bli feil når det gjelder sykkelsport, og at trøya var sinnsykt stilig er det ikke tvil om.

Det finnes fabrikanter som feks jeantex osv som produserer trøyene akkurat slik du vil ha de, og vi har fått laget flere trøyer til feks vår sykkelklubb og bedriftsidrettslaget.....

Ei slik trøye jeg bare ha, og jeg lurer på om det lar seg gjøre...? Hva sier du, hva sier sveits hvis noen laget en swissvax sykkeltrøye?

-blir jeg saksøkt ?

Jeg vil også anta at det kunne bli et rimelig bra kommersielt produkt, og samtidig en reklameartikkel av det virkelig vellykkete slaget som bvil slå godt an blant folk som ikke bare vokser bil -men leggene også :lol: (jeg vokser ikke leggene, bare så det er sagt <_< )

Alle syklister - selv om vi er helt normale ellers, blir noen skikkelig jålebukker når det kommer til syklinga, og voksne mannfolk sammenlikner og driver fargematching som får designhomsene til å rødme i skam. Ei slik trøye vil antagelig bli lagt godt merke til, og den vil bli ettertraktet, det er jeg 110% sikker på.

Er du interessert ?

Noen andre her som kunne tenke seg en slik?

Pokker, skulle reist til paris og blitt designer jeg altså :D

Mvh

ståle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvorfor ikke. Har akkurat kjøpte meg en alt for dyr Bianchi sykkel så hvorfor ikke en altfor dyr sykkeltrøye og :D:D

Det var forøvrig en spennende drøm. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Romsdalinger... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Punkt 1. du ser ALT for mye på tour d france

Punkt 2. du er ALT for mye her inne

Punkt 3. lekker flaskene med cleaner fluid på soverommet?

sef ville jeg hatt en slik trøye om det lages :)

skulle bare mangle, sykkel og bilpleie er jo som skapt for hverandre, om Dag ønsker meg i en sykkeltrøye er en annen sak, men jeg er rimelig kul på damesykkel her hjemme :)

ps, det er så bra slike drømmer, hvem stod i målområdet og tok deg imot? claudia, tone, tyra?!?! ikke si Dag da, det blir bare rart...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ps, det er så bra slike drømmer, hvem stod i målområdet og tok deg imot? claudia, tone, tyra?!?! ikke si Dag da, det blir bare rart...

hehehe.. flirer så jeg holder på grine... Ser for meg Dag med åpne armer ala Dag Otto Lauritzen-stil i målområdet..

BTW! 1 stk sånn drakt til meg også... regner med det blir fullt matchende sett med nanolotus forsegling for å holde inne svetten og vannet. En Swissvax-sykler bør jo ikke svette offentlig - tar seg jo ikke ut. Når jeg tenker etter bør jeg heller ikke drakten være for tettsittende heller - dette får å unngå "sprengt pølse" effekten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Punkt 1. du ser ALT for mye på tour d france

Punkt 2. du er ALT for mye her inne

Punkt 3. lekker flaskene med cleaner fluid på soverommet?

sef ville jeg hatt en slik trøye om det lages :)

skulle bare mangle, sykkel og bilpleie er jo som skapt for hverandre, om Dag ønsker meg i en sykkeltrøye er en annen sak, men jeg er rimelig kul på damesykkel her hjemme :)

Jeg er helt sikker på at det hadde blitt dritfett hvis du hadde swissvax trøye når du var ute med bling-trillebåra å sjekket damer B)

Ja hvorfor ikke. Har akkurat kjøpte meg en alt for dyr Bianchi sykkel så hvorfor ikke en altfor dyr sykkeltrøye og :D:D

Det var forøvrig en spennende drøm. :D

Herlig, Grattis med ny sykkel - måtte du få mange fine turer :)

hehehe.. flirer så jeg holder på grine... Ser for meg Dag med åpne armer ala Dag Otto Lauritzen-stil i målområdet..

BTW! 1 stk sånn drakt til meg også... regner med det blir fullt matchende sett med nanolotus forsegling for å holde inne svetten og vannet. En Swissvax-sykler bør jo ikke svette offentlig - tar seg jo ikke ut. Når jeg tenker etter bør jeg heller ikke drakten være for tettsittende heller - dette får å unngå "sprengt pølse" effekten.

Hehehe...

Dag blir neppe noen særlig "podium-girl" så han får heller slå seg med på teamet å tråkke ivei -her finner du imidlertid ordentlige podiumgirls

http://forums.roadbikereview.com/forumdisplay.php?f=81

Men i det havet av uskrevne regler for hva som kan medføre påtale fra stilpolitiet så må jeg si at jeg likte det med "å ikke svette offentlig"

Det føyer seg fint inn i rekken sammen med feks :

Alt annet enn sykkelflaske i flaskeholder (f.eks Olden engangs "sportsflaske")

To ulike flaskestativ

Sadel med kevlarforsterkning

Sko som er mulig å gå med

Skygge på hjelmen uansett hjelm er å banne i kirka.

Brillestengene må selvfølgelig være på utsiden av hjelmstroppene.

Hanskene må enten være kortfingrede eller ikke eksisterende. Temperaturer under 10 grader er unntaket.

Lange bein og korte ermer er akkurat som på terrengsykkel ikke akseptert.

Kjedemerker på leggene fører til disk før start.

Frynsete vaierender bør man holde seg for god for.

Mer enn 5 cm høydeforskjell mellom sete og styretopp er selvfølgelig å bomme ordentlig.

Et sete som peker nedover er typisk tegn på at man ikke har skjønt det.

Kjedestagbeskytter i neopren er ikke greit

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du glømte ett punkt:

Ikke sykle midt på veien når staten har brukt millioner på å bygge fine gang- og sykkelveier ved siden og lage trafikkaos.

Endret av General Lee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du glømte ett punkt:

Ikke sykle midt på veien når staten har brukt millioner på å bygge fine gang- og sykkelveier ved siden og lage trafikkaos.

Hei

Vi kan godt diskutere det der, men la oss gjøre det i en annen tråd.....

Hvis du vil ha mitt svar så lag en egen tråd om syklister VS bilister

Please ! - ikke noen krangel om syklister/bilister i denne tråden :)

mvh

ståle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lol.......

Tema Swissvax blir greier tipper jeg.... blir ikke å se meg i birken uansett gitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lol.......

Tema Swissvax blir greier tipper jeg.... blir ikke å se meg i birken uansett gitt.

Jodda...

Lagleder du...sitter i den nypolerte trillebåra di bakerst i feltet med ropert, og en stor dunk saft :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er ikke sanndrømt Ståle, men ikke så helt ille heller... :)

I og med at jeg er glad i en sykkeltur (eller ski/løpetur) selv, så har jeg faktisk tenkt på et Swissvax lag i Birken, men det blir først i 2010. En slik skjorte kunne uansett bli virkelighet før dette..

Vi har begrensede ressurser på slikt, men om jeg klarer å stable en 3-4 stk til birken så ville det nå vært naturlig å sponse start og antrekk.. men dette blir det evt et opplegg på senere.

Skal sjekke opp dette asap, vi venter også inn plakater og bannere om noen uker (ja, vet jeg har sagt det lenge, men nå er det i alle fall ordre inne :rolleyes:

Jeg kommer tilbake til dette, men med forbehold om pris så er det fint om alle som ønsker ei slik trøye sender meg en pm :)

Du blir nok ikke saksøkt umiddelbart... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du er ikke sanndrømt Ståle, men ikke så helt ille heller... :)

I og med at jeg er glad i en sykkeltur (eller ski/løpetur) selv, så har jeg faktisk tenkt på et Swissvax lag i Birken, men det blir først i 2010. En slik skjorte kunne uansett bli virkelighet før dette..

Vi har begrensede ressurser på slikt, men om jeg klarer å stable en 3-4 stk til birken så ville det nå vært naturlig å sponse start og antrekk.. men dette blir det evt et opplegg på senere.

Skal sjekke opp dette asap, vi venter også inn plakater og bannere om noen uker (ja, vet jeg har sagt det lenge, men nå er det i alle fall ordre inne :rolleyes:

Jeg kommer tilbake til dette, men med forbehold om pris så er det fint om alle som ønsker ei slik trøye sender meg en pm :)

Du blir nok ikke saksøkt umiddelbart... ;)

Det høres helt suverent ut, :D

Hvis det dukker opp et swissvax-team, så skal jaggu jeg kvalifisere meg og begynne å sykle Birken igjen.....

Har egentlig gitt meg som birkensyklist da jeg synes det blir litt vel mye "kommærs" - Birkebeinerrittet er et fantastisk flott og utrolig velarrangert ritt, men det er alt føzzet før og etter for oss tilreisende som tok knekken på meg.

Jeg sender deg en pm med noen forslag,

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres tøft ut! Jeg kan få produsert dette i Italia i kvalitet ala Craft sykkelbekledning.

Dag, send meg en pm hvis det kunne vært intr.

Regner med at vi må opp i ca 20 sett (bukse + trøye) for å kunne få til dette. Men da snakker vi køståm design i høy kvalitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LoL, tror jeg må stå over sykkeltrøya, men bannere og plakater er jeg 100% med på :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trøye skal jeg def ha :) men ikke noe birken på meg, eller er det lov å delta med moped? he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høres tøft ut! Jeg kan få produsert dette i Italia i kvalitet ala Craft sykkelbekledning.

Regner med at vi må opp i ca 20 sett (bukse + trøye) for å kunne få til dette. Men da snakker vi køståm design i høy kvalitet.

Og DEeeerrrrr tror jeg vi fant akkurat den karen vi trenger for dette prosjektet...

Helt konge, Craft er bare et lite hakk under Assos, og knall produkter - det er uhyre viktig med god kavlitet, glidelås helt ned og minst 2 åpne lommer på ryggen.... Hurra :D

trøye skal jeg def ha :) men ikke noe birken på meg, eller er det lov å delta med moped? he he

Du har sykkelkropp, så bare begynn å trene - ut å ta 250 knebøy nå, så har du tatt en sped start :D

Og DEeeerrrrr tror jeg vi fant akkurat den karen vi trenger for dette prosjektet...

Helt konge, Craft er bare et lite hakk under Assos, og knall produkter - det er uhyre viktig med god kavlitet, glidelås helt ned og minst 2 åpne lommer på ryggen.... Hurra :D

Du har sykkelkropp, så bare begynn å trene - ut å ta 250 knebøy nå, så har du tatt en sped start :D

Jeg holder på å leke meg med et design program for sykkeltrøyer.....men må ha en stoor swissvax logo

- noen som kan hjelpe ?

Dag , du kan ihvertfall notere en i str medium og en i str small (fruen) for meg

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
post-3-1247954946_thumb.png
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på kalas, men det beste er jo bra nok ;) Kommer du tilbake til meg med prisantydning her Chris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på med et ørlite designforslag, og den spede start av fronten på mitt forslag

kan sees i bilpleie loggen min hvis interesse :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg tenkte på kalas, men det beste er jo bra nok ;) Kommer du tilbake til meg med prisantydning her Chris?

Sjekker ut dette når jeg er ferdig med ferien. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive